2024. November 25. Hétfő - Katalin

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Tutika65 | 2011-06-22 18:47

T.Szakértő!
2004-es 2.0 diesel 6-os mazdám van. Néhány hete a vizhőmérséklet 100 km fölötti sebességnél forrásig emelkedett. Az autót két szakszervizben is megnézték, számitógéppel faggatták, hibát nem jelzett.
Azóta esedékes lett a 120 e km-es szerviz, vezérműszij csere, hűtő tisztitás, ventillátorok működnek, hűtőfolyadék nemfolyik, thermosztát cserélve. És továbbra is melegszik a viz, amint az autópályára érek, vissza kell venni a tempót, mert félő, hogy felforr. Egyébként az autó rendesen húz, semmi baja. ? Mit tud tanácsolni?Köszönettelo

balagered | 2011-06-22 17:05

Tisztelt Szakértő!

Érdeklődnék, hogy 2005-ös Mazda6-os autómban hol találom meg a színkódját. Több helyen is néztem, de sajnos sehol nem találom.

Köszönettel:
balage

mazda-auto.hu | 2011-06-06 15:32 Ptii részére

A levegősödést viszonylag könnyű ellenőrizni. Pumpáld fel indítás előtt a rendszert a gázolajszűrő tetején található gombbal. Ha így könnyen indul, akkor van egy kiindulási pont. Ebben az autóban (és még néhány más típusban) az izzításjelző kontroll lámpa nem csak az izzítási rendszer hibáit jelzi.

Ptii | 2011-06-06 11:32 mazda-auto.hu részére

Laikusként nem igazán értek hozzá, de ha lelevegősődne a rendszer az menet közben nem okokzna gondokat, tehát nem okozna gondot a motor járásában, mert ilyet nem tapasztaltam, tehát indulás után egyenletesen jár, húz, nincs üzemanyag szivárgás. Illetve le tud levegősődni a rendszer pár perc alatt is, mert pár perces indítási intervallumok között is 1* indul 1* nehezen. Az adagoló hibája nem hangzik jól. Ezt esetleg szervízben meg tudják mondani, vagy speciális adagoló javítással foglalkozó céget kellene felkeresnem? Az adagoló hibát nem a motor hibajelző lámpájának kellene jeleznie? A pontos hiba ismeretének hiányában, nehéz gondolom megmondani, de közlekedhetek-e igy vele, vagy inkább ne induljak már el hosszabb útra(100km-).
Válaszát előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2011-06-06 08:39 mazdahatosos részére

Színeket nem árulhatok el, de 12V/5W-os izzó van az ajtóban. Természetesen van feszültség. A mennyezeti világításra is rá lehet kötni, ha másképp nem sikerül, sőt talán az egyszerűbb.

mazda-auto.hu | 2011-06-06 08:35 Ptii részére

Ha leállítás után nem lesz levegős az üzemanyag rendszer, tehát ez a probléma kizárható, akkor nagy valószínűséggel az adagoló egyik szenzora hibás.

mazdahatosos | 2011-06-05 22:43

T. Szakértő!
2008-as új verz. de nem a faceliftes 1,8 Mazda 6 gazdájaként kérném a tanácsát.
Fiamtól kaptam egy világítós alu küszöbvédő szettet aminek az elektromos bekötésével problémáim adódtak .Egész pontosan a küszöb alatti kábelkötegben milyen szinjelölésű vezetékhez lehet bekötni a két szál vezetéket amivel világítóvá tehetném a küszöbvédő feliratát.
Az ajtóban levő kis lámpa érintkezőinek ugyan megtaláltam a kábelkötegben a szakadásvizsgálóval a vezetékeit ,de ha rákötöm a küszöbre semmi nem történik.. magyarán nincs benne feszültség ,holott az ajtóban levő kis égő világít?!? Mit tanácsol merre induljak el ..?
köszönöm válaszát

Ptii | 2011-06-05 18:24

Tisztelt Mazda-Autó!

2002-es diesel Premacy-l kapcsolatban kérném tanácsát. Március körül elkezdett nehezen indulni, aksira gyanakodtunk, feltöltöttük bemértük stb., pár indítás után nem tudott indítani, ezért csere lett. Úgy látszott megoldódott a probléma, az új aksi indított, de igazából megmarad ez az alkalmankénti nehezen indulás. Teljesen függetlenül, hogy a motor hideg vagy meleg, egyszer egyből indul majd utánna csak nehezen(a nehezebben indulás annyit tesz, hogy olyan plusz 3-4 másodpercel tovább kell indítózni) Tovább kutakodva, cseréltünk egy izzító gyertyát, de nem történt változás. Tegnap viszont elkezdett villogni az izzítás visszajelző. Indítás előtt és indítás után is villog folyamatosan. Indítási probléma, autó dinamikája stb. nem változott.
Válaszát előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2011-06-02 09:34 utifotos részére

Ha a leállásokat kivéve jól működik a motor, akkor valószínűleg üzemanyag ellátási probléma van, elsősorban a leállások idején alacsony a nyomás. Nagyobb tapasztalatú, hosszú évek óta hivatalos Mazda márkaszervizként működő szervizbe érdemes menni. (Mi például Békéscsabán ilyenek vagyunk. Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108. T.: 66/430-585)

utifotos | 2011-06-01 16:29

Sziasztok! 2004-es, diesel, kombi Mazda 6-osommal kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. Mostanában néha leesik a fordulatszám és leáll a motor. Néha menet közben is (amikor nem nyomom a gázpedált), de inkább főleg indulás után. Két nappal az első ilyen hibajelenség előtt volt a vezérműszíj cserélve, okozhatja ez esetleg a hibát? Ma reggel beindítás után szerettem volna 1-2 percet járatni a motort mielőtt elindulok, de kb. fél perc múlva leesett a fordulat és leállt. Mi lehet az ok? Hova érdemes vinni?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó