2024. December 22. - Zéno

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Norbica | 2016-12-07 04:41 SL77 részére

Szia! Ismét én! Tegnap nem hagyott nyugodni a dolog és cselekedtem... Melóból hazaérve kikaptam az említett B5B4 relét és "manuálisan" meleg helyre vittem, majd visszahelyeztem. Kérlek szépen meglepő dolog történt: az autó pöccre indult (igaz egy perc után leállt, de utána erőt vettt magán és sikerült felkelnie, jó fél nap állás után a -5 fokban.) Megkerestem autóvillamossági barátomat, aki fabrikált egy ugyan ilyen Toyota reléből egy ugyan ilyen lábleosztású relét és behelyeztük! Ma hajnalban mit hozott a télapó?! Egy autót, ami pöccre indul!!! Úgyhogy bátran merem neked ajánlani, hogy mond a szerelődnek és amíg nem tudsz te sem beszerezni hasonló relét, valahogy próbáljátok meg így orvosolni a helyzetet! Egyébként gratulálok, mert sikerült megtalálnod a probléma okát!

Norbica | 2016-12-06 11:44 SL77 részére

Igen, most néztem én is utána… Vagy külföldről lehet rendelni, vagy itthonról bontottat. De, hogy itthon nem lehet sehol semmilyen relét kapni újat azért ez csúcs! :D

 

SL77 | 2016-12-06 11:39 Norbica részére

Szia! Szerintem egy próbát megér, hogy leellenőrizd a relét. Még a szerelőd kijelentését is igazolná, hogy kevés üzemanyagot kap a motor. Rossz elektromos kontaktolás lehet oka, hogy az üzemanyagpumpa nem kapja meg a megfelelő 12 V feszültséget és ezáltal nincs meg a motor ellátásához szükséges üzemanyagmennyiség. Én jeleztem a szerelőmnek a lehetséges hiba okot, még mielőtt nagyon megbontanák a rendszert (súlyos tízezrekért). Viszont eddig még nem találtam új relét a piacon. Üdv.: Lackó

Norbica | 2016-12-06 10:32 SL részére

Szia! Akkor lehet, hogy hasonló lehet a baja az én 2002-es 2.0 DiTD Premacymnak!? Ő reggel ha hidegebbek vannak, nehezen kinlódások árán indul (ha beröffent ritkán, de nem gyakran leáll egyszer.) De ha bemelegedett indul pöccre, illetve, ha garázsban áll akkor is indul pöccre.Üdv.: Norbi

SL | 2016-12-06 00:16 vick27 részére

Üdvözlöm sorstárs!

Én is tulajdonosa vagyok egy 2000 gyártású 2000 cm3 DITD tipusjelű Mazda Premacynak, ami hasonló hibajelenségeket produkál, kb. 2 het. Reggelente nem, vagy csak hosszas könyörgés után hajlandó beindulni. Ha viszont bemelegedett, akkor egész nap hiba nélkül használható. Ma elvittem szerelőhöz, hátha orvosolni tudják a problémát. Mivel nem hagy nyugodni a téma, ezért elkeztem böngészni a fórumokat, hátha küzdött már valaki ezzel a hibával, és hátha meg van rá a megoldás is. Így jutottam el erre az oldalra is. Német fórumokon több helyen is foglalkoztak már ezzel a hibajelenséggel. Leírások szerint a megoldást a biztosíték táblán található B5B4 relé (dízelpumpa vezérlő relé) csréje hozta. Én jelezni fogom a szerelőmnek, hogy elsőként ellenőrizze az említett relét, és lehet, hogy Ön autójánál is ez okozza a problémát. ( Nem vagyok autószerelő ill. szakértő, csak nem hagynak nyugodni az ilyen műszaki problémák)

 

Norbica | 2016-12-02 18:13 mazda-auto.hu részére

Elméletileg és gyakorlatilag minden leellenőrizve az autón. Egy kérdésem maradt még: mivel vezérlés is lett cserélve az autón nem lehet az előtöltésem gyenge és azért akar reggel hidegen nehézkesen indulni? Mert ha reggel beindul, (mondjuk olyan még nem volt, hogy nem indult volna be...) akkor melegen semmi köszködés bármennyit állt. Menni is jól megy, még arra utaló dolgot (pl. többletfogyasztás) sem vettem észre, hogy az adagoló lenne a ludas.

Válaszát előre is köszönöm! 

mazda-auto.hu | 2016-12-02 15:10 lehozsoci részére

Kedves Lehozsoci és Kovács István! Köszönjük a hozzászólást / észrevételt. Nagyon sok CX-5 és Mazda6 tulajdonosnak fel sem tűnik a magasabb alapjárat vagy nem tulajdonítanak neki nagy jelentőséget. Amennyiben az autót többször indítják be és állítják le alacsony üzemi hőmérsékleten, akkor a kipufogógáz hőmérséklete alacsony marad. Kondenzvíz tapad a DPF belső felületére, mely növeli a kipufogógáz nyomáskülönbségét, ami magasabb alapjáratot generál pár másodpercig. Amennyiben a nyomáskülönbség egy bizonyos értéket elér, vagy azt meghaladja, akkor a DPF regenerálását / tisztítását javasolja a Mazda, így a kondenzvíz nem tapad meg a belső felületen a koromban.

gtom | 2016-12-01 12:29 mazda-auto.hu részére

Köszönöm, ellenőriztük, az egész alsó mechnanikát javasolják cserélni, mert a csapok lötyögnek. Láttam bontási rajzot, de nem látom pontosan, hogy milyen cikkszám tartozik hozzá ( a teljes szerkezet, ami az ülő lap és sín között van). Tudna ebben segíteni? üdv.

vick27 | 2016-12-01 06:27

Tisztelt Szakértő!

Tulajdonosa vagyok egy 2000 évj. 2.0 TD 66KW Mazda Premacynak, tavasszal vettem, semmi gond nem volt, amíg egyik reggel nem volt hidegebb kb 10 foknál. Akkor is pöcre indult, de leállt hirtelen mintha levennénk a gyújtást, ezt produkálta menet közben is, amíg a motor be nem melegedett. Nyáron, jöttek a jó idők és semmi gond nem volt, annyit vettünk észre, hogy semmi füstje nincs az autónak, és kicsit lomha. Ősszel ugyan ez a tünet, majd ahogy hidegebb lett, már elindulni sem akart. izzitógyertyákat, izzító relét leellenőriztük, a bejövő levegő  hőmérséklet érzékelőt kicserélték, állítottak szelephézagot, mert állítólag az sem volt, hőmérséklet jeladókat kimérték állítólag jók…. Ha garázsban hagyom éjszakára pöcröff indul semmi gond, ha kint hagyom a hidegben vagy elindul és utána 2-3 szor még leáll vagy, ha hidegebb van mint most (kb 2 fok alatt) el sem indul. Egyértelműen a hideghez van köze, illetve a szerelő szerint kevés üzemanyagot kap….. Mi lehet a probléma?

lehozsoci | 2016-11-30 11:46 Kovács István részére

Kedves Kocsis István

Az Ön autojának semmi baja. A SkyActive diesel motorok alacsony komressziójú motorok. A 1:14 es kompresszió sok jó előnnyel jár..de indítási problémákkal járhat. Ezért a mazda diesel motorok hideg üzemmódban egy speciális szelepvezérléssel a hideg üzemben nem zárják a kipufogó szelepet teljesen, kicsit nyitva maradnak, így szívás ütemben meleg kipufogó gáz visszaáramolva segít a hengerfej felmelegésében és stabilizálja az égést. Ezt hívják VVL (Variable Valve Lift) rendszernek a mazda motorok esetében. Ezért van az hogy hidegen megasabb fordulatszámon jár a motor úgy 1800 fordulaton pár percig…

Elnézést a SZAKÉRTŐTŐL de ennek semmi köze DPF hez…

Üdv

Lehozsoci

 

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó