2024. December 23. Hétfő - Viktória

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


ZoO | 2012-06-22 08:55 moldi1909 részére

Ezt a módszert ajánlottam én is, a mechanikus tisztítást. Tudtommal a DPF eltávolítása Euro 5-ös motorból 4-est csinál, aminek ki kellene buknia a vizsgán, de majd a fórumtársak kijavítanak, ha ez nem lenne igaz.

moldi1909 | 2012-06-22 00:34 moldi1909 részére

Visszatértem. :) 2 kört mentem az M1-M7 bevezető szakaszán 100-130 közötti sebességgel, , majd mikor lejöttem a pályáról akkor is 2-3 ezer között tartottam a fordulatszámot és nem sokkal a hazaérkezésem előtt elaludt a DPF-jelző. Összesen kb. 40 percnyi autókázás kellett hozzá.Pénteken megint a városban fogok autózni és ha nem gyullad ki újra a DPF akkor szombaton indulnék hosszabb útra vele, remélem nem lesz probléma vele... De mivel a füstölést most is tapasztaltam beparkolásnál így gondolom nem fog magától megszünni ez a jelenség, úgyhogy mindenképp tervezem, hogy elviszem egy szakszervízbe jövő héten megnézetni.Arra tudtok esetleg választ adni, hogy ha a részecskeszűrőt eltávolíttatom akkor attól még átmegy-e a műszakin az autó? Aki esetleg csinált már ilyet az meg tudná mondani mennyibe fáj ez a művelet?

moldi1909 | 2012-06-21 22:45 mcgoat részére

Köszönöm a választ, kimegyek most az M7-re, megyek vele egy fél órát hátha meggyógyul, ha nem akkor szervíz...

mcgoat | 2012-06-21 22:29 moldi1909 részére

Most nem tudom, ha ég, vagy ha villog, de van amikor csak kér, hogy segíts neki, mert nem tud regenerálni. Tehát 2000 fordulat és minimum 45km/h. ez kb 10 perc alatt kiderül. Ha nem alszik el a lámpa akkor Linkeltem a napokban egy oldalt, ahol leírják, hogyan kell nullázni a dpf számlálót, ha elég tökös vagy akkor kipróbálhatod, és akkor megint próbál a kocsi regenerálni

moldi1909 | 2012-06-21 21:32 Dexx33 részére

Köszönöm a gyors választ. http://elesautoszerviz.ewk.hu/ itt azt állítják, hogy korrekt áron ki tudják tisztítani a szűrőt és olyan mintha újat vennél. Szerinted ez nem jó megoldás? Állítólag ha kiveteted a szűrőt akkor nem megy át a műszakin az autó. Igaz ez? Meg tudod mondani, hogy ha az általad javasolt módszert választom akkor az kb. mennyibe kerül? Nyilván ha így döntök akkor sem tudom már ezt holnapig megtenni,úgyhogy számomra most az a legfontosabb kérdés , hogy így, hogy ég a műszerfalon a DPF felirat bevállaljam -e a külföldi utat? Kitisztulhat ezzel a szűrő, vagy csak ártanék vele az autónak?

Dexx33 | 2012-06-21 21:24

Ha erdekel valakit a vegleges megoldas irjon: stefan.pasztor@centrum.sk Ennek az oka csak annyi hogy nem akarok itt senkinek reklamot csinalni!

Dexx33 | 2012-06-21 21:21 moldi1909 részére

Szia a DPF tobb dolog hibajat is jelentheti de leggyakrabban eltomodes. En inmar majd 1 honapja vagyok kivett szurovel, nincs fust, sem buz sem semmi es csokkent a fogyasztasom is. Sok problemam volt a kocsival es ha nem lenne ez jo akkor nem javasolnam! BEjartam mindent hogy megoldjam de az uj szuro ara leultett mivel szegyentelenul 2400€ kertek erte igaz mar 500-700€ ert is volt ajanlat. A kerdesem az hogy minek??? Varosi hasznalatnal es a fasza gazolajtol ugyis eltomodik es igaz hogy lehet 140-180e km utam de a befektetes soha sem terul meg! Ha erdekel valakit akkor tudok segiteni ez ugyben es emulator nelkuli VEGLEGES Denso megoldast ajanlok. Vagyis mestert aki ezt tudja! Merget vehedtek arra hogy nem eddig az orszagban senki nem tudja emulator nelkul megoldani mindezt. De ha megis akkor irjon ide. En eddig nem bantam meg simmit csak azt hogy nem korabban dobtam ki azt a nemsikerult Szuperpatentot!

moldi1909 | 2012-06-21 21:12 moldi1909 részére

bocs, a PDF természetesen DPF akart lenni... :)

moldi1909 | 2012-06-21 21:09

Sziasztok ! Kérem aki tud segítsen nekem. 1 hónapja vettem egy 2006-os, 143 LE-s diesel Mazda 6-ot. 115.000 km van benne az óra szerint, 2 hónapja volt rajta a szervízkönyv alapján egy nagyszervíz motorfelújítással(turbó is) majd' 500 ezer Ft értékben.Olajcsere is volt akkor. Az a szervíz ahol az előző tulaj szervízeltette az autót azt mondta azért volt szükség a motorfelújításra, mert korábban nem megfelelő motorolajat használtak az autóhoz ezért javításra szorult a motor. Az elmúlt 1 hónapban városban használtam az autót, rövidebb távokat tettem meg. Számomra soknak tűnő 9,1 literes átlagfogyasztást jelez az autó és gyakorlatilag minden út folyamán amikor parkolok vagy amikor lámpához érve lassabban haladok elkezd nagyon erőteljes világos de büdös füstöt kibocsájtani. Ez nem tart sokáig, max. 1 perc, de igen intenzív füstölés. Egy ismerősöm azt mondta valószínű megszűnik a jelenség ha elmegyek egy hosszabb útra vele, amit e hét végére terveztem, csakhogy a mai napon kigyulladt a műszerfalon a DPF kiírás. A fórumon olvasgattam a hozzászólásokat, ez alapján nem tudom most mit tegyek. A világító felirat azt jelentheti, hogy cserére szorul a szűrő-ami ahogy olvastam nem egy olcsó mulatság, vagy ettől a hibajelenségtől függetlenül vállaljam be a hosszabb utat és bízzak benne, hogy kitisztul ez a szűrő a hosszabb út hatására? Vagy előbb mindenképp vigyem el egy szervízbe mielőtt hosszabb útra indulnék? Gyors választ szertnék kérni, mert holnapig döntenem kell, hogy nekiindulok-e az útnak. Előre is köszi !

ZoO | 2012-06-21 20:07 dobaki2 részére

Szerintem senki sem (bazsyk sem) állított olyat, hogy a motorolaj felelős lenne a ciklusért. Az olaj csal "elszenvedi" a súrú ciklust.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó