hírek
2025. Március 31. Hétfő - Zalán
Mazda hírek

Könnyebb lesz a ND-s Mazda MX-5, mint az NA?
Eddig három generáció váltás történt a kétüléses Mazda MX-5 történelmében. Az alvázszám kódok alapján első NA verziót az NB, majd a jelenlegi NC kivitel követte. Bár a Mazda eddig is következetesen alkalmazta a súlycsökkentés receptjét, a mai kényelmi elvárások mellett mintegy 150 kilót...

Kifut az RX-8?
Az RX-8-ast váltó wankel hibrid Mazda sportkocsiról szóló legutóbbi híreket viszonylag gyorsan pletykának minősítették a gyáriak, így jobb ha a közeljövőben nem számítunk a Toyota hibrid megoldásainak egyes elemeit is használó RX-7 vagy RX-9 sportautó megjelenésére. A pletykából annyi igaz,...

Hárommillió Mazda3.
Hivatalosan 2011 Április 26-án kigördült a hárommilliomodik darab Mazda3 a gyárkapun. Az újabb mérföldkőnek számító mennyiség eléréséhez a típus gyártásának megkezdése óta hét évre és tíz hónapra volt szükség, amivel a Mazda3 időarányosan a leggyorsabb eladású modell a Mazda jelenlegi személyautó palettáján.

20 éve történt.
2011-et írunk, mely azt is jelenti, hogy éppen húsz évvel ezelőtt aratott győzelmet a Mazda 787B versenyautó a világ legpatinásabb hosszútávú megbizhatósági versenyén, a le-mans-i 24 óráson. Ezzel továbbra is a Mazda az első és egyben eddig az utolsó japán gyártó, akinek ez sikerült. Az évforduló alkalmából a...

Világelső Mazda motor.
A Mazda japánban bejelentette, hogy az 1,3 liter hengerűrtartalmú közvetlen benzin befecskendezéses SKYACTIV-G 1,3 lesz az első új generációs SKY motor, melyet szériagyártásban bevezetnek a piacra. A motor hivatalos bemutatkozása az Autóipari Tervezés Kiállításon lesz Tokióban 2011 május 18 és 20-a között.

Mazda CX-5 lesz a neve.
Amire eddig is számíthattunk, azt a Mazda hivatalosan is bejelentette, így a Minagi néven Genfben megismert koncepció autóból származtatott új modell neve CX-5-lesz. Ezzel háromtagúvá válik a Mazda terepjáró szabadidőautó (SUV) palettája, hiszen a CX-7, CX-9 (nálunk hivatalosan nem kapható)...

Mazda logó történelem.
Az idén 90 éves a Mazda gyár, mely így közel egy évszázada készít már járműveket. A gyár első hivatalos Mazda emblémája 1936-ban jelent meg, mely többször változott napjainkig. A kezdeti tripla M-et formázó emblémát, vagy az írott betűs Mazda felíratot nem is igen ismerjük itt Európában....

A Ford gyakorlatilag kiszállt.
A nem olyan régen még a két vállalat vezetése által tagadott hír a mai napon valósággá válik. November 19-én a Ford megválik megmaradt Mazda részvényeinek döntő többségétől. A lépés a Ford saját karcsúsítási törekvéseinek egy újabb állomása, mivel így szeretnék megőrizni jövőbeni flexibilitásukat.
Friss topikok:
Mazda3 Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó