2024. December 26. Csütörtök - KARÁCSONY

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


csabika01 | 2014-07-22 01:01

Mindenkit üdvözlök, bt50-hez ujszerű fullos fekete tetődobozomtól megvállnék, ill. 4db.16-os alufelnin szinte teljesen új matador nordicca téligumi eladó. Tel. 0620 9 613150. Tisztelt mazda autó, kérdésem a következő, normális jelenség-e bt50-nél a szokásosnál jóval nagyobb diffi holtjáték,újkora óta tapasztalom váltani csak odafigyelve lehet különben nagyokat csattan. 87000km van benne jelenleg,volt már benne váltóolaj cserélve és a leirtakkal ellentétben gyárilag ATF olaj volt benne normál hozzá ajánlott olajjal váltani sem tudtam. A csere óta továbbra is tökéletes,persze ATF-el kb 20000-et mentem vele azóta.

jocoildi | 2014-07-21 20:57

 Tisztelt szakértő!

 

Azt szeretném megkérdezni öntől, hogy a másik topikban már említett ABS problémával szenvedő autómban, (626 2.0i,1999 évjárat 85Kw 115Le FS motor JMZGF alvázsz.)  milyen típusszámú ABS kocka van. Jó lenne megúszni azt, hogy ki kelljen venni, mert az autó mindennap használva van.

Előre is köszönöm válaszát.

 

szilas90 | 2014-07-21 19:47

Kedves Szakértő!!!!

 

Van egy Mazda323f (bj) 2000-es évjáratú 16szelepes 90 LE-s autóm!!!! Most volt rajt vezéműszíj csere!!! A csere elött fél másodperces indítás után elindult!!! Most pedig a csere után sokszor akár 8-10 másodpercig is eltart mire elindul!!!!! Menet közben semmi probléma!!! A motor húz alapjárat megfelelő, nem rángat nincs semmi eltérő hang a motorból!!!! Mi lehet a probléma vagy esetleg ezt számítógéppel ki lehet e olvastatni!!!! Válaszát előre is köszönöm!!! Tisztelettel.: Tóth Szilárd

perendi.marci | 2014-07-21 13:03

A vezérlőegységen feltüntetett cikkszám: "ECU Denso RF7G 18 881A".

Akkor az arra utal, hogy "A"-as befecskendezők kellenek? Eddig "B"-sek voltak benne. Lehetséges, hogy akkor az előző tulaj már valamit jól összekevert? 

Sajnos az új befecskendezőkre vékony a pénztárcám.

Köszönöm! 

mazda-auto.hu | 2014-07-21 12:02 perendi.marci részére

 "A"-s vezérlőegységhez a kalibráló kábeles "A"-as befecskendezők kellenek. A "B"-s vezérlőegységbe lehetne bevinni az A-s, vagy B-s befecskendezők sorszámát, de csak ha mind a négy A-s, vagy B-s.

 

 

http://www.mazda-auto.hu/mazda-dizel-befecskendezo-akcio-auto-expanzio.html

BZ | 2014-07-18 16:50 perendi.marci részére

Erre sajnos laikusként nem tudok válaszolni neked, tanácsolni sem merek semmit. Csak azt tudom, hogy az alább linkelt Denso doksi szerint a két injektor között önmagában nincs különbség, csak a kalibrálásuk módja között.

perendi.marci | 2014-07-18 16:22 BZ részére

 Szia!

Az a baj, hogy az alapjárat tökéletes volt., annak ellenére, hogy a porlasztók rosszak voltak. 

Nem tudom mikori vezérlőegység számít réginek, ez Denso RF7G 18 881A.

Te mit ajánlanál? Maradjak akkor a B-s injektornál? 

Köszi!

BZ | 2014-07-18 16:10 perendi.marci részére

Szia,

ez: http://www.kovsh.com/media/library/233/EECD0501.pdf alapján a két injektor technikailag megegyezik, csak a kalibráció (ami a gyártási különbségeiket korrigálja) módja tér el egymástól. Az A-tipusúakhoz van egy kalibrátor-kábel (lásd itt: http://www.dvs-mazda.ru/files/MPV/1st/esicont/en/srvc/html/BME014013251W01.html), a B-típusúaknál pedig a vezérlőegységben kell rögzíteni az injektor korrekciós tényezőjét, ez a megoldás váltotta ki a kalibrációs kábelt.

Ha nálad számozott kalibrátor-kábel tartozik az injektorhoz, és megegyezik az azon és az injektoron levő szám, akkor valószínűleg nem számít hogy most B-típusú injektorok vannak benne, feltéve hogy az autódban a régi vezérlőegység maradt meg. Ha nem így van, akkor valószínűleg eléggé csúnya volt már eddig is az alapjáratod, ott nagyon érződik ha valami nincs rendben a kalibrációval - nálam pl. az egész utastér rezonált tőle.

perendi.marci | 2014-07-18 15:08

Az alvázszám alapján 13H50A-kell bele. A vezérlőegységen feltüntetett cikkszám: "ECU Denso RF7G 18 881A"

Ami nagyon bezavar, az az, hogy most 13H50B-sek voltak benne. A szerelő szerint a motor is A- vagy B- nek van kialakítva. Vagyis elvileg amelyik motort 13H50B hez készítették, abba nem jó a 13H50A-s.
Nem értem. A baj, hogy semmit nem tudok arról, hogy annó ki csinálhatta a motor cserét, illetve hogyan. 

Mi tévő legyek? Sajnos most egy dízel porlasztós műhelybe szét van szedve a kocsi és sietnem kellene az alkatrészekkel. 

Meg kellene próbálnom a gyári 13H50A-t belevenni? 

Ott fontosak a kábelek is hozzá ugye? Ha jól tudom ott nem mindegy hogy melyik ellenállású kábel tartozik az adott porlasztóhoz. 

Kérem valami ötlete adjanak!

Köszönöm. 

mazda-auto.hu | 2014-07-18 14:53 perendi.marci részére

Alvázszám alapján derülhet ki, mi volt benne eredetileg. Nem a motor, hanem a vezérlőegység határozza meg, melyet természetesen nem cserélnek a motorral együtt.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó