2024. November 25. Hétfő - Katalin

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


fuzzy | 2012-06-12 14:48

igen!ma voltam szerelőnél azt mondta itt külföldön,h vmi injector befecskendező szelep... ez mibe kerül otthon mert itt darabja 1400 euro...:(,v ha felujitom az mibe kerül kb?

mazda-auto.hu | 2012-06-12 09:02 fuzzy részére

Lehet üzemanyag nyomás probléma, EGR hiba, befecskendező hiba, de sok minden más is.

fuzzy | 2012-06-11 13:49

azthiszem az anyósülés felöli oldalon kopog közvetlen a szélvédő alatt vagyis mintha én onnan hallanám,de eznem biztos...

fuzzy | 2012-06-11 13:48 mazda-auto.hu részére

olaj szint rendben 3/4 ig van talán kicsivel több is.amikor kopog akkor dől belöle a fekete füst a kipufogóból, miközben addig rángat egyre erösebben mig lenem fullad az autó...

fuzzy | 2012-06-11 13:48 mazda-auto.hu részére

olaj szint rendben 3/4 ig van talán kicsivel több is.amikor kopog akkor dől belöle a fekete füst a kipufogóból, miközben addig rángat egyre erösebben mig lenem fullad az autó...

mazda-auto.hu | 2012-06-11 08:32 fuzzy részére

Valami további támpont kellene, hiszen sok minden kopoghat. Olajszint rendben?

fuzzy | 2012-06-10 15:20

sziasztok!rendkivül megijedtem ma amikor az autopályán 150km rel hajtottam tempomattal és azt vetem észre h esik a fordulat és lassul az autó annak ellenére is,h tövig nyomom a gázt...,vészvillogóval megálltam majd megprobáltam elindulni és az autó ment is de 1500 as fordulat szám felett már nem ha felváltottam 2be ott is csak 1500 ig mnet és igy tovább 5 ig közben az autó kopogó fémes hangot adott majd 10 km után erős rángatás is társult mellé!az autó 3hónapja volt nagyszervizelve mazd aszervizben 230 000 km nél!üzemanyag fullon!majd miután ujra leállitottam a kocsit 10 percel késöbb mintha megjavult volna elkezdett huzni és 3000 es fordulatr ais felment de aztán ujra kezdödött megint az egész... motordiagnosztikai lámp a ég akipörgésgátlóval együtt ez ez egy 2005 ös 2000 diesel 136 lovas mazda 6!mi lehet a baj,külföldön vagyok ezért vagyok megijedve...?!:(

mazda-auto.hu | 2012-06-04 08:56 chris részére

Amennyiben az olajszintet is rendszeresen figyeled, akkor még inkább igen a válasz. Ráadásul ezt a motort elvileg 4,5-5 Liter motorolajra tervezték, de a DPF miatt változott a nívópálca. Ennek egyik oka az lehet, hogy valamivel megemeljék a motorolaj átlagos hőmérsékletét (kevesebb olaj jobban melegszik), illetve, hogy az X szintig több hely legyen a karterban.

chris | 2012-06-02 18:03

Tisztelt szakértők! Van a tulajdonomban egy 2008-as 2.0 DPF GH Mazda6. A kérdésem az lenne,hogy motorkárosodás nélkül túl lehet-e tölteni az olajat(kb. f és x közé félútig)úgy hogy közben figyelek arra, hogy a regerenációk be is fejeződjenek.Mivel a 4,1 liter olajat nagyon keveslem még 15000-es szervíz periódusra is, gázolajjal meg amúgy is hígulhat a motorolaj x-ig,nem tudom hogy kivitelezhető-e a túltöltés motormegóvás címén? Válaszukat előre is köszönöm.

klizso | 2012-06-01 07:09 BluElite részére

Kedves BluElite! A Szakértő úr/ak/ egyetértett/ek/ az MPV-s részben egyszer már leírt, alábbi soraimmal: Egy részt idemásolok egy cikkből (http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/16/hogyan_inditsunk_kemeny_minuszban/): "Ha benzines autónk van, akkor indítsuk be, 20 másodpercig ne nyúljunk a gázpedálhoz, ez után induljunk el az autóval. Ezalatt a 20 másodperc alatt a kenőolaj megfelelően „összetörik”, az olajnyomás felépül és a szóróolajzással kent alkatrészek is megfelelő olajfürdőt kapnak, hiába sűrű és hideg az olaj. Elindulás után ne nyomjunk nagy gázokat és folyamatosan 2000-es fordulat környékén utazzunk, ne alatta, de semmiképpen ne 3000 fordulat felett. Az álló helyzetben melegítés azért nem jó, mert a motor lassabban melegszik, több savas víz gyűlik össze az olajban és úgy szennyezünk, hogy közben még csak nem is haladunk egy métert sem. Ha alacsony, közepes terhelésen terheljük a motort, akkor hamarabb melegszik, hamarabb melegszik az olaj is, elpárolog a belekerült kondenzvíz és közben haladunk is. Mivel az olajnyomás már felépült, a csapágykopás nem jelentős mértékben nagyobb, mintha üresjáratban járatnánk, viszont a melegedés és az üzemmeleg állapot elérése így sokkal gyorsabb. A cél pedig ez, mielőbb üzemmeleg motorral haladni. A dízelmotor csak egy kicsit más. Itt beindítás után kb. egy percig ne adjunk gázt, ne csináljunk semmit, hagyjuk ketyegni, majd azután induljunk el. Ennek az a műszaki magyarázata, hogy a hengerfej ilyenkor nagyon hideg és amennyiben azonnal terhelni kezdjük a motort, akkor relatíve kis területeken intenzíven melegszik, az égéstereknél kezd viszonylag gyorsan melegedni, így hőfeszültségek keletkeznek benne. Ezért jobb, ha alapjáraton egy-két percet járatjuk, így a hengerfej nem mínusz 20 fokos, amikor elindulunk, van ideje elvezetni azt a kis termelődött hőt, megadni az egész alaphangulatát és egyenletesebb hőfokát." Sziasztok, klizso

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó