2024. November 25. Hétfő - Katalin
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
MOTOROLAJ 5-10.
Közvetlen befecskendezés.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Sorozatgyártású WANKEL rendszerű MAZDA erőforrások I.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2010-12-21 11:54 Kopka részére
Az indításgátló sem villog? Hogyan ellenőrizted, hogy az üzemanyag eljut a befecskendezőkig? Ráadásul minimum 200 Bar körüli nyomás szükséges a hidegen beinduláshoz. Minden gyertya izzít? Első körben egy gázolajszűrőt cserét érdemes kipróbálni. Lehet, hogy leállítás után a nagy hideg hatására eldugult pl. parafin kiválás miatt.
Kopka | 2010-12-21 11:27
Tisztelt szakértők!Péntek este le állítottam az autót,másnap délelőtt indulnék de semmi.Önindító pörget, műszerek OK.Az üzemanyag eljut a befecskendezőig,izzítás van mégsem akar életre kelni!M6 2.0 CD TE 2004-es
mazda-auto.hu | 2010-12-21 09:42 szedo részére
Nem akarok már utólag okos lenni, de az olajnyomás lámpa egy vészjelző, ha csak egy tizedmásodpercre is felvillan a motor járása közben, már nagy baj van!
Sajnos az elektronika tehetetlen, hiszen a személygépkocsikban nincs olajnyomás figyelés elektronikus vészleállító beavatkozással. Tehát a motor már nagy valószínűséggel a kenési hiányosság következtében kialakult probléma-problémák miatt fog leállni. Az olajszint pálcát a mai modern autók hosszú olajcsere intervallumával még fontosabb időszakosan ellenőrizni.
Mindenképpen szét kell szedni a motort és diagnosztizálni a károsodott alkatrészeket. Ezután lehet mérlegelni, hogy érdemes-e egyenként kicserélni azokat nagyobb munkadíjjal, vagy pl. jobb egy komplett motort beépíteni, amit mi például viszonylag olcsón be tudunk szerezni és építeni. De persze előre kár komplett motorról beszélni. Nagy valószínűséggel minimum 150000,-Ft a kár
szedo | 2010-12-20 19:42
Tisztelt szakértők!
Hatalmas problémám lett a napokban egy Mezda 6 (2004 október évjáratú ) autómmal. Reggel nagyon hidegben (-10 fok körül), mentünk a kislányommal az iskolába, szépen lassan mert nagy hó volt. Néha felvillant az olj lámpa, de csak egy pillanatig. Egyster csak menet közben leállt az autó, és gurult lefelé hangtalanul, és minden kijelző világított. Mivel azt hittem csúszik az út, visszaváltogattam 4,3,2,1-be és megáltunk. De semmi hangja nem volt akkor sem amikor leállt menet közben. Megpróbáltam ráindítani, mert azt hittem az akkumulátorral van baj, de töltés volt de a motort már nem hajtotta meg. Nem mertem semmit csinálni, ment elhúzatattam , de csak Ünnepek között nézik meg. Az olajszint mérő pálcán már nem láttam nyomot, de a lámpa nem világított, csak felvillant előtte, és az olaj cseréig is volt még 2000 km. Az a kérdésem, hogy reménykedhetek abban, hogy az elektronika még időben leállított mindent, vagy életem legroszabb Karácsony lesz, és motor után kell néznem. Volt e már hasonló eset, vagy tudnak e abban segíteni, hogy mien lehetséges probléma lehet a legroszabbon kívül? Hálás lennék, ha válaszolnának, mert nagy szükségem lenne a tanácsukra, és sokat segítene a véleményük. Köszönettel, boldog Karácsonyt Önöknek.
Tisztelettel: Szabó Edina
mazda-auto.hu | 2010-12-20 09:58 pinterc részére
Nem kilométerórát akartál írni? Fordulatszámérő esetében igen érdekes hiba, talán egy kábel, testkábel érhet a kapcsoló mechanikához, és ki van dörzsőlődve, vagy el van törve?
mazda-auto.hu | 2010-12-20 09:48 Bigtibi részére
Ezt így nem tudom, nagyon sok minden lehet. Át kell nézni az autót!
pinterc | 2010-12-18 19:56
Sziasztok! Szerintetek mi lehet az oka annak, hogy a fordulatszámmérő tegnap óta semmit nem mér; csak akkor, ha hátramenetbe teszem a váltót?! Amúgy egy mazda xedosról van szó! :D
Bigtibi | 2010-12-18 17:33
Sziasztok! Egy 2000-es,323DiTD hajtok.Van egy olyan problémám,hogy amikor az autót elinítom rendben elindul,a fordulatszám visszaesik,szinte lefullad.Néhány másodperc minden rendben.
mazda-auto.hu | 2010-12-10 12:45 kompolti részére
Az Extra HTS-t kell választanod a kettő közül. A váltóba 75w-90-es hajtóműolaj szükséges. Nincs olyan nagy jelentősége hajtóműolaj tekintetében a márkának még ilyen "normál" utcai autók esetében. Általában egy adott márkán belül a drágább a jobb minőségű. Mi szintetikusat alkalmazunk. Ritkán kell cserélni, ezen sem érdemes spórolni!
kompolti | 2010-12-10 11:43
Sziasztok!
AGIP 7004 5W40 és AGIP Extra HTS 5W40 olajat tudnék jó áron venni 2000. évj 626 DITD Mazdámhoz. Tapasztalat? Megfelelő az autónak?
Váltó olajcseréhez mit ajánlanátok? (Esetleg márka javaslat? Mobil1/Castrol/Vavoline/Q8/Total?)
Köszönöm tanácsaitokat.
Zsolt