2024. November 25. Hétfő - Katalin

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


eks139 | 2010-11-28 15:02

Tisztelt Szaki!
Egy öreg 323-as problémáját osztanám meg. Benzines 1.3 inyjektoros 94-es évjáratról van szó és egy kelemetlen lerobbanás után nincs orvosolva a probléma. Egyszerűen minden előjel nélkül megállt az autó, aztán elindult és újra megállt néhány száz méter után. Autómentő... majd mikor leálltam a mentőről ismét ment. Szerelőnél volt egy benzinpumpa lett cserélve, mondván,hogy volt benne etanolos átalakító egy-két hónapig, de mivel nagyon sokat fogyasztott ki lett szerelve belőle(szakműhely végezte).Most néhány led visszajelző van a műszerfalra kivezetve, ha valamelyik elalszik akkor tudni fogjuk ,hogy melyik jeladó rossz! Ezzel annyi a baj,hogy én napról napra használtam az autót a munkám miatt és nem tudom meddig lesz még "csereautóm". Ahoz pedig a jelen állás szerint használnom kell a kocsit,hogy előjöjjön a hiba!
Segítségét előre is köszönöm!

dobaki2 | 2010-11-28 11:20 tasmate részére

Maga a gumi méret elvileg még éppen belefér az előírásokba (2,5%-nál nem lehet nagyobb az eltérés!). Az más kérdés hogy a felni alkalmas-e az új Mazdára!!!!

tasmate | 2010-11-27 22:26

Tisztelt Szakértő!
2010-es Mazda 6-osomon 215/50 R17-es nyári gumik vannak. A műszaki leírás 205/60 R16-os téli gumit ír elő. Előző autómról van egy felnire szerelt téligumi szettem 205/55 R16 méretben. Feltehetem ezt a Mazda 6-ra téli gumiként?
Válaszát előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2010-11-22 12:22 m6-os tulaj részére

A hibakódok általában számunkra beszédesebbek annál, hogy csak alkatrész cserélgetésekkel lehessen a hiba valódi okára rájönni. Persze vannak nehéz esetek is, de nem jellemző. Diagnosztika szükséges, ha ismét világítani fognak a piktogramok, függetlenül attól, hogy esetleg később kialszanak.

m6-os tulaj | 2010-11-21 20:37

Tisztelt Szakértő!
2005-ös M6-os, dizel 73000 km-el az alábbi dolgot produkálja időnként: esetenként már az indításnál, de gyakrabban menet közben kigyullad a kipörgésgátló és a motorblokk ellenörző égöje. Hosszabb rövidebb idő után, ami pár naptól egy két hétig terjedhet, magától elalszik a két lámpa.Magán a kocsi viselkedésén semmit változást nem lehet tapasztalni. Természetesen voltam szervízbe már az első alkalommal, de mire odaértem elaludt. A hibát kiolvasták, de nem találtak semmit. Következő alkalommal égő égőkkel sikerült bemenni a szervízbe. Tisztogattak valamit ott az AGR szelep környékén, de azt mondták, hogy még kb 10 különböző ok miatt is éghetnek. pontosan nem tudják behatárolni mi okozhatja ezt a jelenséget. Elmondták, úgy szokták az ilyen jellegü hibákat javítani, hogy elkezdik sorban cserélni a szóba jöhető dolgokat és egyszer csak eltalálják. Na persze ezeket szép sorban ki kell fizetni! Most utoljára azt mondták, hogyha nem akar elaludni huzamosabb ideje, akkor menjek azt majd lesz valami.
Kérdésem, tényleg nem lehet megtalálni a hibajelenség okát csak azzal a cserés módszerrel? Mikor kell komolyan venni a hibajelentést? Találkoztak már hasonló esettel? Mit javasol?
Várom válaszát.

mazda-auto.hu | 2010-11-16 13:18 Csabi626 részére

47381,-Ft a csapágysor, de minimum két hét a beszerzés.

mazda-auto.hu | 2010-11-16 12:57 vb72 részére

Igen, emelnie kell a rendszernek a fordulatszámot üresben, ha gurul az autó. Nem tudom így a választ, diagnosztik aszükséges. Egy áramtalanítás miatt elvileg nem történhetne ilyesmi.

Csabi626 | 2010-11-16 10:44

Tisztelt Szakértő!

93-as, 626/v6-osomhoz kellene főtengely-nyugvócsapágysor, az első javítóméret. A motorkódom: KL
Tudnak e ilyet beszerezni, ha igen, mennyibe kerül, és mennyi időt vesz igénybe?

A segítséget előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2010-11-16 08:48 gukr részére

Fogyasztási adatot nem tudok mondani, de valószínűleg 10-12 literre 100 km-en lehet számítani. Véleményem szerint, ha az automatat jól működik nincs értelme kézi váltósra alakítani, hiszen a motorvezérlés is össze van hangolva valamilyen szinten a váltóval. A gázszettekről nem tudok nyilatkozni.

vb72 | 2010-11-15 13:21

Üdv.
Ha jól tudom és a tapasztalato is ez, üresjárati gurulásban az motor 1000 1/min fordulatszámon jár, annak az érdekében, hogy legyen megfelelő kormány és fék szervó. Ha megáll a gurulás akkor leesik 750-re. Mióta akkumulátort cseréltem benne, azóta (két hét) nem tartja 1000 1/min fordulatszámon a motort. 750-700-800-750 így jár. Olyan mintha "elfelejtette" volna a programot. Hozzáteszem, az régi aksi már volt kiszedve, de akkor nem vol ilyen baj. Az autó egy 6-os, 2005 aug. 68000 km 1,8TE. Köszi.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó