2025. Január 11. Szombat - Ágota

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2015-03-31 07:53 cormoran részére

 Dízeles, benzines? Milyen évjárat? Egyébként diagnosztika nélkül olyan sok minden okozhat hasonló hibajelenséget, hogy lehetetlen konkrét választ adni

cormoran | 2015-03-30 14:39

 Tisztelt szakértők !

Egy hónaoja szereztünk egy MAZDA MPV-t,családi autónak Ausztriából behozott.Pár nap elteltével kezdőttek kisebb hibaforrások,Volt amit sikerűlt megszüntetni és van olyan hibaforrás,amire a mai napig nem sikerűlt rájönni,hogy mi okozza.Pl.: folyamatosan megy a hűtő ventillátor,már a gyújtás ráadásako beindúl és hol gyengébben hol pedig erőteljesebben megy.A második hibaforrás gyositásnál jelentkezi a rángatás és folamatosan addig tart amig az ember  erőteljesbben nyomja a gázpedált,ha szép lassan gyorsít akkor csak 100km/h körűl kezd rángatni.A kívánt sebesség beáltával megszünik a  rángatás,a kérdésem az,hogy mi okozhatja ezeket a hibákat,és ha valakinek voltak már ilyen hibák az autójával szivesen fogadom a hibák okát és hogyan lehet megjavítani,vagy mit kell kicserélni a hiba megszüntetésére.Előre is köszönöm.

 

mazdarobi | 2015-03-21 18:05 fieldee részére

 P2009 .Nem hümmögni kell,hanem kicserélni a szivócső átméröt változtató szelep  szabályzó mágnes szelepét.

Ennyi.

fieldee | 2015-03-21 14:28 mhaszi részére

 Felesleges kiolvasásra pénzt költeni. Most megmondom előre P2009 hibakódot fogtok találni. Hümmögni fog mindenki törli, 2 nap múlva megint előjön. Megoldást én még nem halottam rá senkitől. 2.0D motor úgymond típus hibája. Egyszerűbb ha rendelsz valami kínai oldalról hibakód olvasót és törlöd magad. Aztán megin, megint, megint... végül megunod és megtanulsz vele együtt élni. Egy probléma van csak, hogy elfedhet más hibakódot a folyamatosan világító check engine lámpa. Ezért időnként nem árt ellenőrizni a hibalistát.

Mersze ha van valakinek megfejtése ne tartsa magában...  
 

mazda-auto.hu | 2015-03-20 14:11 mhaszi részére

 Egy hibakód olvasás sokat segítene, lehet például EGR probléma...

mhaszi | 2015-03-20 13:07

Tisztelt Szakértő, kedves márkatársak!

A héten normál autózás közben felgyulladt egyszerre az alábbi három visszajelző lámpa: Check Engine,

TCS OFF,

TCS

Az autóval félreállatam, levettem a gyujtást, visszatettem, de fent maradt a hiba. Utána hazamentem és leállítottam a kocsit. Másnap reggel már nem voltak meg a hibajelzések.

2 nap múlva ugyanez előfordult, jelenleg nincs hibajelzésem.

Mi lehet ennek az oka, és merre érdemes elindulni nyomozás terén?

Esetleg hivatalos márkaszervízben kell hibakódot és egyebeket kiolvastatni a rendszerből?

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv,

Miki

 

nagydann | 2015-03-18 15:08

 2004-es MPV II-be keresek bal hátsó lámpát.

zselyigy | 2015-03-13 13:54

Kedves Márkatársak! Keresek jó állapotú BAL oldali utasülést (2., 3. sorba tehetőt). Van valakinek tapasztalata, hogy más Mazda típusok ülése rögzíthető-e egy 2000-es évjáratú MPV-be? Például a Mazda Premacy ülései? Képen nagyon hasonlóak. Üdvözlettel: István

steing | 2015-03-08 12:58

 Ha esetleg érdekel valakit, van 4 db gyári felnim az MPV-hez.

 

http://olx.hu/hirdetes/mazda-mpv-16os-alu-felni-ID3diRx.html#cde94ab529

 

maddriver | 2015-03-04 07:43

Kedves MPV tulajdonosok!

Péntek este én is belefutottam az itt már korábban olvasott meghibásodásba, hogy a kuplung pedál bement padlóig és ott is maradt. Kalandos utam volt emiatt Bp. belvárosából hazafelé ( 200Km). A hibát nálam is a kuplung munkahengereket összekötő gumicső hibája okozta, nekem is lett egy lufi az egyik végén :) A poén az, hogy több autóalkatrész webshopját is végigböngésztem, de nem találtam ilyen árut, csak munkahengereket kínáltak hozzá és egyéb kuplungalkatrészeket. Ezért kiszereltem és elvittem egy autósboltba, ahol a menetes vég, hossz és a belsejében lévő kúp alapján katalógusból könnyen be tudták azonosítan, hogy milyet kell rendelni. Ha más is emellett dönt, akkor érdemes a felső fém csőre erre az időre egy csövet húzni és a másik végét azt egy tiszta edénybe tenni, mert valamennyi fékolaj ki fog folyni. Szerencsére viszonylag könnyen hozzáférhető helyen van és akár otthon is könnyedén ki lehet cserélni némi szerelési gyakorlattal. A cső, egy mindkét végén 10X1- es menetes végű kb. 31-35cm hosszú fékcsővel helyettesíthető attól függően hogy honnan mérjük( 1105Ft ba fájt amiből kaptam további 15% kedvezményt :) Az akkumulátor alatt kell keresni, persze a cseréhez ki kell szerelni az akksit, az alatta lévő műanyag tálcát és az az alatt lévő fém tartókonzolt is. Valamint a levegőszűrőt és a beszívó csövét és esetleg a biztosíték dobozt sem árt, nekem enélkül nem jött ki a cső. Van ott pár elektromos csatlakozó is amit nem lehet összecserélni. Ezután már viszonylag könnyedén hozzáférünk. Azért nem árt ha van 10-es fékcsőkulcsunk, vagy egy jó minőségű 10-es villáskulcsunk és egy 17-es villáskulcs. A gumicső mindkét végénél van egy U alakú biztosító lemez is, ami nekem mivel nem pontosan ugyanolyan kialakítású volt az új cső fém vége kívülről ezek nem mentek vissza a helyükre, de 2-2 vastagabb kötegelő bilincs segítségével biztosítottam, bár szerintem enélkül sem mozdulna el, de jobb a békesség. ;)  A csere után a légtelenítést is könnyű elvégezni, mert felülről hozzáférhető a légtelenítő csavar, ahhoz 8-as csillag-villás kulcs kell. Ha ügyesek vagyunk és van olyan vékony gumicsövünk is amit a légtelenítő csavarra tudunk húzni, akkor szinte fékolaj veszteség nélkül el tudjuk végezni a műveletet. Remélem így már másnak is sokkal könnyebb lesz orvosolnia, ha hasonló probléma történik a kocsijával.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó