2024. November 25. Hétfő - Katalin

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zotya | 2012-03-20 11:30

2007-es 2000-es diesel 6-osom /100-ekm/a motor felmelegedéséig gyorsításkor szelepcsörgésszerű hangot ad.Ami eddig nem volt! Kell-e vele foglalkoznom?Köszönettel:zotya.

mazda-auto.hu | 2012-02-16 09:04 klizso részére

Sok helyes megállapítás van a cikkben, de például hány ember tudja megtenni, hogy a forgalomba bekerülve elindulás után percekig nem emeli jelentősen 2000 fölé a fordulatot?

klizso | 2012-02-16 07:53

Sziasztok, Bocs, hogy megint zavarok, de nem hagy nyugodni az alapjáraton történő motormelegítés kérdése, ezért de ha valaki az előbb, általam belinkelt oldalt nem tudja vagy nem akarja elolvasni, egy részt idemásolok a cikkből: "Ha benzines autónk van, akkor indítsuk be, 20 másodpercig ne nyúljunk a gázpedálhoz, ez után induljunk el az autóval. Ezalatt a 20 másodperc alatt a kenőolaj megfelelően „összetörik”, az olajnyomás felépül és a szóróolajzással kent alkatrészek is megfelelő olajfürdőt kapnak, hiába sűrű és hideg az olaj. Elindulás után ne nyomjunk nagy gázokat és folyamatosan 2000-es fordulat környékén utazzunk, ne alatta, de semmiképpen ne 3000 fordulat felett. Az álló helyzetben melegítés azért nem jó, mert a motor lassabban melegszik, több savas víz gyűlik össze az olajban és úgy szennyezünk, hogy közben még csak nem is haladunk egy métert sem. Ha alacsony, közepes terhelésen terheljük a motort, akkor hamarabb melegszik, hamarabb melegszik az olaj is, elpárolog a belekerült kondenzvíz és közben haladunk is. Mivel az olajnyomás már felépült, a csapágykopás nem jelentős mértékben nagyobb, mintha üresjáratban járatnánk, viszont a melegedés és az üzemmeleg állapot elérése így sokkal gyorsabb. A cél pedig ez, mielőbb üzemmeleg motorral haladni. A dízelmotor csak egy kicsit más. Itt beindítás után kb. egy percig ne adjunk gázt, ne csináljunk semmit, hagyjuk ketyegni, majd azután induljunk el. Ennek az a műszaki magyarázata, hogy a hengerfej ilyenkor nagyon hideg és amennyiben azonnal terhelni kezdjük a motort, akkor relatíve kis területeken intenzíven melegszik, az égéstereknél kezd viszonylag gyorsan melegedni, így hőfeszültségek keletkeznek benne. Ezért jobb, ha alapjáraton egy-két percet járatjuk, így a hengerfej nem mínusz 20 fokos, amikor elindulunk, van ideje elvezetni azt a kis termelődött hőt, megadni az egész alaphangulatát és egyenletesebb hőfokát." Remélem tudtam segíteni mindenkinek, hozzászólásokat szívesen veszek. Sziasztok, klizso

mazda-auto.hu | 2012-02-14 13:17 ungyi részére

Az alkalmazási keverési arány az ólompótló dobozán kell legyen feltüntetve. Idővel elsősorban megszűnik a szelephézag, illetve nem zárnak majd jól a szelepek, így előbb-utóbb motor működési gondok jelentkeznek. Másik megoldás a hengerfej cseréje egy későbbi darabra (akár bontott is), hiszen a Te autód bár 1987-es, még 1985-ös modellévbe tartozik, vagy a hengerfejben a szelepfészkek "cseréje", bár ez is 100e Ft-os tétel.

ungyi | 2012-02-14 11:22

Köszönöm! Véleményes azerint a mostani 95-höz milyeb arányban kell olompotlo adalékot adni?Mondjuk 1O literenként mennyit?Köszö a választ.Még valamit:mi történik, ha csak a mostani 95.l megyek és nem teszek hozzá ólompótló adalékot?Köszönöm.

mazda-auto.hu | 2012-02-13 09:37 mazda-auto.hu részére

..és korábban rossz választ adtam, most egyértelműen megtaláltam, hogy ólmos kell bele! Elnézést!

mazda-auto.hu | 2012-02-13 09:34 ungyi részére

A másik fórumban válaszoltam, hogy egyértelműen ólmos benzin kell bele.

ungyi | 2012-02-12 16:59

.Mazda!1987-es gy.évű 1.5-ös 4 ajtós edan mazda familiámba milyen bezint kell tankolni? Ólmozott v. ólmozatlant? Vizsga alkalmából állandóan ólmozott benzinesnek jelölik. ALVÁZSZÁMA:JMZBF126200324268. iDŐNKÉNT TESZEK BELE ólompótlót, vannak akik szerint kell, vannak, akik szerint nem.Eldönthető-e,hogy gyártásakor milyen bezinre "szerelték" a japánok?? Köszönöm!!

mazda-auto.hu | 2012-02-07 12:07 Easyrider5277 részére

Az öngerjesztős rendszerekben amikor a gyújtást ráadod, az akku pozítiv sarujától sorba kapcsolódik a töltés jelző lámpa és a generátor gerjesztő tekercse, ezért az izzó világít. Amikor beindul a motor, és forog a generátor, akkor már a generátor saját maga látja el a gerjesztő tekercset feszültséggel, így mivel nem lesz feszültség különbség az izzó kivezetésein, kialszik. Azonban az izzóval egy ellenállást párhuzamosan (nem sorban) bekötnek, így ha rossz az izzó, vagy az izzóhoz vezető kábel, akkor is kap áramot gyújtásráadáskor a forgórész, ezért van töltésed. Tehát a műszerfaltól ki kell "csipogtatni" műszerrel, hol van szakadás. Még egy dolgot érdemes lenne megmérni, van-e minden csatlakozó feszültség a generátoron, amikor ki van kapcsolva a gyújtás? Ha ez a helyzet, akkor más a hiba, hiszen a gerjesztő körön ilyenkor nem lehet feszültség.

Easyrider5277 | 2012-02-07 10:26 mazda-auto.hu részére

Na igen ez így homályos. Szóval amikor gyujtást adok akkor kellene égniük, de nem égnek, így mivel inaktívak nem tudom ellenőrizni a töltést. Van az autóról egy javítási segédletem, "szervízkönyv" amiben benne van a kapcsolási rajz is, de abból nem igazán lehet mindezt kihámozni és a műszerfalról végképp kevés van benne. Köszönöm, üdv.: Easyrider5277

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó