2025. Január 11. Szombat - Ágota
Mazda MPV
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2014-08-11 08:35 bolt thrower részére
Sajnos nincs adat. Mazda MPV-k esetében ez igen gyakori.
mazda-auto.hu | 2014-08-11 08:33 PöstiPista részére
A héten már csak szerdán délután 13-14 óra közötti érkezéssel van időpontunk. Az említett munkák díja kb.: 16764,-Ft, az olajszűrő 2775,-Ft, a váltóolaj 10899,-Ft, a kézifék javítása kérdéses, mert ha alkatrész kell hozzá, arra nem tudunk előre felkészülni. A hátsó fékdobok leszerelése nincs benne az előbbi munkadíjban.
bolt thrower | 2014-08-09 16:21
Tisztelt Szakértő!
a JMZLW19R240301614 alvázszámú MPV előéletével kapcsolatosan érdeklődnék.
Válaszát előre is köszönöm.
Üdv,.
bt
PöstiPista | 2014-08-08 10:28
Tisztel szakértő, mazda autó! Rég megfogalmazódott bennem, hogyha haza látogatunk Angliából, 2004 es dizel mazda mpv-nket szakértő kezekre biznám.
Telefonos egyeztetés előtt szeretném tudni milyen költségekre szamithatok, és a jövőhét folyamán van-e szabad kapacitás? Szeretnék kérni egy átvizsgálást, diagnosztikát injector
kalibrálást ha szükséges, olajcsere (saját olaj van), olaj szivattyú ellenőrzés, váltó olaj csere. Kézi fék javítás.
Köszönettel pöstipista
BZ | 2014-08-07 12:08 zzr részére
Szia,
úgy emlékszem, hogy a nívópálca min-max jelzése között 1.2 liter a különbség. Ennyi olajfogyás ekkora futás mellett szerintem nem tekinthető vészesnek, de én a helyedben nem várnék az olajcserével úgy, hogy nem ismertek a most használt olaj paraméterei, és amúgy sincs már túl messze a csere ideje.
Hivatalosan az MPV-kbe nem került részecskeszűrővel kiegészített motor, függetlenül a forgalomba helyezés viszonylag kései időpontjától, és racionális okot sem látok arra, hogy a tiédbe miért került volna (pl. utólagos motorcserével, mondjuk későbbi kiadású 6osból származó motor + ecu + kipufogó beszerelésével). Vagyis, ha mindenben gyári az MPV-d, akkor ACEA B4 / API SN minősítésű olaj teljesen jó bele. Én 5w30-at használok.
zzr | 2014-08-07 10:24
Sziasztok!
Szakszervizben leellenőrzőtt, szerintük is reális 110 000 km-rel vettem 2013 decemberben egy 2006-os első forgalomba helyezésű 2.0 dízel Mazda MPV-t, legutóbb akkor volt motorolaj cseréje.
Mostanra lement a motorolaj szint a nívópálca alsó határértékéig.
Mekkora mennyiséget jelent ez a hiány? (Mennyit kéne rátöltenem?)
Szerintetek ez vészes olajfogyás már?
(8 hónap és 9000 km alatt fogyott el ennyi)
Mivel még nem esedékes, ezért még várnék pár hónapot az olajcserével, így titeket kérdezlek, hogy pontosan milyen típusú olajat töltsek rá? (Sajnos nem tudom a szakszervizben milyet raktak bele a vásárlás előtti átnézés + olajcserekor.)
Utánaolvastam kicsit és a gépkönyv is és pl. a Totalcar is 5w30-as olajat ajánl bele, abból is legalább ACEA A3/B4 minőségűt, viszont ahogy utánaolvastam ezeknek az ACEA minősítéseknek, feltűnt, hogy az Ax/Bx típusúak csak részecskeszűrő nélküli autókba ajánlott. Ahol van részecskeszűrő. ott már a Cx minősítésűeket kéne használni.
Elvileg az MPV-be gyárilag nincs részecskeszűrő, ezért teljesen jó bele a gépkönyv szerinti ACEA A3/B4 olaj, de a miénkbe (mivel németországból importált) a szigorúbb német környezetvédelmi előírások teljesítése érdekében még évekkel ezelőtt rakattak részecskeszűrőt.
Jól gondolom ezek alapján, hogy inkább ACEA C-s 5w30 olajat rakjak bele?
Elbizonytalanodtam viszont, mert a C-s olajokhoz azt írják, hogy:
"Figyelmeztetés: ezek az olajok nagyon alacsony hamutartalmúak és kis HTHS viszkozitásúak, ezért bizonyos motorokban nem alkalmazhatók. Ilyen esetben a gépkönyvi és gyártói előírásokat be kell tartani. Az ACEA C1 főként a Mazda és a Mitsubishi egyes típusaihoz használatos."
Maradjak inkább mégis az ACEA A3/B4 5w30 olajnál?
Szóval akkor pontosan milyen olajat is vegyek bele? :)
Dél Budapesten hol érdemes az ajánlott motorolajat megvenni? (legkésőbb holnap délutánra nálam kéne legyen)
Várom a mihamarábbi válaszokat!
Köszönettel:
ZZR
kiskumi | 2014-08-05 21:25 BZ részére
Szia!
Igen, ma tudtam meg az okot. Eltört a tengely a turbóban. :-(
BZ | 2014-08-05 15:49 AriesGT részére
Ez alapján, ha a mazda-autotól rendeled, 508 Ft /db (+postaköltség):
http://www.mazda-auto.hu/mazda-dizel-befecskendezo-akcio-auto-expanzio.html
Alkatrészforgalmazóknál (többnél is néztem) nekem Bosch alátéteket dob fel a dízel MPV-re, kb. 300 Ft körüli áron. Nem tudom hogy van-e érdemi fizikai különbség köztük, de ilyen kis árbeli különbségnél én nem kockáztatnék, gyárit (vagy legalábbis hivatalos szervíz által ajánlottat) vennék.
AriesGT | 2014-08-05 11:30
Tisztelt Fórumtársak!
Hol tudok most legalább gyári minőségű tűzkarikát venni?
BZ | 2014-08-05 11:00 kiskumi részére
Kiskumi, kiderült időközben hogy mi okozta a fehérfüstös problémátokat?