2025. Január 13. Hétfő - Veronika

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


BZ | 2013-12-31 16:32 DoromCs részére

Szia,

- egyenesfutás: szerintem ezen a futómű elemeinek átnézése, illetve egy futóműbeállítás tud segíteni. Nem hinném hogy csak költségesen javítható hibáról lenne szó. Mondjuk az eltérő irányba húzást furcsállom - az úttest lejtése, ahol ezeket tapasztaltad, kizárható?

- webasto: a 100e környéki kiadás, amiről többször is szó esett itt a fórumon, az a gyári verzió állófűtéssé történő átalakítást takarja. Szerintem nagyon hasznos kiegészítőről van szó, ha az enyém hibásan működne, mindenképp javíttatnám.

- műszerfali visszajelzők: az autó felszereltségétől függően változik, de a fotó alapján a tiéd rendben levőnek tűnik. Egy jó kiindulási alap: http://www.mazdausa.com/MusaWeb/pdf/quicktips/03MazdaMPVQT.pdf

- fék: ha 'pumpálás' hatására felkeményedik, akkor valóban levegős. Eddigi olvasmányaim/szervízes kérdezősködéseim alapján nem tudok arról, hogy lennének a fékrendszerrel kapcsolatos tipushibák.

 

Üdv,

Z.

DoromCs | 2013-12-31 13:47 DoromCs részére

 Szerencsére kerültem egyet az autóval, így eszembe jutott még két kérdés és egy kérés.

- az első lámpák megsárgultak. Találkozott már valaki ilyennel? Segít ezen a polírozás, vagy csere? A neten rengeteg csodafilm található, de valójában mi az igazság?

- A piros lámpánál állva a fékpedál szépen lassan benyomható padlóig. Gondolom levegős. Ha az, akkor kérdés, hogy mitől.. Van ezeknél az autóknál ilyen tipushiba? Esetleg gumi fékcső, ami öregszik stb.

..és a kérés mazda-autóhoz, ha megtennéd, hogy ránézel a gépre. Az alvázszáma:

JMZLW19R230205494

Köszönöm!

DoromCs | 2013-12-31 12:35

Sziasztok!

A kép:

DoromCs | 2013-12-31 12:27

Sziasztok kedves MPV-sek!

Először vagyok itt a fórumon és nagyon örülök, hogy rátaláltam!

Autóvásárlás előtt, amíg keresgélek egy megfelelőt, kaptam kölcsön egy -amúgy eladó- MPV-t a kollégámtól. ..hááát a beetetés nem volt sikertelen, mert eléggé megfogott magának a típus és 3 gyerekkel a helykínálat is, amit az autó nyújt.

A kisebb bosszantó dolgokon túl (néha nem lehet kinyitni a jobb tolóajtót, nem szól a bal első hangszóró stb.) ami egy könnyű tavaszi szerelgetéssel orvosolható, van néhány aggodalmam, segítsetek kérlek, hogy ezek mennyire komoly gondok, ha valaki találkozott már ilyennel.

- Az autó egyenesfutása nagyrészt tökéletes, bár néha erősen húz balra, máskor enyhén jobbra. - Esetleg egy futóműállítás ezt korrigálhatja, vagy máshol keresendő a hiba?

- Visszaolvastam néhány oldalt, látom másnak is akadt gondja a webastoval. A tulaj azt mondja, hogy nem kapcsolt ki, ezért a csatlakozót széthúzták. Ez az a 100eFt nagyságrendű hiba, amit leírtatok? Mennyire van az autónak szüksége a webastora?

- Olvastam, hogy volt, akinek "gondos kezek" kitekerték a visszajelzőket. Nekem így néz ki, de mivel most látok először ilyet, nem tudom eldönteni, hogy hiányzik-e valami róla :)

/home/csaba/Downloads/DSC_0406.JPG

Az autóról a hirdetés itt van: http://www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/mpv/mazda_mpv_2.0_cdh_te-7496618

Mi az amit érdemes még megnézni/átnézni és mennyire számít ez jó vételnek? Eddig nem gondolkoztam ilyen autóban, teljesen zöldfülű vagyok ezen a téren.

Köszönöm előre is a segítséget!

Vass Norbert | 2013-12-30 15:01

Még valami : mit jelent ha a műszerfalon néha világit sárgán a TCS felirat????

Vass Norbert | 2013-12-30 14:51

Kedves Mazda-Autó

2013 áprilisában vettem az Mpv-met és lenne egy pár kérdésem....Elvileg Ausztriában vásárolták a kocsit az Mazda Lietz-nél ha segít ez valamit. Ami érdekelne az az, hogy volt e nagyobb beavatkozás a kocsin kettős tömegű csere, esetleg nagyobb törés javítás és ha lehetne látni a rendszerben az egykori km állást.

Az alvázszám: JMZLW69R240302138

Dízel autóról beszélve kérdezném, ( próbálok figyelni a fordulatszámra és 1600 és 2200 fordulat között használom) hogy milyen fordulatszámon a legoptimálisabb üzemeltetni a járműt. Kicsit sokallom a jelenlegi fogyasztását mert szerintem most kb 10 litert megeszik, az igaz, hogy többnyire a várost járom és persze csúcsforgalomban, dugókban. Milyen alkatrészt érdemes a jobb fogyasztás érdekében kicserélni???Vagy esetleg néha kicsit kikormolni városon kívűl, magasabb fordulaton?

Utolsó kérdésem az lenne hogy mik a tapasztalatok a 2004es típusokon korrózió ügyileg? Csak nekem jutott gazdagon belőle?????

 

Amúgy összességében nagyon szeretjük a kocsit, tényleg csak jót tudok mondani róla ezeken kívül.....

 

Köszönettel. Vass Norbert

kollnor | 2013-12-29 16:10 Angol Beteg részére

 Kedves Angol Beteg!

Nagyon köszönöm a linket az ebay-ről. Meg is venném. De! Nekik "passenger side" ami nekünk "driver side" ill. fordítva. az a baj, hogy - gondolom - csak az egyikben van alul ködlámpa ott a jobb oldaliban, itt a bal oldaliban. Persze megberhelhető, mert ott a vak helye, de fúrni kéne stb.  Úgyhogy még kicsit várok az angliai rendeléssel, bár tényleg nagyon jó árban van. Egyébként nem sürgős, mert atomjaiból összeragasztottam, mivel az utcán nem voltam rest összeszedni a darabjait (viva Loctite!  :).


 

kollnor | 2013-12-29 15:43 LY9872 részére

 Kedves LY9872!  Saját videomat küldöm neked. Remélem segít. (első videós szárnypróbálgatásaim egyike, kérem a szövegkönyvi, operatőri, rendezési munkát nagy megértéssel kezelni!!!)  http://www.youtube.com/watch?v=AptVAH39D74

LY9872 | 2013-12-29 15:31

Tisztelt Szakértő ! Első helyzetjező izzó csertéjére nincs tájékoztatás az MPV kézi könyvében. / szervízre utal vissza a kézikönyv /. Hogyan lehet az izzót kicserélni? Köszönöm a segítségét. Köszönettel: C. G.

LY9872 | 2013-12-29 15:31

Tisztelt Szakértő ! Első helyzetjező izzó csertéjére nincs tájékoztatás az MPV kézi könyvében. / szervízre utal vissza a kézikönyv /. Hogyan lehet az izzót kicserélni? Köszönöm a segítségét. Köszönettel: C. G.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó