2024. November 25. Hétfő - Katalin

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-07-22 14:50 kompolti részére

Ha nagyon elégedett vagy a mostanival, akkor az ár miatt nem érdemes váltani. Ráadásul egy tíz éves turbódízel-nek már gyakran szükséges a 40-es motorolaj.

kompolti | 2011-07-22 09:33

Sziasztok! 626 DITD 2000. évjáratú mazdámba az utólsó olajcserénél Agip EXTRA HTS 5w40 olajat töltöttem, amivel teljesen elégedett vagyok. Viszont nagyon jó árob tudnék beszerezni Mobil1 Super 3000 FE 5W-30 olajat. Érdemes váltani vagy maradjak a 5w-40-es olajnál? Tanácsaitokat előre is köszönöm.
Zsolt

mazda-auto.hu | 2011-07-15 15:27 Macska részére

Hibakódot kell olvasni nem univerzális, hanem Mazda teszterrel. Nem akarok találgatni,ennyi információ alapján nagyon sok minden lehet.

mazda-auto.hu | 2011-07-15 15:25 aradszki78 részére

Ha hibakód van, akkor azt a Mazda diagnosztikai műszer kimutatja. Ebből valószínűleg ki lehet indulni...A szíjfeszesség növelése veszélyes dolog. A síklócsapágyak-csapágyak kopására is hatással van, illetve a szíj nyúlása miatt nem pontos a vezérlés. Elképzelhetőnek tartom azt is, hogy egy fokkal el van rakva a vezérlés.

Macska | 2011-07-15 10:44

Jó napot mindenkinek!

Egy Mazda-6 2.0 CDH TE-vel küzdök mostanában. A gép forralta vizet. Hengerfej ki, Nyomáspróba, Síkköszörülés, Tömítések szimeringek csere, vízpumpa csere. javítás után hibátlan működött 2 napig. Aztán indulás sima, pár perc múlva leszabályoz 1800-tol nem enged többet. Ha leállítom újraindítás után működik egy darabig, aztán kezdi előröl. Mi lehet a gond, mit csesztünk el? Hogy javítható?

beres89 | 2011-07-15 09:28

Szép napot!

Érdeklődnék, hogy egy 97'-es 1,5- ös 323F BA hibakódjait milyen módszerrel lehetne törölni? (Műszerfalra jelzésem nincs, de leddel ha olvasoim akkor van benne egy pár) Kíváncsi lennék, hogy melyikek a valósak amik vissza is jönnek.
köszönöm

mazda-auto.hu | 2011-07-15 09:00 beres89 részére

A klímahűtőnek ( a vízhűtő előtt ) nevezett dolog tulajdonképpen a kondenzátor, ide a kompresszorból forró gáz kell érkezzen és itt hűl le, csapódik le folyadék halmazállapotúvá vállva. Igazán hideggé csak a műszerfal mögötti elpárologtató hűtőben válik, ahol a nyomáscsökkenés után ismét gáz halmazállapotú lesz, ez okozza a lehűlést. Ha az expanziós szelep viszont rosszul adagol, akkor nem megfelelő a nyomáskülönbség a két oldal között, így nem megfelelő a folyamat. Tehát a műszerfal mögötti elpárologtatóból viszonylag hideg gáznak kellene érkeznie a kompresszorba, hiszen általában nem veszi át teljesen az utastér hőmérsékletét a gáz amíg áthalad az elpárologtatón. Az expanziós (tágulási szelep) szelep általában az elpárologtatóra van szerelve.

aradszki78 | 2011-07-15 00:07

Jó napot kívánok.

Még egy apróság az előbbi hozzászóláshoz, a vezérlés összerakásakor, a szíjfeszítő patronra utólagosan rákerült egy fém sapka ami a patron rúdjának hosszát kb.5 mm-el megnöveli, ez az erőteljesebb spanolás miatt került rá, ugyanis egy félévvel ezelőtt is vezérlés gondja volt az autónak. Lehet esetleg valamilyen köze ennek az átalakításnak az elektronikára?
Előre is köszönöm.

János.

aradszki78 | 2011-07-14 23:57

Jó napot kívánok.

Egy Mazda Premacy 2.0 DITD-vel (2002) van egy kis problémám. Elugrott a vezérműszíja, amivel nem is igazán volt probléma, mert sérülés nélkül megúszta a motor. A probléma az hogy alapjáraton is, és menetközben is villogni kezd az izzítás visszajelző lámpája, és meglehetősen erőtlenné válik a motor (de nem füstöl jobban), de teljesen rendszertelenül, nem köthető sem motorhőmérséklethez, sem fordulatszámhoz, viszont ha megemelem a fordulatot (az is változó hogy milyen mértékben), vagy leállítom a motort és újraindítom, utána megszűnik a hibajelenség, de természetesen csak egy bizonyos ideig. Az adagoló aljába becsavart szelepen (2 vezetékes csatlakozó megy rá) gyöngyözött a gázolaj, és az itteni Mazda szervizesek, és egy adagoló specialista véleménye szerint biztos hogy hibás a szelep, ha engedi a gázolajat. Kicseréltem, de a hiba megmaradt. Az adagolón lévő összes elektromos szelep, és a holtpont jeladó ellenállás értéke is stimmel, a kicserélt szelep vezetékeit is kicseréltem (csak kb.60 cm-et), megvizsgáltam a motorvezérlőt, de semmi hibára utaló jel, átnéztem az összes vákumcsövet, a csatlakozásokat, a turbo csöveket, de minden a helyén. A szakszervízes kolléga szerint a diagnosztika a kicserélt szelepet, a holtpont jeladót, és a légtömegmérőt hozta ki hibának, de a két utóbbit feltehetőleg azért mert áram alatt lett széthúzva a csatlakozójuk. Azt hiszem kifogytam az ötletekből, most szívesen elfogadnék egy pár jótanácsot ezzel a tanulmányautóval kapcsolatban!
Előre is köszönöm.

János

him79 | 2011-07-14 17:05

Tisztelt Szerkesztő!
Azt szeretném kérdezni,hogyan lehet2002 MAZDA 6 az órát állítani?
Válaszát köszönöm!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó