2025. Február 27. Csütörtök - Ákos, Bátor

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-02-07 08:08 Easyrider5277 részére

Ezt a mondatot nem értem: .....de a kontrol lámpák nem égnek, nem jelzik, a töltést.... Azért nem értem mert csak a töltés hiányát jelzi a piros lámpa. Mire gondolsz?

Easyrider5277 | 2012-02-06 15:47 mazda-auto.hu részére

Igen, én is így tudom a lámpa működését és amikor megvettem akkor így is működött. Pontosabban amikor ráadtam a gyujtást akkor az összes hibajelző lámpa kigyulladt, mikor beindult és megjött a töltés (ezt megelőzte egy kisebb gázfröccs) akkor elaludtak a lámpák, csak az maradt égve aminek kellett pl. kézifék. Az érdekesség, hogy vettem korábban hozzá egy donor autót amibe szintén hibás volt a generátor és azzal a műszerfallal is így működik. A töltést leginkább úgy szoktam "ellenőrizni", hogy a ventilátort bekapcsolva hallom mennyire zúg. Ha elég a feszültség akkor erősebben. Még annyit, hogy az eredeti generátornak egy vastagabb és egy vékonyabb vezetéke van, ennél viszont 2 egyforma. Köszönöm válaszát, üdv.: Easyrider5277

mazda-auto.hu | 2012-02-06 08:50 Easyrider5277 részére

Ha a töltésjelző lámpa akkor világít járó motor esetén, ha nincs töltés. Álló motorral, gyújtáson világítania kell, hiszen ilyenkor ezen keresztül "megy" a gerjesztő áram a forgórészhez. A motor beindulása után kell kialudnia. Van valami más töltés jelző eszköz az autódban?

Easyrider5277 | 2012-02-05 15:54

Tisztelt Szakértő! 1991-es 1,7D BG mazdámnak töltés hibája volt. A gondot a "+" saru eltörése okozta. A generátorban levő egyik diódahíd ment tönkre, most jól tölt, de a kontrol lámpák nem égnek, nem jelzik, a töltést. Kaptam egy ötlete mi szerint az akku "+" ágáról megy egy vékony fekete vezeték a tűzfalra és az szokott elégni. Nem találom ezt a veztéket. Esetleg tud segíteni benne, hoogy ebben a tipusban hol található? Tisztelettel: Easyrider5277

mazda-auto.hu | 2012-01-30 11:39 csihun részére

Az elektronika az ilyen...:-)

csihun | 2012-01-30 07:41 mazda-auto.hu részére

Köszönöm. Érdekes módon a jelenség 3 napja nem jelentkezik. ???

mazda-auto.hu | 2012-01-27 15:16 csihun részére

A jeladó a világítás és ablaktörlő kapcsolók között, a kormányrúdon van. Az ára 39449,-Ft. A cseréje kb.: 0,5 óra.

csihun | 2012-01-27 07:43

Mennyi lenne a kormányszög jeladó anyagára, illetve a csere munkadíja.

csihun | 2012-01-26 09:20 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a gyors választ. A csatlakozó hol található?

mazda-auto.hu | 2012-01-26 08:59 csihun részére

Akát kontakt hiba is lehet a csatlakozónál, vagy kábelezésben.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó