2024. November 22. Péntek - Cecília

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


ZoO | 2012-06-27 22:44

Bocsánat, ez a dízel adat: "A nagy és a kis teljesítményű motorok esetében egy csökkentett méretű turbófeltöltő biztosít jobb motorreakciót és jobb teljesítményt. Mindegyik dízelmotor-változat teljesíti az Euro V-ös károsanyag-kibocsátási előírásoknak megfelelő CO2 -kibocsátási szinteket."

ZoO | 2012-06-27 22:40

A mostani mazda 6-osok elvileg euro5-ösök. "A sedan- és a sportváltozat esetében a DISI motorok mindössze 159 g/km CO2 -t bocsátanak ki, ami eleget tesz az Euro V-ös károsanyag-kibocsátási előírásoknak."

katyilka | 2012-06-27 21:36

Az emisszióval kapcsolatban: most vizsgáztattam a 2008 08 GH MZR CD Turbo M6-ost. A K.V. besorolása 10-es, azaz Euro 4-es. A mérést megismételték, mert az első esetben semmi értéket nem tudtak mérni! Másodszorra sikerült egy 0.01, vagy 0.1-es valamit elcsípniük. A kipuff korommentes, károsanyag mérhetetlen, a vizsgabiztos meglepődve, miért nem 12-es környezetvédelmi osztály? Tehát valszeg tudja az Euro 5-öt, ugyanis a DPF csak ettől felfelé kötelező mutatvány. A százhúszezres szíjcserére már saját olajcserével+nullázással vittem. Mikor megmondtam, ígérték, hogy nem törnek kerékbe, ha megmutatom hogy csináltam. Majdnem lehidaltak, megmutattam a linket, amit pár hónappal korábban találtam a neten, ki is nyomtatták izibe, mondván, volt már rossz a milliós műszerük. A 2007 előtti vasakhoz nem jó, próbáltam. Az új 2.2-est nem próbáltam, de gyanítom hogy nemigen jó, mert az már nem Ford motoros, ha minden igaz. Az enyémben ford motor van, a motrvezérlője csak a Galaxy/Mondeo szoftverekkel áll szóba, japánul nem tud.

mazda-auto.hu | 2012-06-25 11:51 bazsyk részére

Igaz.

mazda-auto.hu | 2012-06-25 11:50 Dexx33 részére

A problémás autók esetében valóban korábbi téves diagnosztizálások, vagy akár azok nélküli hosszabb javítási folyamatok az általánosak. Annyira összetett a rendszer, hogy olyan nehezen észlehető hiba (pl. olajfogyasztás, rossz gázolaj) esetén is "összeomlik".

mazda-auto.hu | 2012-06-25 11:34 mcgoat részére

A lámpa elsősorban azt jelzi, hogy már nem először (tehát minimum másodszor) nem teljesülnek a feltételek a szűrő regenerálásához. Megoszlanak a vélemények még hozzáértők között is, de átlagosan (!!!) kb 1200-1500-as fordulat kell a már 2000. frsz. felett beindult regeneráció végbemenéséhez.

mazda-auto.hu | 2012-06-25 11:19 moldi1909 részére

Ha a motorolaj szint magas, tehát az X felett van, akkor már le kellett volna cserélni. Így a fehér füst is érthető. Ha ezidáig nem C1-es ( legalacsonyabb hamutartalmú) motorolajat használtak, akkor sajnos lehet baja a DPF szűrőnek.

Dexx33 | 2012-06-23 15:44 mazda-auto.hu részére

Jo ala irom hogy tenyleg nem sok az ilyen auto, es valojaban ha nekem sem lett volna vele gondom akkor mai napig benne van a szuro es nem is foglalkoztam volna vele! Sok esetben viszont az a baj ha egyszer megkezdi a problemazast akkor szinte vegtelen utat kell bejarnia az embernek ha nem szertne a 2300 € fizetni. Igaz? Erre nem mondhatod hogy nem igy van mert tudjuk nagyon jol hogy ez a valosag, es azt is hogy ab tisztitasos megoldasok nem mukodnek jol. Azaz mokodnek de csak ideiglenesen... Es akkor hanyszor fizet az ember? Mindig azt mondom hogy mindenre van megoldas csak az a nem mindegy hogy mennyiert! Akinek nincs problemaja ne is foglalkozzon ilyesmivel. De tenylegesen meg kell hogy mondjuk a varosi uzemeltetes a rovid szakaszos uzemeltetesek nem jok sot...

bazsyk | 2012-06-22 20:35 dobaki2 részére

Hali! Sztem te valamit félreértettél...Az olaj dpf-es, tehát alacsony koromtartalmú, a gázolaj viszont ha sz@r, akkor "sok" kormot termel, ezáltal a dpf hamarabb telítődik. Ha tévedek, akkor bocsi, de én így gondolom. Szép napot!

mcgoat | 2012-06-22 16:31 csonkasz részére

igen az lenne az ideális.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó