2025. Január 9. Csütörtök - Marcell

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-02-07 08:08 Easyrider5277 részére

Ezt a mondatot nem értem: .....de a kontrol lámpák nem égnek, nem jelzik, a töltést.... Azért nem értem mert csak a töltés hiányát jelzi a piros lámpa. Mire gondolsz?

Easyrider5277 | 2012-02-06 15:47 mazda-auto.hu részére

Igen, én is így tudom a lámpa működését és amikor megvettem akkor így is működött. Pontosabban amikor ráadtam a gyujtást akkor az összes hibajelző lámpa kigyulladt, mikor beindult és megjött a töltés (ezt megelőzte egy kisebb gázfröccs) akkor elaludtak a lámpák, csak az maradt égve aminek kellett pl. kézifék. Az érdekesség, hogy vettem korábban hozzá egy donor autót amibe szintén hibás volt a generátor és azzal a műszerfallal is így működik. A töltést leginkább úgy szoktam "ellenőrizni", hogy a ventilátort bekapcsolva hallom mennyire zúg. Ha elég a feszültség akkor erősebben. Még annyit, hogy az eredeti generátornak egy vastagabb és egy vékonyabb vezetéke van, ennél viszont 2 egyforma. Köszönöm válaszát, üdv.: Easyrider5277

mazda-auto.hu | 2012-02-06 08:50 Easyrider5277 részére

Ha a töltésjelző lámpa akkor világít járó motor esetén, ha nincs töltés. Álló motorral, gyújtáson világítania kell, hiszen ilyenkor ezen keresztül "megy" a gerjesztő áram a forgórészhez. A motor beindulása után kell kialudnia. Van valami más töltés jelző eszköz az autódban?

Easyrider5277 | 2012-02-05 15:54

Tisztelt Szakértő! 1991-es 1,7D BG mazdámnak töltés hibája volt. A gondot a "+" saru eltörése okozta. A generátorban levő egyik diódahíd ment tönkre, most jól tölt, de a kontrol lámpák nem égnek, nem jelzik, a töltést. Kaptam egy ötlete mi szerint az akku "+" ágáról megy egy vékony fekete vezeték a tűzfalra és az szokott elégni. Nem találom ezt a veztéket. Esetleg tud segíteni benne, hoogy ebben a tipusban hol található? Tisztelettel: Easyrider5277

mazda-auto.hu | 2012-01-30 11:39 csihun részére

Az elektronika az ilyen...:-)

csihun | 2012-01-30 07:41 mazda-auto.hu részére

Köszönöm. Érdekes módon a jelenség 3 napja nem jelentkezik. ???

mazda-auto.hu | 2012-01-27 15:16 csihun részére

A jeladó a világítás és ablaktörlő kapcsolók között, a kormányrúdon van. Az ára 39449,-Ft. A cseréje kb.: 0,5 óra.

csihun | 2012-01-27 07:43

Mennyi lenne a kormányszög jeladó anyagára, illetve a csere munkadíja.

csihun | 2012-01-26 09:20 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a gyors választ. A csatlakozó hol található?

mazda-auto.hu | 2012-01-26 08:59 csihun részére

Akát kontakt hiba is lehet a csatlakozónál, vagy kábelezésben.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó