2025. Január 11. Szombat - Ágota
Mazda MPV
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
A hengerfal olajháztartása, kenése.
MOTOROLAJ 5-10.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Mazda2 Show autók.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
ep-son | 2014-07-14 22:57
A megosztott történeteket olvasva csak remélni tudom, hogy a két hét múlve előttünk álló 5000 km-es úton nem kell hasonlókat átéljünk... Hány km van az említett balsorsú autókban?
vargzo.72 | 2014-07-14 16:02 mazda-auto.hu részére
Tisztelt Szakértő!
Érdeklődöm, hogy 4db befecskendező alátétet előre utalás után postán el tudnánk-e küldeni részemre és menyibe kerülne?
Továbbá a JMZLW19R230206190 alvázszámú autó előélete érdekelne még
Üdvözlettel: Varga Zoltán
BZ | 2014-07-14 09:21
Sziasztok,
csak hogy szaporítsam egyel a horror-sztorik számát, velem a következő történt két hete. Külföld, teljes család nyaralásból hazafelé, autópálya autópályatempóval, éppen kamionsort előzve, amikor előbb a check engine lámpa gyulladt ki, majd változó intenzitással jött a kopogós hang és a rángatás, és rövidesen leállt a motor. 1000 km trélerezés (ami önmagában is szép summa) után jött a feketeleves: a vezérműtengelyen levő fordulatszám-jeladó póluskerékből levált egy darab, ez megakasztotta egy pillanatra a vezérlést, át is ugrott a szíj egy szemet. A hengerfej levétele után derült ki igazából, hogy mekkora is a kár, csak hogy a fontosabbakat említsem: az 1. és 4. hengerben a dugattyútető megolvadt és gyakorlatilag rákenődött a hengerfalra, 3 izzítógyertya is kiolvadt, és a főtengely meg a vezérműtengely is cserés. A turbó tengelye kicsit lóg, de az talán még használható, és arra is van esély hogy az injektorok megúszták a pokolt ami a blokkon belül kialakult.
Jelenleg RF5C bontott motorblokkra vadászat van.
xeri | 2014-07-14 08:39 steing részére
Szia,
én tavaly szívtam meg. Kopogás, füstölés, ami kell, de lábon ment el a szervizbe. A szerelő már a résolaj-veszteség ellenőrzésekor látta, hogy injektor-hiba, és sajnos két dugattyú repedéssel honorálta a túlzott üzemanyag-mennyiséget. Az injektor-bevizsgálás pedig azt az eredményt hozta ki, hogy mind a 4 injektor messze van a gyári értéktől.
Az új árakat látva (pedig akkor még a mostaniakhoz képest egész baráti, 80-90e/db-ról beszéltek) én a felújítás mellett döntöttem, ár 40e/db (és így a bevizsgálás 4e/db-os díját nem kellett külön kifizetni). Két bontott henger, meg ez, meg az, emlékeim szerint nagyjából 250-ből megvolt a mutatvány.
Ezzel persze nem akarom azt mondani, hogy a felújított ugyanolyan jó, mint a gyári új, csak sokkal olcsóbb... szerencse, hogy az MPV injektorát egyáltalán lehet felújítani. A másik autónkhoz most vadászok valami megoldást, mert ott ez a lehetőség nincs, az új pedig (120e/db) nem fehér embernek való.
Pár hónap múlva pedig jött a kuplung & kettős tömegű lendkerék, egy újabb hasonló nagyságrendű, szívderítő kaland persze senkit nem akarok ijesztgetni, és attól még remek autó ez
csokislaci@citromail.hu | 2014-07-12 14:27 mpv_1 részére
Szia! Én a Castrol Edge 5-W 30-s olajat használom, és max 15 000-ént csere!
magyarib | 2014-07-12 07:06 beti részére
Hello!
Nekem sajnos elég friss emlékeim vannak a dologról. Múlt hónapban estem át rajta. A 4-es henger hajtókar csapágy alatt volt repedve, szerencsére még kettétörés előtt kiderült.
Én null-méretes bontottat vettem 120e-ért,10e köszörülés első lépcsőre, 23e új csapágysór plusz szimeringek, tömítések, motorolaj, no meg persze a munkadíj.
Összesen 250e lett a vége.
magyarib | 2014-07-12 06:54 hami777 részére
Örülök, hogy összejött a dolog
steing | 2014-07-11 16:13 mazda-auto.hu részére
Köszönöm, ez tényleg barátibb ha lehet egy 160-600eFtos javítást annak nevezni ;-)
megvárom, mig a bevizsgálás megtörténik és akkor jelentkezem..
mazda-auto.hu | 2014-07-11 07:36 steing részére
http://www.mazda-auto.hu/mazda-dizel-befecskendezo-akcio-auto-expanzio.html
Nálunk olcsóbb a gyári, és ez nem felújított!
beti | 2014-07-11 00:17