2024. November 22. Péntek - Cecília

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


bazsyk | 2012-06-15 23:11

mcgoat | 2012-06-15 21:58 N.I. részére

mcgoat | 2012-06-15 21:24 ZoO részére

Most akkor 140-180km, vagy 400 km?

Split | 2012-06-15 20:37

A műszerfal semmi hibát nem jelez.

Split | 2012-06-15 20:23

Sziasztok! Nekem egy 2003-as dizel mazda 6 van, óra szerint 145000 km van benne(valószínű ez nem valós) Többnyire városban használom, de tegnap kijutottam a városból és kicsit meghajtottam, de 130 fölé azért nem mentem. Nem is volt semmi gond, azonban amikor megérkeztem az uticélhoz, és a sebességet visszavettem 50-re belassult, és hiába padlóztam le, nem akart gyorsulni, és iszonyatos fekete füstöt eregetett. Gyakorlatilag képtelenség elérni vele 90et, hiába váltok vissza, nem gyorsul, viszont tényleg(!) nagyon füstöl! Szervizben márciusban volt, minden szűrőt + olajat is cseréltek. Egyszer már volt ilyen problémám ezzel a kocsival, de akkor magától rendbejött. Jól gondolom, hogy ez DPF részecskeszűrő probléma? Milyen lehetőségeim vannak? Köszönöm

ZoO | 2012-06-12 11:30

Sziasztok, Hadd írjak pár pozitív tapasztalatot a dízel Mazdámról, mert a betévedő látogatóknak úgy tűnik a Mazda 6 egy nagy rakás problémahalmaz. :) 1. DPF. Igen, nem sikerült a legjobban a szerkezet, de az eladási számokhoz képest kevés számú gépnél jelentkeznek hibák. Szerelők állítása szerint 10-ből 1-2 lehet problémás. Mivel nekem a mostani a 3. Mazda 6-osom a következőt tapasztaltam: nagyon érzékeny a befecskendező rendszer az üzemanyag minőségére. A DPF duplán! A szűrő képes 100-200 km-en belül eltömődni ha a gázolaj jobban füstöl. Javaslom, hogy a OMV Premium gázolaját próbáljátok ki, számításom szerint a többlet ár (kb. 30 forint) megtérül, mivel városban kevesebbet csipeget a kocsi. (0.7 literes megtakarításnál már nullszaldós). 2. A DPF szűrő - ha normális benzint kap is az autó - akkor is eltömödik 140-180e km futásteljesítmény alatt! Ha ukrán gázolajat tankolunk, akkor ne csodálkozzunk, hogy a regenerációs ciklus megrövidül, az olaj gyorsabban higul, az olajcsere már 8e km-nél esedékes lesz és a szűrő már 60-80 ezernél cserére szurul. 3. A DPF szűrőt lehet jól tisztítani. Nem vegyszerrel, mert az nem ad 100%-os eredmény. Hanem mechanikusan. A DPF szűrőt leszerelik, majd körbevágják, a betétet pedig mechanikusan tisztítják. Utána szűrő vissza és körbehegesztés. Így elérhető, hogy a szűrő újra min. 140e km-t gond nélkül teljesítsen. Maga a beavatkozás kb. 30e forint. Drágább, mint a vegyszeres, de itt gyakorlatilag a gyári állapotot állítják vissza. 4. Igen, SAJNOS nézni kell néha a fogyasztásmérőt, és ha látjuk, hogy városban emelkedni kezd az átlagfogyasztás, akkor érdemes vele egy 10 perces égetésre kimenni a város határába, valamelyik gyorsforgalmi útra. Ez tényleg macera lehet, de normális esetben 400 km-enként következik be és akkor sem kell azonnal rohanni égetni. Ha valaki pedig a agglomerációban lakik, semmilyen problémával nem fog szembesülni, feltéve ha jó gázolajat tankol.

nack | 2012-06-10 10:12

kösz :)

Fecó | 2012-06-09 14:20

nack | 2012-06-08 17:00

bocs, 2005. 07.hó..

nack | 2012-06-08 14:46

Sziasztok! Laikusnak tűnhet a kérdés, DE: honnan tudom meg, hogy egy mazda 6, 2005.08. évjáratú, 2,0 dízel, 136 LE autóban van-e DPF? köszi

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó