2024. December 24. Kedd - Ádám, Éva

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-10-14 10:42 csonkasz részére

Talán a szervizek komolyabb felkészítése nem ártott volna, az autó piacra dobása előtt, illetve a vásárlók figyelmének felhívása, hogy városi használatra, rövid távú utakhoz ne vegyenek ilyen autót! Fontos lehet még, az adott országokban használt gázolajok összetétele, ezt szintén vizsgálni lehetett volna. Ettől függetlenül ma már valóban elenyésző a problémás autók száma, és a Mazda továbbra is 10000 km-es olajcserét javasol a poros térségekben, melyet 1% vesz komolyan. Pedig higyjétek el, jóval kevesebb gond lett volna eleinte is!

csonkasz | 2011-10-14 09:32

Az a jó, hogy az előzőekben hozzászólóknak közül mindenkinek igaza van.
De azért a Mazda tényleg áttekinthetné ennek a rendszerű DPF-nek a működését, mert ez valóban tré.

Ha nem figyelsz oda, megszivatod magadat.

mazda-auto.hu | 2011-10-14 09:25 atideath részére

Véletlenül sem reagáltam lenézően, hiszen ismeretek hiányában bárki követhet el hibákat, lásd ebben az esetben a koromszűrő kiszereltetése. A korom kibocsájtást egyelőre nem mérik a mérések során, így nem veszik észre, az pedig egyenesen tévhit, hogy normálisan működő részecskeszűrős dízel károsabb, mint a nélküle működő autó. Nem hiszem, hogy a Mazda hibázott, hiszen az autók igen kevés százalékával van probléma, az adott szerviz esetleges rossz diagnosztizálása, illetve a nem megfelelő használati körülmények.

Élhetetlen világ lenne, ahol részecskeszűrő nélkül működnek a modern dízelek! Veszélyeztetett területek részecske méretekkel: torok-orr 5000-10000 nm, hörgők-hörgőcskék 1000-3000 nm, tüdő buborékok 100-1000 nm. A DPF ezeket megfogja. dobaki2 is hozzászólása is tanulságos.

dobaki2 | 2011-10-14 07:47 atideath részére

Hát nincs igazad!

Gondold csak át! Ha mondjuk te vagy gyereked tüdőrákot kapna ilyen autó tulajdonosoktól, akkor mit mondanál? Persze lehet hogy te kifogtál egy olyan autót aminek ez hibája, de hidd el sok százezer hasonló autó megy gond nélkül. Lehet, hogy az általad használ gázolaj a hibás? Nem tudom, hogy újonnan vetted-e, de sok vevő megveszi a 3, 4 5 éves céges autót "80.000,- Km-rel. Kérdés csak az, hogy a 80.000 előtt még milyen szám van 1, 2, netán 3?

Na az ilyeneknek szokta mondani az egyik ismerősöm "aki majmot vesz annak legyen pénze banánra is". Félre értés ne essék, gondolom te nem ezek közzé tartozol, de mindig furcsán nézünk az olyan emberekre akik megvesznek egy felső közép kategóriás Mazda 6-ot, aztán egy Trabant üzemeltetési költségét akarja ráfordítaní úgy, hogy az autóban már legalább 200.000 km van!

Egyébként ha a közúton a KPM (tudom most már másként hívják) megállít, és környezetvédelmi mérést végez, akkor majd mit fogsz csinálni? A bünti több lesz mintha raktál volna bele egy új részecskeszűrőt.

atideath | 2011-10-13 20:30 mazda-auto.hu részére

És még egy megjegyzés. Mikor a Mazda tisztában van azzal hogy nem működik rendesen ez a rendszer.

1. Miért szereli bele az autóiba?
2. Ha már tudja hogy hibás miért adja horror áron hozzá az alkatrészt?

Egy korrekt autógyártótól elvárná az ember hogyha hibázik akkor beismeri és saját kárán rendezi. Érdekes a Yamaha miért volt képes visszahívni a 10 éves motoromat gyári problémákkal és megcsinálni ingyen? Azért énis meggondolom hogy mire adok ki pénzt.

atideath | 2011-10-13 20:27 mazda-auto.hu részére

Igen természetesen. Csak mondjuk egy nagyobb cég mint a Mazda aki eddig megbízható autókat gyártott nem értem hogy engedheti meg magának ezt a hibát ami mindenki számára problémát jelent. Természetesen a Mazdanak mint önöknek is az az érdekük hogy X ezer forintért megvegyék bele az új szűrőt. Na igen.. Csak az én autómon már cseréltek szűrőt, hőszenzort, lambdaszondát.. És nem bírták megmondani a hibát. Sajnálom az én autóm napi használat alatt áll, és a munkámhoz elengedhetetlen. Másoknak segítettem a véleményemmel és ha önnek nem tetszik nem kell egyből lenézően reagállni. Egyébként meg ha kicsit is utána olvastak volna a részecskeszűrő a vizsgálatok alapján sokkal károsabb mint a régi dízelek. Jah és ha tényleg annyira környezetszennyező így az autóm akkor hogyhogy még mindig ugyanolyan normát teljesít zöldkártyán mint részecskeszűrővel? Mert még így is benne van a határértékben. Ennyit erről.

