2024. November 25. Hétfő - Katalin

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-01-04 09:56 mannogab részére

Mielőbb meg kellene nézetni szakemberrel az autót! Lehet, hogy csak termosztát hiba, de a sok fehér füst víz jelenlétére is utalhat a hengerekben, ami hengerfej tömítés, ,vagy hengerfej probléma is lehet.

mannogab | 2011-01-03 15:38

üdvözlöm!
Két kérdésem lenne. 2004-es 2.0 diesel Premacym van. 0 fok alatt alapjáraton járatva egyáltalán nem éri el az üzemi hőfokot. Úgy tudom, hogy ez sok új dieselnél is így van. De ami furcsa, hogy üzemmeleg motorral ha megállok és alapjáraton járatom, akkor pár perc alatt visszahül (vízhőfok mutató nullára). Ez normális? Esetleg nem zár a termosztát? Kb 5-7 km alatt egyébként eléri az üzemi hőfokot. Furcsa még, hogy hidegen borzasztóan füstöl. Fehér füst. Másik kérdésem, hogy többszöri, több helyen történő futóműállítás, kerék cserélgetés után is az autó jobbra húz. Kiszürhető egy esetleges kormánymű lógás, kopás vizuálisan? Előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2011-01-03 11:36 bertuccsó részére

Innen jobbra, ha a MAZDA6 feliratra (fehér új Hatos mellett) kattintasz, van fent szerviztáblázatunk. Egyébként például a mi hivatalos Mazda szervizünk kimondottan olcsó, és elég jól ismerjük a Mazdákat, bár nem tudom merre élsz.

mazda-auto.hu | 2011-01-03 11:31 Tengerlea részére

Alá kell feküdni hátul, ott lehet látni a karokat, melyre a kézifék bowden hat. Ezeket kell óvatosan vissza ütögetni. Ezután elvileg el lehet indulni az autóval, és a rezgésektől vissza kell húzódni a dugattyúknak. Ha nem, akkor komolyabb a korrózió, és szét kell szedni. Persze ha jó, akkor is itthon rendbe kell rakni a féket.

bertuccsó | 2011-01-03 09:27

Sziasztok!
2004-es 6-os 2D Mazdámmal problémamentesen megtettem 106 ezer km-t!
Milyen alkatrész csere lenne aktuális ilyenkor? Már nem járok gar.szervizbe. HELP és köszi!

Tengerlea | 2011-01-01 21:49

Üdvözlet!

Azért írok, mert van egy Premacynk, aminek lemerült az aksija, majd amikor bebikáztuk, nem tudtunk vele elindulni, mert befogtak a hátsó fékek. Tudna valaki segíteni, hogy mivel lehetne próbálkozni? (Az autó fűtött garázsban állt.)
Próbálkoztunk már kézifékes indulással, valamint a fékeket is próbáltuk. Megütögettük a féktárcsákat is eredmény nélkül.
Ha lehet, inkább nem hívnánk ki a sárga angyalt, mert külföldön vagyunk, és ez meglehetősen drága...

Előre is köszönöm a segítséget!

Tengerlea

mazda-auto.hu | 2010-12-22 11:10 Anonymous részére

Értem. Ha írsz egy alvázszámot, megnézem a hivatalos indítási nyomástartományt, elképzelhető, hogy mégsem ez a probléma.

Anonymous | 2010-12-22 10:44 Hozzászólás szerkesztése

Ez így igaz, de a legközelebbi szerviz 60KM-re van,és tréler nem tud be állni hozzánk mert akkora a szint különbség.Ezért van ez a táv próbálkozás.A nyomás megtartó szelepet lehet valahogyan ellenőrizni?

mazda-auto.hu | 2010-12-22 09:45 Kopka részére

5200 kilopascal az 52 Bar. Ez viszont lényegesen kevesebb az előírt indítási nyomásnál. Nem akarok beleszólni, de egy Mazda szervizben kb.fél órás gyári műszeres diagnosztikával kiderült volna már korábban minden.

Kopka | 2010-12-21 22:00

Volt az autóvillamossági szerelő. Számítógépet kötött rá. Indításgátló oké. Üzemanyag nyomás 5200 kilopascal. Izzítógyertyák is rendben vannak.Gázolajszűrőt februárban cseréltünk,egyébként leszereltem,mert a dugulás nekem is átvillant az agyamon,de simán át megy rajta az üzemanyag.Viszont azt vettük észre, hogy indítás után az üzemenyagszűrőn lévő pumpa felpuhul.2-3-at rá kell nyomni, hogy újra feszes legyen. Még egy kérdés.ha az üzemanyagcső a szűrő előtt esetleg sérült, attól lehet-e kevesebb a nyomás?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó