2024. November 25. Hétfő - Katalin
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
MOTOROLAJ 5-10.
Közvetlen befecskendezés.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Sorozatgyártású WANKEL rendszerű MAZDA erőforrások I.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
berzoltan | 2011-02-09 15:09 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a segítséget!
Bevitettem az autót a szervízbe. Hibakód most sem volt, de úgy néz ki megtalálták a hiba okát.
Az "alapjárati levegő álváltó szelep" volt megszorulva.
Remélem más baj már nem lesz vele és úgy fog viselkedni mint egy normális Mazda.
mazda-auto.hu | 2011-02-07 15:24 sance részére
Az RX-8 18x8 collos ET50 215/45R18 párosítást már több Mazda6-oson láttam.
sance | 2011-02-07 12:01 mazda-auto.hu részére
értem.-köszönöm az infot...
Akkor mi lenne az a felni,és gumiméret,(18-19")ami gond nélkül elférhet?
mazda-auto.hu | 2011-02-07 10:19 sance részére
Az MPS-nek például egy kicsit más az első sárvédő kialakítása, és a rugóútjai is rövidebbek. A /35-ös gumiméret miatt valószínűleg gond nélkül felmegy a kerék, de nagyobb berugózáskor dörzsölhet.
mazda-auto.hu | 2011-02-07 10:17 berzoltan részére
Valószínűleg külön kell választani a riasztó jelzését - mivel valóban nincs hibakód jelzése az autónak indexen keresztül -, és az alapjárat hiányát.
Ha gázadásra beindul az autó, akkor a vezérlőegység tudja a motor pozicióját, "forgását". Elképzelhető, hogy a vezérlőegység nem "tudja" hogy hideg a motor és pl. a vízhőmérséklet jeladóval van probléma, de sok minden más is lehet...akár az is, hogy esetenként nincs holtjátéka a gázpedálnak és nem tud alaphelyzetbe visszaállni a fojtószelep. A Mazda diagnosztikai programmal nagy valószínűséggel a nyomára lehet akadni a problémának.
A riasztó index villogtatása az indítózás közben túl alacsony rendszer feszültség miatt lehet.
sance | 2011-02-06 12:59 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a vàlaszät.
és mi lenne a helyzet a 8x19"-os felnin 235/35 R19 es kerekekkel??
Ezek most egy mazda6 MPS-en vannak rajta-akkor lehet hogy passzolna a sima 6-osra is??köszönöm..
berzoltan | 2011-02-05 18:44
Tisztelt szakértők!
Segítséget kérnék.
2008 as 1.8 benzinez Mazda 5 TX 2. tulajdonosa vagyok. A kocsit 17ekmnél vásároltam. A problémám a következő. 27ekm körül leállítottam a garázsban majd nem indult.
A hibajelenség: indítózásra a motor forog de nem indul az autó indexei 3-at villannak és közben 3-at sípol is. A műszerfalon hiba nincs.
Néhány nap múlva jött a MES trélere. Az autót kitoltuk a garázsből és persze indult. Saját lábon ment a márkaszervízbe. Olyan érzés volt vezetni mintha "ragadna a cipő talpa" nem egyenletesen vette a gázt, de ment. Ott hibakódkiolvasás: "hibakód nincs". Kicserélték a fojtószelep házat "el volt koszolódva" a hiba megszűnt, az autó újra egyenletesen vette a gázt, tegnapig. Ismét beálltam a garázsba majd órákkal később nem indult, a hibajelenség ismét az előző. Ekkor indítási kísérletek során rájötem, hogy ha gázpedált nyomva indítózok akkor beindul az autó, de nincs alapjárat, lefullad. Gondolom most sem lesz hibakód, és amilyen mákom van újra beindul mire kiér a tréler. Mi lehet a hiba? Esetleg főtengely vagy vezérműtengely jeladó? Nem szeretek úgy állni a szervízbe, mint aki csak odamegy egy hibátlan autóval, de ez már elég lehangoló. 1992 óta mindig Mazdáim voltak,(bár ilyen új és modern soha sem) de ezzel már most több baj volt mind az összessel együttvéve. A hiba a szervízben nem biztos, hogy előjön. Ott azt mondják a Mazda nem jelez hibát indexen keresztül, pláne nem közben sípulva. Csereautót nem kapok. ("50km en belül vannak szervizek") így van egy több milliós garanciális szobrom.
Még valami: van az autóban egy Mazda szakszervíz által forgalomba helyezéskor beépített buszra csatlakozó autóriasztó, (annak az indításblokkoló funkcióját a szervíz a múltkor kikötötte - így az nem blokkolhat), annak van hangszórója. Lehet, hogy az veszi a kocsi hibajelét a buszrendszeren és az sípolja ki a hibát? Az Önök szervize találkozott már hasonló hibával? Mit nézessek meg elsősorban?
mazda-auto.hu | 2011-01-31 13:56 István60 részére
A B2500 fórumban már válaszoltam.
István60 | 2011-01-30 17:52
Tisztelt Hozzáértők! 140000 km. van a 2006.-os 86 kW. WLat mot sz. B2500 pick up.-omba. Hidegen füstöl, néha rángat, mintha henger nem menne. Bemelegszik simán füst nélkül megy. mi lehet a baj? Porlasztó csúcs? Milyen típus kell bele? Kösz a válaszokat!
mazda-auto.hu | 2011-01-28 10:05 sance részére
A sárvédők "görgőzése" nélkül esetenként radírozni fog a gumiabroncs. Egyébként rámegy.