mazda-auto.hu | 2011-10-12 10:17 atideath részére

Egyrészről érthető, hogy költségkímélő módon meg akartál szabadulni a problémáktól, de másrészről elfogadhatatlan a dolog. Miért? Ezek a dízel motorok szűrő nélkül nagyon sok szabad szemmel láthatatlan méretű tűhegyes koromszemcsét bocsájtanak ki a kipufogón keresztül. Ezek a korom kristályok kicsiny tömegüknél fogva sokáig szállnak a levegőben, így könnyen bejutnak a tüdőbe, ahova éles felületük miatt bele is ragadnak. Az úthoz közelebb babakocsiban ülő gyerekekről nem is beszélve. A következményeket gondolom nem kell magyaráznom. Ebből a szempontból a régi dízelek jól látható korma messze nem volt ennyire veszélyes. Szóval inkább benzines autó, vagy rá kell szánni a pénzt a DPF rendszer hibájának kijavítására ha hiba lép fel.

atideath | 2011-10-12 09:59

Sziasztok!

Látom nem csak nekem volt gondom a DPF-el ebben a kategóriában. Leírom mindenkinek, hátha segít másoknak a megoldásom.

Elég régóta szenvedtem a DPF problémával az autómban. 1 éve lassan hogy folyamatosan kényszerregenerálások sora, hiba, teljesítmény csökkentés és hasonló gondokkal hordtam a Mazda szervizbe. Tegnap telt be a pohár nálam mikor már 200km-enként kérte a kényszer regenerálást az autó. Elegem volt. Mint akinek a fogát húzzák de úgy döntöttem hogy végetvetek ennek. Kiiktatom a részecskeszűrőt az autóból. Tarthatatlan volt már a hibák száma. Felhívtam a Autokorbel Kft-t (wwww.autokorbel.hu) és megbeszéltem velük egy időpontot. Ha már ott tartottam hogy szoftveresen hozzá kell nyúlni az autóhoz egyúttal egy chiptuningot is kapott az autó. Nagyon korrekt cég, mindenben segített hogy az autó végre jó legyen. Itthon leszedtük a részecskeszűrőt, a benne lévő kerámiát szétvertük (nem volt egyszerű művelet) és utána visszatettem a rendszerbe az üres dobot, majd felvittem hozzájuk az autót. Reggel 9-től délután 5-ig csinálták az autót de a végeredmény hihetetlen lett. Azon felül hogy minden hibám eltünt a részecskeszűrővel kapcsolatban (Nincs DPF jelző lámpa, regenerálási ciklus, olaj hígulás, szerviz üzemmód) ezen felül az autó dinamikáján is változtattak.

Az autóban eredetileg 121LE volt, ami most 151Le-re nőtt, ezen felül 400NM-re.

Csak ajánlani tudom a céget mindenkinek aki ezzel szenved. Nem olcsó mulatság a beavatkozás de még mindig töredéke az árnak mintha ki kellene cserélni a részecskeszűrőt.

Remélem sok embernek sikerült segítenem.

mazda-auto.hu | 2011-10-04 12:56 fuzzy részére

Legegyszerűbben egy Mazda műszeres hibakód olvasással lehetne rövidre zárni a dolgot. A túl sok visszavezetett korom - ha pl. nyitott állapotban ragadt meg a szelep -, több koromtermelést okoz mely hosszabb idő alatt sok mindenre hatást gyakorol.

fuzzy | 2011-10-03 20:09 mazda-auto.hu részére

megnéztem és akkor nem dpf-es.rossziul mondtam nem a dsc lámpával ég együtt amotordiagnosztis lámpa hanem azzal a jelell ahol az autócsuszik vagy kipörög a kerék.ezt a szelepet hivják egr szelepnek vagy egy szolenoid szelepre gondolt?mert az egr szelepem mellett közvetlen felfelé irányban van még egy kisebb hozzáhasonló kütyü is ami mellett egy kis fekete kettyere amin van 2 vákumcső meg 2 vmi szenzor vki azt mondta vszinű azzal van a baj...,ez lehetséges?ha ezek a gondok állnak fel vagy amit mondott hogy akipufogogáz visszavezetésért felelős szelep nem jol mükszik ezek nagy problémák?ugyértem használhatom ettől még az autót?nem e tehetek nagyobb kárt semmiben?drága mulatság mindezt megnézni és megjavitani?amit még nem értek,h hol kialszanak a lámpák hol kigyuladnak vmikor ég aztán vmikor meg kialszik furcsa...,az autót amuyg imádom 2 éve használom 205 ezer km van benne és ezen kivül eddig soha semmibajom nem volt vele....!nagyon szépen köszönöm a válaszát és ,h foglalkozott a kérdéseimel!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó