2025. Január 24. Péntek - Timót

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-08-08 09:57 N.I. részére

Lehet, hogy a tankban lévő jelenlegi "üzemanyag" nem tetszik neki. Vagy a DPF szűrő alap telítettsége magas, így nagyobb az áramlással szembeni ellenállása, illetve gyakrabban kell takarítani...

N.I. | 2011-08-05 17:08

Hello !

Talán találkozott már valaki hasonlóval.
2007 M6 ,143LE ,DPF
A kocsiban 90e km az elmult 3 héten belül 3-4 alkalommal is kérte a vezető segítségét a regeneráláshoz nagyon rövid megtett km alatt és a fogyasztása is megugrott 1 literrel.
olajszintem nem nőtt és hibajel sincs.

Szervízben nemrég volt ( kb. 3e km korábban olajcserén )( szervíz szerint egyik befecskendezőm nem tökéletes,de míg hibát nem mutat a gép addig okés )

Mivetől lehet a probléma ? vagyis az 1liter többletfogyasztás

-csak a befecskendező hibája

-lamda / DPF szonda

-EGR


Köszönöm előre is a segítséget .

mazda-auto.hu | 2011-08-02 08:30 Bubi részére

1.A rövid utak egyértelműen okozhatnak gyakoribb szűrő eltömődést, illetve túlzott nívópálca szintet, hiszen nincs kellő hőmérséklet és idő a takarítási ciklusokhoz.

2. Nehéz megfogalmazni, de lehet érezni, amikor egy motor már nem szívesen tartózkodik adott terhelés mellett felsőbb fokozatban. Kicsit olyan mintha hörögne, lejjebb kapcsolva pedig erőlködés nélkül jár. Csak az ilyen erőlködéseket kell elkerülni, illetve gyorsításnál inkább vissza kell kapcsolni, mint teljes gázzal csak a nyomatékra építeni.

Bubi | 2011-08-01 19:07

Tisztelt Mazda Autó!
6-os Mazda /dizel/ esetén a dpf problémát okozhatja-e,ha a sofőr nagyon alacsony fordulatszám mellett kapcsol magasabb sebességfokozatba és leggyakrabban rövid uton használja az autót.! Egyébként ez a fajta használat eredményez-e üzemanyagmagtakarítást?

IanSnail | 2011-08-01 16:49 mazda-auto.hu részére

Tisztelt Mazda-Auto!
Ez úton is szeretném megköszönni a segítő, korrekt hozzááláást. Eddig még nem tapasztaltam ilyet más szervizekben (igaz a Mazda-Autón kívül csak 2 másikat tudnék említeni), hogy azonnal a hiba kijavításához fogtak, az egyéb feladataik mellett. A hiba orvosolva lett, egy egyszerű kontakt ellenőrzést köveően. Még egyszer köszönöm.

mazda-auto.hu | 2011-08-01 08:19 dpf_killer részére

Kivágni semmiképpen nem kell a szűrőt, leszerelni viszont szükséges. Mi is foglalkozunk ilyen jellegű szűrő takarítással is.
Természetesen mindkét munkát vállaljuk, előtte egy héttel egyeztessünk.

mazda-auto.hu | 2011-08-01 08:15 IanSnail részére

Amennyiben nem csökkent számottevően az autó teljesítménye, akkor valószínűleg az EGR szeleppel van probléma. A nullázás elmaradását szerintem kizárhatjuk, de ha szükséges még vissza is kereshető a szerviz számítógépben.

dpf_killer | 2011-07-31 13:24 Lacek részére

Tisztelt Mazda auto !: DPF fizikai tisztítására melyik céget ajánlja? Illetve önök mit használnak a szervízben?
Autochem KFt oldalát néztem, gondolom itt le kell szereni/ ki kell vágni a dpf szűrőt. Kérdeések: Ennél a műveletnél mire kell figyelni ? Márkaszervíz csinálja ?

2. Érik bennem a gondolat hogy elviszem az autót önökhöz (300 km) pécsről, azt szeretném kérdezni, hogy ebben az esetben vállalják e a dpf szűrő mosását/tisztítását, illetve nyomásszabályzó szelep cseréjét ha szükséges .. persze !? Köszönet

dpf_killer | 2011-07-31 12:54 IanSnail részére

A motorhiba jelző lámpa és a menetstabilizátor hibajelző a DPF rendszer hibája miatt világít.(a menetstabilizátor működéséhez megfelelő motor működés szükséges) tehát a 3 lámpa összefügg :) ! Sztem a legvalószínűbb hiba hogy elmaradt a DPF comp. nullázása! Vagy nem sikerült regenerálni a szűrőt, vagy teljesen el van tömődve és hiába az egész :):) fordulj szervízhez, addig mehetsz nyugodtan.. jsh és ilyenkor lekorlátozza a teljesítményt (safety üzemmód). Ne lepődj meg :)

Fecó | 2011-07-30 20:09 Fecó részére

A 2006-os 143-as Hatosom januárban "akciózott" Igy.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó