2024. December 23. Hétfő - Viktória

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


devayandras | 2012-08-14 16:05

Lesz a hétvégén egy 600 km-es túrám, némi pályával, az hátha javít a DPF hatótávján.

devayandras | 2012-08-14 16:04

Nekem is kevésnek tűnt. Mondom, nagyon-nagyon óvatosan használom a kocsit, és a csere előtt volt regeneráció de ezt úgy értsétek, hogy regeneráció és szinte (7 km-en belül) azonnal csere. Azóta ment bele ez a 162 km, kb. 60 km/h átlagsebességgel. Másodrendű utakon van a gép használva, ahol imádnak trafizni. A trafizóknak meg mégsem mondhatom, hogy bocs srácok, de ki kell kormolni a vasat! :)

Dexx33 | 2012-08-14 15:15

A 162 igen csak rossz eredmeny 250-300 lenne a relative jo!

Dexx33 | 2012-08-14 15:14

Sracok, miert nem dobjatok mar ki azokat a szar DPF szuroket? A nagynyomasu viz nem segit es ha megis akkor az ideig oraig jo. Max 10e km. Nincs ertelme filozofalni rajta mert barmi is a gond ha mar egyszer eltomodott akkor ujra el fog... Nemsegit sem olacsere sem vegyszer sem viz se semmi a mechanikus eltavolitason kivul! Esa muszakin is helytell a kocsi nem kell aggodni! A tunning Box egy butasag nem tesz masat csak becsapja a vezerloegyseget, noveli a uzemanyagbefecskendezest es a nyomast es tonkreteszi a motrot idovel! Neakarjatok ezt! A keseru az hogy nekem pld a Mazda kizarolag ajanlotta :o)) de nem halgattam meg oket! 2 dolog es a harmadikra most keszulok. DPF-Ki, teljesitmeny fel, EGR-elvakit igy talan jo banasmodban az auto meg soka szolgall majd engem es nem en Ot!

csonkasz | 2012-08-14 13:12 devayandras részére

Sajnos nálam ez az elejétől így van. Átlagban 180 km-enként regenerál.

devayandras | 2012-08-14 13:04

Létezhet hogy a DPF el lenne tömődve, még ha csak részlegesen is? Legutóbbi szervizlátogatás előtt 40 km-rel fejezett be egy regenerálást és a szervizes kollégák szerint (PCM szerint) üres volt a DPF.

lehozsoci | 2012-08-14 12:27 devayandras részére

Hello devayandras! A 162 km-es regenerálás nem jó!!!!!!! Az hogy a motorba nem megfelelő motorolaj került...a kén miatt a DPF meghibásodását okozhatja...De a tuningbox is oda pattinthatot az injectoroknak! Csak, hogy meséljek...amikor a befecskendezési fázis indul a közöscsöves rendszernél, az injector nyitási feszültsége 100V körüli egy nagyon rövid ideig, ami a PCM -ben elhelyezkedő kondik indukálnak!!! Én nem tudom, hogy ezek a tuningfasz dobozok mit csinálnak, de cseréltem már pár PCM-et emiatt! Én azt javaslom, hogy szereld le a PDF-et, fogj egy slagot és erős vízsugárral mosd át, utána egy erőltetett regenerálás,software ellenörzés és INJECTOR LEARN FACTOR beállítás, oszt ennyi. A PCM méri a PDF előtti és utáni nyomást, a legutóbbi olajcsere (OIL DATA RESET)és az injectorok LEARN FACTOR-ját. A másik, hogy lépj oda neki!!!Nem punci az hogy udvariaskodni kéne neki!!A diesel is szereti ha leégetik róla a kormot! Nem tudom, hogy van e már Mo-on nektek CX-5 diesel, itt már van és eldobtam az agyam ahogy megy ...és milyen halk...és milyen hangos ha kell..De Ő is mint elődjei oxidációs PDF-el va ellátva( Kivéve CX-7 D2.2 Üdv zsocibá

devayandras | 2012-08-13 21:32

Na akkor szaladjunk neki újra... :) Mazda5 GTA, 2008.04., MZR-CD 105kW, DPF. A főbb adatok azt hiszem benne vannak. Valóban nem voltam eléggé érthető alant. Mivel új nekem még ez az autó, így igyekszem odafigyelni a viselkedésére, valamint szintén igyekszem betartani a lehetőségekhez mérten minden DPF-el kapcsolatos szabályt/tippet/bevált üzemeltetési módot amit a kezelési útmutatóban/ezen a fórumon/más fórumokon találtam. Nyilván nem mindet, az hatalmas baromság lenne. Az egybehangzóakat viszont mindenképpen, mert szeretném ha ez az autó (ami egyrészt emlék, másrészt - sajnos - örökség) minél tovább maradna egészséges, és megbízható társa a családunknak. Édesapám amikor ezt a kocsit megvette, a biztonság kedvéért olajat cseréltetett benne a helyi Autóklubban. Sajnos kissé lazán értelmezték a fiúk az olajok minősítéseit, így történt meg az hogy ACEA-C3-as minősítésű ENEOS olaj ment a motorba. Idővel történt néhány sajnálatos dolog, nem ide tartozik; a lényeg: át kellett vennem az autóval kapcsolatos dolgok intézését. Mintegy 2500 km-t töltött nálunk az autó, amikor P0154 hibakóddal jelentkeztem e fórum üzemeltetőjénél. Levegő/Üzemanyag szenzor (RF7N-18-8G1) cserére került sor, és a szervizelés közben beszélgettünk az olajokról. A fentebb leírtak szellemében beszereztem a megfelelő specifikációjú olajat, majd - szűrővel együtt - kicseréltem azt. Mivel a szervizben volt tudomásuk a kollégáknak arról, hogy volt csrélve olaj a kocsiban, így a PCM által rögzített km értékeket nullázták. 684 km volt a PCM idevonatkozó számlálójában mikor a friss, és megfelelő olaj belekerült. 10000 km után ezt az olajat is cserélem, hacsak valami miatt nem kezd a szint X-esedni. Az autóban volt egy tuningbox, melyet a szervizben építettünk ki mivel a railnyomás szenzornak hazudott. Igaz, hogy érezhetően erősebb volt a kocsi, de szerintem épp elég túlterhelést kapott általa a DPF az eddigi közel 80e km alatt és nem szeretném azt tovább tetézni. Egyébként a tuningbox eladó... :) Szóval: kb. 700 km-el ezelőtt ki lett szedve a tuningbox, új az A/F szenzor, friss az olaj, és kínosan ügyelek a regenrációkra. A "B" trip számlálót erre rendszeresítettem, az "A" tankolástól-tankolásig használatos. Mivel az ország költségvetésébe be van építve a birságokból befolyó összeg is, és én nem szeretnék adakozni, így a szabályok betartása mellett autózok, kerülve a hirtelen gyorsításokat és inkább kisebb gázon relatíve hosszan húzatva gyorsulok, valamint igyekszem a mindenkori utazótempóhoz azt a fokozatot kiválasztani ami 2000 1/min, vagy az fölötti fordulatot eredményez. Azt hiszem ezt hívják "tojással a gázpedál alatt" üzemmódnak, vagy másképpen a "béna vasárnapi balf@sz" üzemmódnak. :) Ha a fenti litániát végiolvassátok, és a benne lévő adatokat mérlegelitek akkor ez egy jó km-adat (162 km reg-reg közt), avagy nem? Belekalkulálva azt is, hogy a tuningbox eddig terhelte a rendszert, plusz az eddigi olaj is kissé magasabb hamutartalmú volt mint az előírt. Zsocibá! Így már okés? :D

lehozsoci | 2012-08-13 12:18

Kedves Barátom devayandras! Te itt most itt kérdezel? Vagy állítasz? Vagy miről beszélsz? Milyen tipusú a motorod? Nem akarlak fikázni de érthetetlen amit ide írtál.. Bocs.. Zsocibá

devayandras | 2012-08-12 18:40

Friss olajjal (gyári) megvolt az első regeneráció. Kereken 162 km-t ment el a kocsi (regeneráció után volt a motorolaj cserélve, szinte közvetlenül.) A regeneráció pont időben történt: stabil 100-as utazó 4. -ben (kb. 2300-2500 1/min) a fogyasztás felugrott 5,5-ről, 8,2-10,1 közé. Majd -szerencsére- a város határában épp újra 5,5. Várostáblától 2 km a célállomás, mikor leállítottam, még pattogott a kipufogó. Tekintettel arra, hogy ezt megelőzően ACEA C3-as olaj volt a motorban 2500-3000 km erejéig ami nem annyira DPF kompatibilis, ez egy egész jó regenerálási hatótáv nem? Főleg úgy, hogy jellemzően 30 km-es távokra van használva a kocsi, autópályát a megvétele óta (2011.08.) nem látott, igaz, nem is ment sokat.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó