2024. December 24. Kedd - Ádám, Éva

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


m6zperx | 2012-01-23 19:53 mazda-auto.hu részére

Köszönöm! A második kéedés OK. Az elsőben azt szerettem volna kérdezni, hogy ha minden egyéb körülmény megfelelő -így a motorhőmérséklet is- elindul-e a regeneráció az izzítógyertya hibája esetén?

mazda-auto.hu | 2012-01-23 16:05 m6zperx részére

A DPF regeneráció olyan motorhőmérsékleten indítható, amikor már az izzítógyertyák nem működnek. Az izzítógyertya hibát egyébként sajnos nem jelzi vissza a hibakód lámpa ezekben az autókban. Kissé érthetetlen, de így van sajnos...és ráadásul ezek a dízelek így is beindulnak, csak csúnyábban jár a motor stb...

mazda-auto.hu | 2012-01-23 16:01 sz.s. részére

Tulajdonképpen már a járó motoros mérés is valós idejű diagnosztikának minősül, hasonlóan a menet közbenihez. Ha szükség van rá, hogy menet közben is mérjünk, akkor ez is az 1 db diagnosztikába tartozik. A fals levegő megállapítására több módszer is van. A szoftver frissítés nagyon ritka egy autó esetében. A gyár nagyon ritkán bírálja felül korábbi megírt alapprogramját, melyet az autó vezérlőegysége tartalmaz. Hogy van-e módosított alapprogram egy autó esetében, azt a diagnosztika azonnal mutatja.

m6zperx | 2012-01-22 21:53

Tisztelt MazdaAuto.hu! Elképzelhető-e olyan szituáció, hogy az egyik izzítógyertya hibája miatt nem fut le a DPF regenerálás? A gyertya esetleges hibáját jelzi-e valahogyan az autó a vezetőjének?

sz.s. | 2012-01-20 16:06 mazda-auto.hu részére

Tényleg nagyon köszönöm, a gyors és korrekt válaszait, de engedjen meg még két kérdést. Az Ön által leírt diagnosztika tartalmazza a valós idejű mérést, illetve az esetleges software frissítést is, vagy pontosan mit tartalmaz? A fals levegő motorba jutását meg lehet állapítani a diagnosztikával? Sz.Sándor

mazda-auto.hu | 2012-01-20 11:49 sz.s. részére

Egy diagnosztika 6600,-Ft+Áfa. Van valós idejű, akár menet közbeni mérésre is lehetőség. A fals levegő azt a levegő mennyiséget jelenti, mely úgy jut a motorba, hogy arról a légtömegmérő nem "értesül". Így pedig becsapja a vezérlőegységet, mely csak a mért levegőmennyiségről tud. Az üzemanyag/levegő arányát méri az oxigén szenzor, vagy lambda szenzor.

sz.s. | 2012-01-18 21:10 mazda-auto.hu részére

Az előbb lemaradt, Mit jelent a fals levegő, illetve az üzemanyag/levegő arány probléma? Sz.Sándor

sz.s. | 2012-01-18 21:07 mazda-auto.hu részére

Tisztelt mazda-auto.hu! Köszönöm a gyors válaszát! A szűrő takarítása előtt nem a (p0154) hiba volt, és akkor a motorhiba lámpa nem is világított, csak magában DPF villogott. A Mazda műszeres diagnosztika képes a szenzor valós-idejű ellenőrzésére, illetve a bemérésére? Önöknél mennyibe kerül egy ilyen vizsgálat? Sz.Sándor

mazda-auto.hu | 2012-01-18 09:57 sz.s. részére

Az üzemanyag/levegő arány környékén van a probléma, de nem feltétlenül a szonda a hibás. Akár fals levegő is lehet, érintkezési hiba. A kiindulási kérdés az lenne, hogy a szűrő takarítása előtt is ez a hibakód volt olvasható , vagy nem, és esetleg szerelés közben sérült pl az oxigén szenzor kábele, vagy maga a szenzor, vagy történt valami más. Ha előtte nem ez a hibakód volt olvasható, akkor Mazda műszeres diagnosztika szükséges.

sz.s. | 2012-01-17 18:36

Tisztelt MazdaAuto.hu! A következő problémában kérném a segítségét, tanácsát. Van egy Mazda5 2.0 dízel (105kW) 2007-es évjáratú autóm. Néhány hónappal ezelőtt elkezdett villogni a DPF lámpája. Elvittem szerelőhöz, aki kiolvasta a hibakódot, ami arról szólt, hogy eltömődött a részecskeszűrője az autónak. A szerelő vegyileg kitakarította a szűrőt (leszerelte a kipufogó részt, beleöntötte a vegyszert, majd átmosta magasnyomású mosóval, az érzékelőket nem szerelte ki), egy fél napig száradt majd visszaszerelte. Elindultam vele és kb. 20 km múltán kigyulladt a motorlámpa és elkezdett villogni a DPF lámpa is (ezzel együtt visszaesett a teljesítmény) visszavittem az autót és P 0154 hibakódot írt a diagnosztikai számítógép. Azt mondta a szerelő, hogy vagy elromlott az egyik lambdaszonda vagy még nem száradt ki menjek vele és kiderül. Ezek után használtam az autót, de a hiba sajnos nem tűnt el (amikor leveszem a gyújtást a DPF kialszik és csak a motor lámpa világít majd változóan 5-50 km belül újra villog a DPF lámpa). Bizonyosságból elvittem egy olyan szervizbe, ahol ténylegesen csak diagnosztikával foglalkoznak, ott is megerősítették a hibakódot (P0154). Itt menet közben is nézték az autót és kiderült, hogy csak 0 teljesítménynél áll ki hibára az autó (motorfék, visszaváltás esetén). De mivel, hogy egy nagyon drága alkatrészről van szó, sok helyen próbáltam/próbálok utána járni. Felhívtam egy hivatalos márkaképviselet ahol azt az információt kaptam, hogy 50eFt-ért kicserélik az olajat és törlik a komputerét az autónak (ez az első lépés ahhoz, hogy egyáltalán szóba álljanak velem) utána megmondják „mekkora kár csináltak az autómban”. Több kérdésem is lenne: 1. Találkoztak-e már Önök ilyen hibával? 2. Jól csinálták-e meg a tisztítását a részecskeszűrőnek? 3. Nem tették-e tönkre az érzékelőt(ket), hogy nem szerelték ki a tisztításkor? 4. Mit jelent, hogy törlik a komputerét (csak a hibát törölnek vagy esetleg software-t frissítenek) Segítségét előre is köszönöm! Sz. Sándor

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó