2024. November 26. Kedd - Virág

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


apostas | 2010-03-13 16:54

Tisztelt szakértő Úr
A kérdésem az lenne hogy 2004-es 1.6 cdte mazdámhoz
corteco ékszíjtárcsa jó -e, vagy milyet ajánl a gyárin kivül,mert az borsós.

skandar | 2010-03-13 10:12

Sziasztok!
Régebben olvastam itt, a fórumon, 6-os mazdát érintő kormány lötyögésről, kotyogásról. Az érdekelne, hogy ezzel a jelenséggel használhatom-e bátran az autót és egyáltalán mi okozza a problémát. Köszönöm a segítséget előre is.

Csabi626 | 2010-03-12 09:52 mazda-auto.hu részére

Épp kasznizás előtt állunk, úgyhogy szólni fogok a kasznisnak hogy tömítsük le valamivel ezt a részt.

mazda-auto.hu | 2010-03-12 08:37 Csabi626 részére

Így is jó. Arra kell figyelni, hogy a sok kis új résben megáll a víz és a sár, ami egy idő után gondot okozhat. Tehát jól le kell alvázvédőzni.

Csabi626 | 2010-03-11 16:05 mazda-auto.hu részére

Nos, a futómű emelést a következőképpen oldottuk meg:
Egy bontott toronyszilentről levágtuk az alsó részt, a felső részét pedig simán ráhúztuk a hosszabb tőcsavarokra, de úgy, hogy a két lemeztányér közé még egy sor csavaranyát tettünk (lehetett volna kettőt-kettőt is, de nem kellett akkora emelés).
Így kb. 35mm-rel "hosszabb" a futómű, a bontott alkatrész pedig tökéletes felfekvést biztosít.

Üdv : Csabi

Csabi626 | 2010-03-03 16:48 mazda-auto.hu részére

Na meglátjuk, szerencsére ahol kivesszük a rugót ott lesz egy pár bontott darab is, és össze tudjuk őket hasonlítani, de a legprofibbnak ez a közdarab tűnik kétségtelenül.
Köszi a tanácsot.

mazda-auto.hu | 2010-03-03 15:53 Csabi626 részére

A 2,0 dízel ráadásul nem nehezebb, mint a 2,5 V6 benzines, tehát elöl sem igaz. Szerintem a legegyszerűbb megoldáés a felső rugótányér és a karosszéria közé egy közdarabot csináltatni, mely egy nyomtávszélesítő gyűrűhöz hasonlít. Természetesen tökéletes felfekvést kell, hogy garantáljon. Nyílván a tányér tőcsavarjait is meg kell hosszabbítani.

Esetleg a kombi hátsó rugóit ajánlanám, de mivel igazi GE-kombi verzió nem létezett, nem tudom használható méretű-e a rugója.

Csabi626 | 2010-03-03 13:52

Tisztelt Szakértő!

Ha azt szeretném megoldani hogy autóm (93-as 626-v6-os, csapott hátú) hátulja 3-4 centivel magasabbra kerüljön mit érdemes csinálni?
Hallottam olyan megoldást, hogy a dízel 626-os rugóit kell beletenni, mert az valamivel erősebb mint a benzinesé, és ennyivel magasabban tartja a kasznit, ami elől logikusnak is tűnne, de hátul vajon mennyire igaz?
Vagy van e erre valami egyéb bevált megoldás?

Csabi626 | 2010-03-02 17:24 mazda-auto.hu részére

Köszi :)

mazda-auto.hu | 2010-03-02 16:10 Csabi626 részére

Igen, nem válaszoltam, mert tulajdonosok tapasztalatait vártam. Valójában a gyárinál tartósabb lengéscsillapítókkal még nem találkoztam. A Monroe egyébként nem rossz, de jó a Kayaba, SACHS, Bilstein ...stb is. Általában a drágább a jobb. 10-15 éves autókban a gyári Mazda csillapítók 80-85%-os eredményt produkálnak, ami a legtöbb európai autó esetében elképzelhetetlen eredmény.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó