2025. Január 11. Szombat - Ágota

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


BZ | 2014-08-29 14:56 ELEMI részére

Szia,

megbontás (szelepfedél le, injektorok ki) nélkül max bizonyos tünetek alapján lehet következtetni az állapotukra, ezek:

- olajfogyás - ezt persze okozhatja sokminden más is, de az átégett tűzkarika biztosan eredményez olajfogyást, mivel ilyenkor a dugattyúk okozta vákuum így le tud húzni némi motorolajat hengerbe a szelepfedél alól

- az olajbetöltő kupakját lecsavarva érzed, hogy nyomással távozik onnan a levegő, 'csühög' (ez egy nagyon csúnyán előrehaladott állapotban pl. így néz ki: https://www.youtube.com/watch?v=wrkoAP0Vfgc&t=2m20s)

 

Szerintem kb. 50e km-enként nem árt cseréltetni őket, mivel annyira nem vészes mértékű kiadás: anyagárként a tűzakarikák meg a szelepfedél-tömítés jelentkezik, egyébként meg max 2 óra munka, feltéve hogy az injektorok nincsenek nagyon megszorulva. Ha meg vannak szorulva, ami átégett tűzkariká(k)nál a korom miatt borítékolható, ez persze jóval több is lehet.

ELEMI | 2014-08-29 13:20

Sziasztok!

 

Azért az engem is érdekelne, hogy miként deríthető ki az alátétek állapota, vagy, hogy milyen intervallumoknál kell (érdemes) ezt cserélni, ellenőriztetni.?

ELEMI | 2014-08-29 13:19

Sziasztok!

 

Azért az engem is érdekelne, hogy miként deríthető ki az alátétek állapota, vagy, hogy milyen intervallumoknál kell (érdemes) ezt cserélni, ellenőriztatni.?

piripócsi | 2014-08-29 13:19 BZ részére

 Sziasztok, tényleg furcsa, magam is egy hajtókar/főtengely csapágy problémán vagyok túl, teljes főtengely cserével, meg ami ezzel jár...

Segítsetek egy dologban: a tönkrement motor a felújítás előtt egyáltalán nem füstölt, azóta viszont úgy kormol, mint a gyárkémény. Mire lehet ilyen esetben gyanakodni?

BZ | 2014-08-29 12:20 nagydann részére

Nagy vonalakban egyetértek veled, de ettől függetlenül azért nem tudok csak úgy elmenni amellett, hogy a befecskendező-alátétek úgy számítanak kopóeszköznek, hogy azok rendszeres cseréjéről a hivatalos szervíz-intervallumok között nem esik szó. Lehet hogy más gyártók autóinak is van ehhez hasonló rákfenéje, sőt, biztos - azok mellett sem tudnék csak úgy elmenni. :)

 

Egyébként a hozzászólásomat egyáltalán nem arra akartam kihegyezni, hogy az MZR-CD akár csak az én laikus megítélésem szerint is rossz konstrukció volna, csak a kontrasztot akartam érzékeltetni, hogy míg 1 éve ugyanez a kör ('jellemzően az fórumozik akinek valami baja van az autóval') nem számolt be jelentősebb problémákról, most többen is belefutottunk súlyosabb motorikus, "út szélén hagyós" bajokba.

mazda-auto.hu | 2014-08-29 11:58 TZ részére

 A rajzból nem derül ki, de a csomagtér oldalsó burkolatát kissé megbontva elérhetőnek kellene lennie a csatlakozónak. A foglalatok egyébként mind a két lámpában biztosan megegyeznek, és akkor nem kell a csatlakozót megkeresni. 

TZ | 2014-08-29 09:40 mazda-auto.hu részére

 Tisztelt Szakerto!

Koszonom a valaszt.

A vezeto oldalon korabban mar elvegeztem a muveletet (sajnos mar ketszer is muszaly volt mivel mas is vezeti az autot, ami nagy.. :) )

Most azonban az utas oldali lampatestnel teljesen elakadtam, mivel itt egy lyukon bemegy a kabel a a karosszeriaba, a csatlakozot nem latom,kitapintani sem.tudom, es a csomagter felol sem talaltam olyan szerelonyilast, ahol elerhetove valna (mint pl. a vezeto oldalon a kis szereloajto)

Mar a hatso pohartarto alatti csatlakozokkal szemeztem,de az a hatso klimak "velejaroja", ha jol gondolom)

Esetleg letezik robbantott abra ehhez a traktushoz amibol kiderulhet hol lehet szethuzni a csatit, vagy forrasztgassam at a koteseket? :(

Segitseguket elore is koszonom.

Udvolzettel:TZ

nagydann | 2014-08-29 07:09 BZ részére

 2 dolog:

 

Tudni kell, hogy azok az emberek, akik veszik a fáradtságot hogy a kocsijukkal kapcsolatban internetezzenek, sőt (!), leírják, hogy mi van az autójuk műszaki állapotával, szinte kizárólag azok, akiknek valami bajuk van a géppel, ráadásul nem, mondjuk az "ablaktörlő lapát gumija kopott el" kategóriában. Tehát, itt biztosan csak és kizárólag problémás esetek jönnek elő, ezért nem jó minta ez. De gondolom, ezzel mindenki tisztában van itt a fórumon.

 

A mai befecskendezős dízelek minőségéhez képest ez a MZRCD 2.0 motor igenis jó minőségű és a megbízható motorok közé tartozik a mai napig! Ne tudjátok mekkora szórás van francia meg VW oldalon; más mai dízel meg nem is nagyon létezik. (PSA dízel ketyeg a Ford-tól kezdődően az összes francia autón át de még a Volvókban is, sőt most már sok koreai gépben is). Természetesen nem leszólni akarom azokat sem, hiszen sokkal takarékosabb és jobb hatásfokú erőforrások, mint egy tizenéves fejlesztésű japán modell, és a szervizük is sokkal olcsóbb (a legtöbb Bosch befecskendezőhöz már olcsón kapható javító készlet, míg a Denso-hoz nem igazán: csere aztán kész...).

 

Van olyan felhasználó, akinek az autójában pillanatnyilag 800.000km van, világ életében 10w/40-es olajjal ment és a motorja még csak egy picit sem lett megbontva soha sehol! (Ez amúgy egy piros MPV 2 taxi Budapesten, biztosan többen láttátok már.)

 

Akár hiszitek, akár nem: az én autóm is már motorfelújított: az a fránya 4db befecskendező alátét nem időbeni cseréje tehet mindenről! (Ezt az osztrák hivatalos Mazda gépműhely egyik szerelője mondta.) És hiába cserélteti ki az ember már 80-100ekm környékén: persze meg fog szűnni a füstölés, szebben fog járni, megszűnik az olajfogyasztás, de akkorra már olyan terhelést és sérüléseket szerzett a motor, hogy már késő. Néhány tízezer km és bgeüt a krach; csak az a kérdés, hogy mennyire. Valaki megússza főtengely köszörüléssel, szétszedéssel-összerakással, más meg új motor után nézhet, ami ha bontott volt és nem új: kezdődik a dolog elölről......

 

Hát sajnos ez van. További jó autókázást!  :)

BZ | 2014-08-28 08:52

Kicsit a magukat megégetettek nyavajgása ez, de mégis leírom: emlékszem amikor jó egy éve, az MPVm megvásárlása előtt átolvastam ezt a fórumot, és teljes nyugalommal (ráadásul márkaszervízes átvizsgálást követően) megvettem az autót azzal, hogy jellemzően csak kisebb hibákról számoltak be a tulajdonosok, semmi komoly, vagyis ez egy megbízható műszaki konstrukciónak tűnt.

Ehhez képest az elmúlt hónapokban -velem együtt- vagy öt olyan beszámoló történt, hogy valami komolyabb, motor megbontással vagy -cserével járó műtétre kényszerült a tulajdonos - és ezekbe a kb. 10 év alatt sok befecskendezést megélt injektorok felújítását/cseréjét nem is számolom bele, az tényleg benne van a pakliban. De főtengely-repedés/törés, hajtókarcsapágy-halál, vezérműtengely-jeladó kerék leválás, ehhez hasonlók?

 

Továbbra is szeretem az autót, mert tágas és erős, és az itteni-mostani minta nyilván ugyanúgy nem reprezentatív, mint ahogyan az egy évvel ezelőtti fórum végigolvasáskor sem volt az, de ahogy az előttem szóló írta, a mosolyom most nem tud teljesen őszinte lenni egy sokszázezres költséggel járó motorcsere után.

beti | 2014-08-27 21:15 steing részére

Szia! Én rátaláltam erre a címre! Tényleg 0-100 ezer kilométerig lehet motorblokkokat venni? Látható az állapotuk? Köszi

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó