2025. Április 12. Szombat - Gyula
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
A hengerfal olajháztartása, kenése.
MOTOROLAJ 5-10.
Mazda 3 ötajtós benzines teszt.
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
Mazda 3 Sport 2.0i
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
Csabi626 | 2016-08-29 23:30
Tisztelt Szakértő!
A 626-os topicba is beírtam, de itt is megkérdezem, hátha hamarabb sikerül megoldani a problémát:
93-as 626-2.5/v6-nál túl hamar bekapcsol a hűtőventillátor, sacc. 50-60 fok környékén.
Mi lehet az oka?
Én a felső hűtőfolyadékbeöntő melletti gombára gyanakszok.
Ki tudom e ezt mérni ellenállásmérővel, ha igen, mennyinek kell lennie hidegen, és melegen, vagy csak nyitott/zárt állapota van?
A segítséget előre is köszönöm.
Petya007 | 2016-08-26 11:43
Tisztelt Szakértő!
Segítséget szeretnék kérni.Nemrég vettünk egy 2.3 TE benzines,2003-as évjáratú MPV-t,de ma délután fogta magát és se kép se hang.Gyújtás után nincs indítózás.Akksi jó,szerintem minden relé műxik,biztiket átnéztem.Én az önindítóra gyanakszom.Esetleg ötlet?
Várom megtisztelő válaszát.
samatagrav | 2016-08-26 03:52
Tisztelt Szakértő!
Érdeklődnék pár meglévő problémával kapcsolatban. Egy Mazda 6 GH GT 2.0 diesel autóról lenne szó.
- Nagyobb sebességnél (pl autópálya fel-lehajtó) a kormány lassú, egyenesbe történő fordításakor enyhe akadás érezhető. Mi lehet a hiba oka?
- A motor hidegen kelepelős hangon jár, menet közben ezt nem hallani. Ha bemelegedett, az alapjárat szép, de pl a klíma bekapcsolásával a kelepelés visszatér. Amikor a klímakompresszor kikapcsol, a kelepelés is enyhül, amikor visszakapcsol, a kelepelés is visszatér. Értelemszerűen a terhelés hatására jön elő a hang. Tudna esetleg segíteni, hogy hol kezdjem a probléma megoldását? A porlasztó kalibráción már túlestem.
- Az autó húz jobbra. Futómű állítás után sem szűnt meg a gond, pedig az értékek tökéletesek. Olyan érzés vezetni, mintha a 18-as kerekek nagyok lennének rá. A legkisebb útegyenetlenség is elviszi az irányból és erősen ellen kell tartani. Olvastam, hogy az előző szériánál a toronycsapágy hiánya okozta ezt, de amennyire tudom, ebben már van. Esetleg valamilyen ötlete lenne, hogy miként orvosoljam a gondot?
Nagyon köszönöm a segítségét.
Üdv: Varga Tamás
mazda-auto.hu | 2016-08-16 11:43 Csaba68 részére
Privátban megbeszéltük, várom az e-mailt
Csaba68 | 2016-08-13 18:13
Tisztelt Szakèrtő!
Mazda cx7 adblue fűtőszàlproblèm van. Hibakód DTC P20B9.
A kèrdèsem az lenne, hogy hol javítjàk,esetleg hol lehet az alkatrèszt beszerezni ès kb. mennyibe kerül az alkatrèsz ès a javìtàsi költsèg.
Vàlaszàt előre is köszönöm!
mazda-auto.hu2 | 2016-08-12 15:46 Lantos749 részére
Látni kellene, lehet hogy csak meglazult egy bilincs.
mazda-auto.hu2 | 2016-08-12 15:43 gyik87 részére
Nem kell a vízszivattyút cserélni, csak ha meghibásodik.
mazda-auto.hu2 | 2016-08-12 15:42 Főni71 részére
Igen az ellenállás értékekből lehet következtetni rá.
Lantos749 | 2016-08-04 10:44
Üdv!
Nemrég átesett az autóm egy nagyobb szervizen… (időszakos+fékolaj+fékbetét+hűtővíz termosztáttal cserén)
Az elmúlt hetekben sikeresen teljesítettem egy 3600 km -es Görög utat, mindenféle hiba és rendellenesség nélkül.
Tegnap előtt viszont amikor átugrottam egy szomszédos városba (50 km) az egyik lámpánál arra lettem figyelmes, hogy füstöl a motortér….
Gyorsan félreálltam, felnyitottam a motorteret és megnyugodtam, hogy csak gőz…, ami a kipufogóleömlő alól ered valahonnan. Az autó alatt pedig hűtővizet véltem felfedezni, ami hol nagyobb, hol kisebb, hol pedig 0 intenzitással csepegett. (megjegyezném, hogy a műszerfalon a vízhófok visszajelző végig normál állapotot mutatott)
Vészüzemmódban (sűrű megállásokkal, vízutántöltéssel, és nem megeröltető, alacsony motorfordulattal) hazaautókáztam, azóta nem indítottam be, mivel, hogy a szerelő csak jövőhéten ér rá… :(
Tudna esetleg valaki valamiféle magyarázatot adni a jelenségre?
(az autó ‘01-es Mazda 626 – 1.8 benzin motorral – FP9A motorkóddal)
gyik87 | 2016-08-01 14:24
Tisztelt Szakértő!
Boldog tulajdonosa lettem egy 2001-ben gyártott Fp motorkódú Mazda Premacynak 1.8 100Le. Azzal a kérdéssel fordulnék önhöz hogy két márkaszervízben is jártam vezérléscsere ügyében és érdekes módon az egyik helyen azt mondták hogy ennél a motornál kell vízpumpát cserélni a vezérléssel együtt a másik helyen pedig nemleges választ kaptam akkor most mi az igazság?
Válaszát előre is köszönöm