2025. Január 11. Szombat - Ágota

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


timcsivirag | 2015-04-08 09:19 almáspite részére

 Almàspite, köszönjük a választ, körültekintően keressük a megfelelőt, bár egy kicsit rémisztő számunkra az évi 150-200ezres meghibásidási költség!  :( mindenkinél ilyen a tapasztalat?  Szép napot mindenkinek

almáspite | 2015-04-08 07:44 vargzo.72 részére

 Kedves vargzo.72 köszi, mert a Mazda csak komplett újat ad kb 200 000 ért. A gyári megoldás valóban nem védi a felhúzót, de azért én is elkövettem azt a hibát, hogy defekt miatti kerékcserénél (kivágták a gumimat, hogy amíg kereket cserélek, elvigyék a cuccaimat, de nem sikerült, ez még pár éve volt), szóval a lyukas kereket lusta voltam felcsőrlőzni, csak hátulra beraktam, és a kötelet üresen húztam fel...

köszi, amail megy

almáspite | 2015-04-08 07:36 győri részére

 Kedves Győri, elnézést, valóban egy, tévesen küldött bejegyzés tartalmát töröltem ki.

Üdv almáspite

győri | 2015-04-08 01:41 almáspite részére

 Üdvölet Almáspite! Egy üres üzenet jött, vagy tévedésből címezte nekem? DD

vargzo.72 | 2015-04-07 21:54 almáspite részére

Tisztelt almáspite!

Néhány fórumtársunknak már segítettem a pótkerékrögzítő javításában. Szerintem a gyári megoldás nem sikerült túl jól a Mazdának, mert az a ház, amelyben a felhúzó mechanika és a drótkötél van csak két oldalról van lezárva, a másik két oldalt csak egy vékony műanyag lap takarja. Én először a saját autónkon lévő, megszorult pótkerékrögzítőnket alakítottam át teljesen zártra és cseréltem rajta a drótkötelet, majd néhány hasonló problémával küszködő fórumtársnak segítettem. Ha érdekel a megoldás keress meg a vargzo.72@gmail címen és köldök fényképeket.

Üdvözlettel:

 

almáspite | 2015-04-07 08:10 timcsivirag részére

 Kedves Timcsivirág,

11 éve van MPV-m.  Egyik oldalról: nagyon kényelmes, hatalmas, jól kihasználható a belső tere, nekem diesel van kiváló fogyasztással. Viszont a dieselnek a szervizköltségei igen jelentősek lehetnek. Nekem ez úgy évente 150-200 000 + éves szerviz  40-60 000. Nekem például két éve hátramenő fűtéscső csak két cső korrodálódott, kilyukadt, csak a két cső 80 000Ft. Később olvastam, hogy valaki legyárttatta a feléért, szóval ha valaki ügyes, nagyon sok pénzt megspórolhat. A szervízek árai közt is nagy a különbség. A benzines, bár jóval többet fogyaszt, de a fenntartási költségei jóval alacsonyabbak. Arra kell számítani, hogy ha megveszitek, nem igazán drága az MPV, viszont könnyen előfordulhat, hogy egy nem várt meghibásodás 200-300 000Ft-ba is kerülhet. Persze ügyesnek kell lenni, mert például először a ktört ködlámpámat 80 000Ftért cserélték volna ki, mondván, nincs helyettesítő termék. A kiszerelésnél kiderült, sima európai Valeo van benne,amit mindenhol kapsz 10 000 ért, csak a Mazdánál körbefutva - ja el kell vinni Japánba, és visszahozni- 80 000 lett volna. 

Röviden: Alkatrész van minden, a gyári nagyon drága, vannak utángyártott alkatrészek, egyre több és némelyik jobb, mint az eredeti, ezt komolyan mondom!) Alkatrészt Németországból elég sokat, elég egyszerűen lehet venni az ebay-en is,de a fórum is nagyon sok segítséget tud adni.

Ha valaki egy kicsit ért a kocsikhoz és megtanulja a Mazdát, rengeteget spórolhat.

Gyenge pontok: kuplung: üvegszálas, ha egyszer túlmelegszik, átkristályosodik és pillanatok alatt elkopik.

Kettős tömegű lendkerék csere 160 -200 000 km- körül 300-350 000 Ft

Érzékeny az üzemanyagra, ha a normál dieselt tankolod, a kéntartalom költséges problémákat okozhat. Én mindig a drágábbal megyek, és a topikban sokszor felmerülő probléma, hogy a meleg motor sebességváltáskor leáll, sosem jelentkezett. Az én kocsimban 180 000 van most, viszont egy grammot se füstöl gyorsításkor sem!

A rögzítőfék (kézifék) elég szerencsétlen megoldás, sokszor berohad és hamar romlik a hatásossága is.

Ajtók és sárvédők korrodálódnak, (elég jelentősen!), bár ha a kocsi garázsban volt, valószínű ez kevésbé jelentkezik.  Jó döntést és sok szerencsét

 

almáspite | 2015-04-07 07:35

Tisztel fórumtársak! (de főleg BZ és Beti urak!)

Segítséget kérek a pótkerék tartó bovden, azaz drótkötél kicseréléséhez. Olvastam, hogy volt aki már cserélte. Addig eljutottam, hogy kiszereltem a szerkezetet és leszedtem a drótkötelet, de mivel ilyet külön nem lehet kapni, érdeklődnék, hol vagy hogy tudta a drótkötél lezárásokat megcsinálni vagy megcsináltatni az új kötélen, avagy hol sikerült kialakíttatni a megfelelő drótkötélvégeket .

Minden segítséget előre is köszönök. Úgy láttam, Beti és BZ uraknak van tapasztalata a kérdésben.

almáspite | 2015-04-07 07:30 győri részére

 

pupos | 2015-04-07 04:55

Kedves mazda-auto.hu és mindenki!

Kérdezném, tud-e v.ki (2004-es, 2.0 D) MPV-hez 6-os váltót? Igaz lehet,hogy a hasonló évjáratu mazda 6 ugyanaz motorikusan, és gondolom akkor a váltó is stimmel. Másik dolog, mia véleménye (véleményetek), arról,hogy az 5.-ik fogaskereket cserélik 6. ra?

Válaszokat előre is köszönöm.

győri | 2015-04-06 22:24

Sziasztok, régóta olvasom az MPV-s fórumot, kb. 4 éve mikor az MPV-t vettük. A kocsi most eladó lett, esetleg ha valakit érdekel gondoltam - itt érdemes megpróbálnom közzé tenni. Sok hasznos dolgot kaptam itt a kocsival kapcsolatosan, pl. hogy  a tűzgyűrüket érdemes kicserélni, és valóban két éve az olajfogyasztás 0.0!!! Mondjuk a négy éve alatt csak 50000 km-et tettünk bele, de évente volt olajcsere , és semmit nem evett! A kocsinak második tulajdonosa vagyok, magyar származású. Én 240.000 km-rel vettem , és 50-et tettünk hozzá. A 240-es nagyszervízen cserélték a kuplungszettet, a lendkerékkel együtt, a turbót, tehát a veszélyesen drága dolgokat..... Én csak a két első lengőkart, az autó teljesen rendben van. Ha vkit érdekel , a kocsi Győrben van, a számom 20/243-10-45. Akkor én is többet megnéztem , de a sok külföldről behozott, általában 120-150 ezerre visszatekert órájúakkal ellenben szerelő tanácsára ezt vettem meg, mondván, hogy ebben nem nekem kell majd ezeket a drága alkatrészeket cserélnem, és igaza lett. A kocsit a feleségem használja, mindennaoi gyakorisággal, probélma nélkül! Még egyszer köszi az oldalt a szerkesztőknek, tényleg hasznos infókat adott.

 

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó