2025. Március 14. Péntek - Matild
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Bukólámpás Mazda 323F találkozó.
Mazda 3 MPS a bőség zavarában.
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Jön az E10
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Jaguar XJ-13 1964
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm
Tengelytávolság: 2438 mm
Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 87 / 70 mm
Sűrítési viszony: 10,4:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Lökettérfogat (cm3): 4994
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min): 523/ 6300
Sebességfokozatok száma: 5
Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat
Végsebesség: 274 km/h
Mindössze 1 darab példány készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2011-10-03 09:12 fuzzy részére
A 136 lóerő feltételezi, hogy még szűrő nélküli, de ha a motorolaj szint ellenörző nívópálcát kihúzod, és a minimum, maximum jelzés mellett egy "X" jelölés is van magasabban, akkor DPF-es.
2. Olyan hiba állhat fenn mely a motor beavatkozó vezérlését akadályozhatja vészhelyzetben. Valószínűleg a kipufogógáz visszavezetésért felelő szelep nem működik megfelelően. Ez a nagyobb zajra is magyarázatot adhat. Persze sok egyéb dolog is okoz remegést, nagyobb működési zajt.
fuzzy | 2011-10-02 13:18
Válasz erre
szép napot mindne forum olvasónak és szakértőnek!az első kérdésem az lenne hogy honnan tudom h a mazda 6 om ba van dpf részecskeszürő vagy nincs?nekem egy 2005 ös 10.havi mazda 6 osom van ami 2.0 diesel 136 lóval... én dpf es lámpát nem láttam benne akkor nincs is benne?a 2.kérdésem az lenne,h miért gyulladt ki a motordiagnosztikás és a kipörgésgátló lámpám 1xre a fedélzetin?amit még nem értek h hol kialszanak hol kigyuladnak egyik nap ég a 2 lámpa máskor má nem?de mindig mind a kettő lámpa világit külön nem ég egyik se...?mi lehet a baj?az autó megy húz erős nem érzem különösebben gyengébbnek talán egy nagyon picit ami alig észrevehető kicsit talán zajosabb a motor kicsit hangosabb az alapjáratom az egyenletes de 2000 fordulat környékén mintha remegne a gázpedál... használhatóm igy az autót?kb 1500km t tettem vele meg igy mást nem észleltem...
mazda-auto.hu | 2011-09-28 08:06 dpf_killer részére
Akkor már ezt is lehet...Ettől függetlenül mi jelenleg elsősorban nem ennek a cégnek a termékeit használjuk. Bár lehet, hogy ennek a cégnek az üzletkötője sem fejtette ki teljesen a valóság részleteit.., hogy bárkinek a megbántása nélkül írjam le a helyzetet. Persze nem probléma, hogy kapható és már szaktanácsadás nélkül is alkalmazható, csak nem szabad túlzásba vinni a használatát.
dpf_killer | 2011-09-27 22:28
Amíg Diesel Mazdám volt nekem jól vizsgázott a Protec DPF SUPER CLEAN amit az üzemanyagrendszerbe öntesz, persze a legjobb eredményt a szűrő kiszerelése adja majd pl a "Diesel-részecskeszűrő tisztítófolyadék" szintén protec adja. Itt vitatkoznék a szakemberrel, konkrétan láttam egy kiskereskedés polcán, de szerencsére engem már nem érint.. jobban nem is megyek bele :)
mazda-auto.hu | 2011-09-27 07:59 neuzil részére
Kiskereskedelni forgalomban nem kaphatók ezek a szerek. A többi valahúgy úgy, ahogy csonkasz írta. Télen az alacsonyabb átlagos motort/rendszer hőmérséklet is nyújtja, illetve gyakoribbá teszi a regenerálásokat.
csonkasz | 2011-09-26 20:22 neuzil részére
Ha a pillanatnyi fogyasztáson áll a BC-d, akkor azt látod, hogy 1,5-2-szeresére emelkedik a fogyasztásod. Ez elég biztos jele a regenerálásnak.
Én ilyenkor - ha éppen nem megyek városon kívül - olyan 15-20 percig szoktam folyamatosan menni a kocsival 2000-es fordulat fölött. Ez lehet 40 km/h-s sebesség, de lehet 90 km/h-s sebesség is, meg 130 is, attól függően, hogy hányadikban mész. Ebből kb ki lehet számolni, hogy mennyi km-t teszel meg.
neuzil | 2011-09-26 19:44
Tisztelt Mazda-Autó!
Milyen típusú DPF üzemanyag tisztító adalékot javasoltok rendszeres használatra?
Ezt simán csak be kell tölteni az üzemanyag tartályba?
Milyen jelekből tudhatom biztosra haogy a motor éppen a regenerálást végzi.
Ilyenkor ugyebár nem ajánlatos leállítani a motort - kb hány km-t kellene megtenni ahhoz, hogy a DPF regenerálást teljesen befejezze?
Előre is köszönettel!
csonkasz | 2011-09-26 11:30 bsmith987 részére
Na, erre kíváncsi vagyok. Légy szíves a végeredményről tájékoztass majd.
Köszi!
bsmith987 | 2011-09-26 11:16
Sziasztok!
Most tervezem, hogy egy 2008-as Mazda 6 CD-ből kiiktattatom a DPF-et (mind fizikailag, mind szoftveresen). Aki csinálná természetesen azt mondja, hogy a környezetvédelmi dolgokon kívül abszolút semmi hátránnyal nem jár ez, de szeretném a másik oldalt is meghallgatni - esetleg valakinek tapasztalata ezzel?
Köszi!
mazda-auto.hu | 2011-09-12 09:09 bajat részére
Sok minden lehet. Elképzelhető, hogy a vezérlőegység nem látja jól a szűrő eltömődési mértékét. Lehet, hogy túl magas a koromtermelés (pl. rossz befecskendező, magas olajfogyasztás, lambda szonda, EGR, légtömegmmérő....), vagy akár a szűrő hatásfoka is legyengülhetett egy elégséges szint alá.