2025. Január 23. Csütörtök - Zelma

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


bazsyk | 2012-06-15 23:11

mcgoat | 2012-06-15 21:58 N.I. részére

mcgoat | 2012-06-15 21:24 ZoO részére

Most akkor 140-180km, vagy 400 km?

Split | 2012-06-15 20:37

A műszerfal semmi hibát nem jelez.

Split | 2012-06-15 20:23

Sziasztok! Nekem egy 2003-as dizel mazda 6 van, óra szerint 145000 km van benne(valószínű ez nem valós) Többnyire városban használom, de tegnap kijutottam a városból és kicsit meghajtottam, de 130 fölé azért nem mentem. Nem is volt semmi gond, azonban amikor megérkeztem az uticélhoz, és a sebességet visszavettem 50-re belassult, és hiába padlóztam le, nem akart gyorsulni, és iszonyatos fekete füstöt eregetett. Gyakorlatilag képtelenség elérni vele 90et, hiába váltok vissza, nem gyorsul, viszont tényleg(!) nagyon füstöl! Szervizben márciusban volt, minden szűrőt + olajat is cseréltek. Egyszer már volt ilyen problémám ezzel a kocsival, de akkor magától rendbejött. Jól gondolom, hogy ez DPF részecskeszűrő probléma? Milyen lehetőségeim vannak? Köszönöm

ZoO | 2012-06-12 11:30

Sziasztok, Hadd írjak pár pozitív tapasztalatot a dízel Mazdámról, mert a betévedő látogatóknak úgy tűnik a Mazda 6 egy nagy rakás problémahalmaz. :) 1. DPF. Igen, nem sikerült a legjobban a szerkezet, de az eladási számokhoz képest kevés számú gépnél jelentkeznek hibák. Szerelők állítása szerint 10-ből 1-2 lehet problémás. Mivel nekem a mostani a 3. Mazda 6-osom a következőt tapasztaltam: nagyon érzékeny a befecskendező rendszer az üzemanyag minőségére. A DPF duplán! A szűrő képes 100-200 km-en belül eltömődni ha a gázolaj jobban füstöl. Javaslom, hogy a OMV Premium gázolaját próbáljátok ki, számításom szerint a többlet ár (kb. 30 forint) megtérül, mivel városban kevesebbet csipeget a kocsi. (0.7 literes megtakarításnál már nullszaldós). 2. A DPF szűrő - ha normális benzint kap is az autó - akkor is eltömödik 140-180e km futásteljesítmény alatt! Ha ukrán gázolajat tankolunk, akkor ne csodálkozzunk, hogy a regenerációs ciklus megrövidül, az olaj gyorsabban higul, az olajcsere már 8e km-nél esedékes lesz és a szűrő már 60-80 ezernél cserére szurul. 3. A DPF szűrőt lehet jól tisztítani. Nem vegyszerrel, mert az nem ad 100%-os eredmény. Hanem mechanikusan. A DPF szűrőt leszerelik, majd körbevágják, a betétet pedig mechanikusan tisztítják. Utána szűrő vissza és körbehegesztés. Így elérhető, hogy a szűrő újra min. 140e km-t gond nélkül teljesítsen. Maga a beavatkozás kb. 30e forint. Drágább, mint a vegyszeres, de itt gyakorlatilag a gyári állapotot állítják vissza. 4. Igen, SAJNOS nézni kell néha a fogyasztásmérőt, és ha látjuk, hogy városban emelkedni kezd az átlagfogyasztás, akkor érdemes vele egy 10 perces égetésre kimenni a város határába, valamelyik gyorsforgalmi útra. Ez tényleg macera lehet, de normális esetben 400 km-enként következik be és akkor sem kell azonnal rohanni égetni. Ha valaki pedig a agglomerációban lakik, semmilyen problémával nem fog szembesülni, feltéve ha jó gázolajat tankol.

nack | 2012-06-10 10:12

kösz :)

Fecó | 2012-06-09 14:20

nack | 2012-06-08 17:00

bocs, 2005. 07.hó..

nack | 2012-06-08 14:46

Sziasztok! Laikusnak tűnhet a kérdés, DE: honnan tudom meg, hogy egy mazda 6, 2005.08. évjáratú, 2,0 dízel, 136 LE autóban van-e DPF? köszi

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó