2025. Március 4. Kedd - Kázmér
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
új Mazda3 MPS.
Még több Skyactiv váltó.
Mazda logó történelem.
Mazda Toyota együttműködés, és Mazda8.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
Alfás Theo | 2008-04-23 19:55
Sziasztok!
Segítséget keresek, van egy mazda premacym dízel, a kisebbik 2.0 tdvi motorral. Semmi gond vele, kivéve a kuplung. ca 5 kilométer alatt lepuhul a pedál. eltűnik az olaj a tartályból.. a váltón lévő munkahengert cseréltem, de a hiba megmaradt. a tartálytól nézve sehol sem találok olajfolyás nyomot. Mit keressek, hol keressem az elstűnő olajat a rendszerből?
THX a egítséget.
BGabi | 2008-04-23 19:54
Üdv.Lassan fékbetétcserére szorulok és ajánlottak nekem egy típust,szeretném kikérni a szakértö véleményét erről a tipusról:Kashiyama fékbetét.Előre is köszi
jigsaw | 2008-04-23 13:21
Kedves Mazda-auto! Mint szerviznek a véleménye érdekel. 2002-es Mazda6 2.3 4x4 automata autóról van szó! 180e km-nél volt csapágy, fékszál + néhány 'apróság' cserélve a váltóban. Ezt még az előző tulaj csinátatta közel 500ezer forinért. Előtte 180ezerért volt cserélve egy jeladó még. Most 188ezer km van a kocsiban. Autópályán 170-180-as tempónál, 4-esből 5-ösbe váltásnál elszállt a bolygómű. A szerviz azt mondja, hogy a az előző és a mostani hiba alapján valószínüsíthető, hogy nem jó a kenése a váltónak. Kérdésem, hogy mit tanácsoltok, mert egy 5 éves kocsinál, ha a mostani javítást kifizetem (mai 8000km-rel az előző után történik ugye), akkor közel 1millió ft-ban van csak a váltója a kocsinak! Éppen a megbízhatósága miatt vettem mazdát, de nem tudom, hogy ezek után merjek-e menni vele! Mit tanácsoltok? Ne váltsak??? :)
Pepi | 2008-04-23 09:11 mazda-auto.hu részére
Tisztelt Mazda-auto.hu!
Nagyon szépen köszönöm a megnyugtató választ. Én ebből arra következtetek, hogy a motorvezérlő jó, és apillanatnyi szelepműködés zavar tárolódik a memóriában, ami úgy törölhető, hogy leveszem a neg sarut, várok kb. fél percet, s ha azután sem törlődik, akkor kell az EGR szelepet cserélni, mert a hiba folyamatos.
Üdv. pepi
mazda-auto.hu | 2008-04-23 08:51
A kézi műszer valószínűleg egy laptop volt és azzal kivezérelték az EGR szelepet. A lényeg, hogy amíg újra és újra nem jön elő ez a hibakód, addig nincs igazán probléma.
Pepi | 2008-04-23 07:25 mazda-auto.hu részére
Én úgy láttam, hogy nyomásmérővel ellenőrízték, ill. volt náluk valami kéziműszer is, de nem tudom, hogy az mi volt. Ebben az autóban fedélzeti compi még nincs. Ha valahol tudományosabban be lehetne vizsgálni, szivesen áldoznék rá, bár most nem villog, de megvárom, ha szükséges.
Köszönettel Pepi.
mazda-auto.hu | 2008-04-23 07:13 Pepi részére
A kipufogógáz visszavezetés vezérlő szelepet komputerrel tesztelték?
Pepi | 2008-04-23 06:12 mazda-auto.hu részére
Köszönöm szépen a választ, de a hibakód felismerés már megtörtént, a Mazda-Mirainál azt állapították meg, hogy a kipuf. visszacsatoló szelepekre utal. Azokat megvizsgálták, és jónak találták. Így maradt a motorvezérlő probléma, ami inkább üzleti fogásnak számít, hiszen az autó mindkét esetben jobban megy, mint a főnököm 120 lovas dízel 6-osa, bár ez az utsó gen. 626-os lényegesen japánabb konstrukció, így ez nem meglepő. Nem veszek észre a működésén semmi különbséget, bőven veri mindkét esetben a 200-at. Ennek a fogyasztása pl. jobb, mint a régi 85-ös 626 2.0 D kocsimé volt. Az olajfogyasztása 2000 km alatt észrevehetetlen. Hallottam olyan véleményt is, hogy ki kell jól égetni a kipufogót egy tempósabb hosszabb úttal, mert lehet, hogy a gázok nehezebb áramlása zavarhatja meg a szelepeket. Ha van még valami ötlet, szívesen kipróbálom,
Köszönettel és üdv. minden Mazdásnak, Pepi.
BGabi | 2008-04-22 17:35
Üdv.Lassan fékbetétcserére szorulok és ajánlottak nekem egy típust,szeretném kikérni a szakértö véleményét erről a tipusról:Kashiyama fékbetét.Előre is köszi
mazda-auto.hu | 2008-04-22 13:07 Pepi részére
Nem csak az izzítás problémájára utalhat a jelzés. A reset-elés csak a pillanatnyi hibák jelzése esetén törli a hibakódot. Amennyiben folyamatosan fennáll a probléma, akkor mindig újra elő fog jönni a jelzés. Hibakód olvasás szükséges.