2024. November 21. Csütörtök - Olivér

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu2 | 2017-02-02 11:30 Bicsár Krisztián részére

Milyen szervizelésre gondol?
 Meglehetősen ritkák a meghibásodások, a karbantartások között pedig nincs nagy különbség árban, a pollen és a levegőszűrő drágább, durván 1.500.-Ft-al a kettő, amit 20.000-ként szoktunk cserélni. Adunk ajánlatot konrét kérésre, és nem hinném, hogy egy normál karbantartás drága lenne a Mazdánál.

mazda-auto.hu2 | 2017-02-02 11:17 Lantos749 részére

A gép szerint a 1994. májusától gyártottaké már egyforma, és így valóban egyszerűbb lenne egy bontott olcsó váltót venni, és kicserélni.

lemmy71 | 2017-02-01 22:48

Tisztelt Szakértő!

Egy 2007 –s, hatos MPS vásárlása előtt állok. Az lenne a kérdésem, hogy a motornál mire figyeljek oda a vásárlásnál, mik lehetnek az árulkodó jelek, tudom hogy az olajra oda kel figyelni mert csipegeti és ráadásul kicsi is a karter.  Azt hogy kihúzom a nívópálcát az csak egy dolog, nagy valószínűséggel frissen van az  autóban cserélve az olaj így ott semmit sem látok. Mi a minimális kompresszió érték amivel még érdemes megvenni, mekkora lehet a hengerenkénti eltérés? Kompresszió mérőt viszek magammal és ha lehetséges akkor megmérem, bár már a gyertya is sokat elárul a motor múltjáról, menyire lehet a gyertya kormos, mert ugye ezek már nem égnek ki őz barnára. De ezeken kívül szeretném tudni mit is nézzek még a motoron? A hajtás láncnál tudom, hogy a váltó hatodikja a gyenge pontja az MPS –nek, ennek van e valami előzménye előjele? És még egy kérdés a difinél és a futóműnél, mire figyeljek oda?  Előre is köszönöm a válaszát!

Bicsár Krisztián | 2017-02-01 19:48

Tisztelt Szakértő!
Jelenleg egy mazda 3 bk GTA tulajdnos vagyok, de gondolkozok a váltáson. Szeretnék érdeklődni hogy a BK és a BL modelleknél mekkora a szervíz költség, és alkatrészek árai közötti különbség? Az egyetlen hátránya számomra a Mazda-val kapcsolatban a drága alkatrészek és drága szervízelés, amúgy imádom! Szeretnék kérni ha lehet kisebb-nagyobb leírást hogy mekkora különbségek vannak közöttük, és mikre lehet számítnai ha mondjuk vennék egy BL típusút. Szerintem akkor is maradnék a 2.0 benzin motornál. A válaszát előre is köszönöm!

lakko88 | 2017-02-01 17:56

Tisztelt Szakértő!

Egy hete vagyok Mazda 6 tulajdonos! Az auto 2005-ös évjáratú, 2000 disel kombi. Vásárláskor minden tökéletes volt és mese szép :) Rá 3 napra kigyulladt a menetstab lámpa és a motor lámpa a műszerfalon. Kb 50-60 km után ez eltűnt.
Viszont elő jött egy csattogó hang a motorból! Az autó indul, nem rángat, szépen reagál a gázadásra, viszont hangos, ütemes csattogása van.
Két szerelő nézte eddig, mindketten vakarják a fejüket és találgatnak. A diagnosztika nem írt ki semmi hibát! Esetleg van valami ötlete, hogy merre induljunk el?
Előre is köszönöm!

Lantos749 | 2017-01-31 21:08 mazda-auto.hu2 részére

Konkrétan nem tudom, hogy mi lehet a baja, de röviden:

- Néha nehezen veszi a hátramenetet és a 3. fokozatot

- Nem üzemmeleg motornál a visszaváltás nehézkes 3-2-1 irányba (váltóolaj már lett cserélve)

(Azt megjegyezném, hogy egy '96-os modell váltója van jelenleg rajta, mivel egy korábbi szerelés alkalmával a szerelőm nem tudta visszatenni a féltengelyeket.... Azon kívűl ott még a 3. fokozattal volt probléma... Esetleg az is javítható lenne?)

majsai | 2017-01-31 18:55

Tisztelt Szakértő!

Nagyon köszönöm válaszát. Sajnos azonban biztosan nem ez a gond. Leggyakrabban közvetlenül indítás után csinálja ha nem járatom eleget, ezért is gondoltam hogy valamilyen bemelegedési probléma lehet, és az esetek 95%-ban csak alacsony váltóállásnál, azaz egyesben elindulásnál vagy egyesből kettesbe való váltás után. Reménykedtem a Japán ötletgazdagságában a védelmi technológia terén:-) de így úgy látom meg kell nézetem szervízben. 

mazda-auto.hu2 | 2017-01-31 14:50 majsai részére

Ilyen tiltás nincs. Esetleg a gumiszőnyeg nem szorult be véletlenül a pedál és a karosszéria közé?

majsai | 2017-01-31 14:39

Tisztelt Szakértő!

2004-es Mazda 3-as gépkocsim van (2.0 GT), és sokszor, főleg indítás után, hidegen nem lehet benyomni a gázpedált, konkrétan akad hiába nyomom. Ez szervízt igénylő hiba, vagy valami tiltás van benne hogy ne pörgessem hidegen? Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

mazda-auto.hu2 | 2017-01-31 14:38 Lantos749 részére

Tudomásunk szerint, csak a saját váltója jó hozzá.

Mi az ami meghibásodott? Mert gyakorlatilag minden rendelhető hozzá.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó