2025. Január 17. Péntek - Antal

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


sandrabee | 2011-10-27 12:46

Kedves Szakértő! Köszönöm a választ, szerintem az Ön és tyosi válaszaiban foglaltaknak megfelelően járunk el.A soronkövetkező olajcsere alkalmával kicseréltetjük akkor ezt a kis rakoncátlankodó alkatrészt tyosi módszerével. Szia tyosi! Küldök neked e-mailt. Üdv, S.

mazda-auto.hu | 2011-10-27 10:31 sandrabee részére

Köszönjük a visszajelzést! A tisztítás akár hosszú időre is megoldhatja a problémát, de ha előrehaladott kopás volt a skálán, vagy az érzékelőkön akkor nem biztos. A tisztítás során biztosan látszódott a belső állapot.

tyosi | 2011-10-27 09:28 sandrabee részére

Szia Hát ez nekem is egy 100.000.be fájt de amikor kezembe kaptam az eszközt és szétvertem egy kalapáccsal akkor döbbentem meg hogy ez egy nagy semmi van négy darab érzékelő és az csuszkál a pedál lenyomásával egy ellenálláson ebböl tudja a gép hogy ez milyen pedál állás és igy adagolja a gázt. Szerintem bontoba vedd meg ha van ajánlom a japkert szentendrén náluk volt m ikor nekem kellet de megvezetett az obudai mazda és azt mondta hogy ez egy mikroprocesszoros valami ami elromolhat és csak a gyárit vegyem ez akkor kamu dehát csak akkor tudtam meg amikor szétvertem az enyimet a munkadíjra meg annyit hogy öt perc kiszedni a pedál alatt van egy csatlakozót lehuzol egy csavart kiszedsz és már ki is lehet cserélni szerintem egy maszek 2000 megcsinálja, esetleg privátba tudok kuldeni ábrát hogy hol van ez. irj mailt hartakos kukac gmail pont com címre.

sandrabee | 2011-10-26 17:13

Még annyit, hogy a szervízből hazafelé (apukám szerint)húzott az autó rendesen, nem volt vele probléma.

sandrabee | 2011-10-26 17:09

Kedves Szakértő, kedves tyosi! Megvolt a diagnosztika. Amikor a szervízes fiatalember azzal lépett oda hozzám, hogy a gázpedál helyzet érzékelőjét dobta ki egyértelműen, és mással semiképp össze nem téveszthető módon a gép, akkor már tudtam, hogy tyosi fórumtársnak igaza volt. Vagyishogy ez a probléma lépett fel nálunk is. Azt mondta a srác, hogy a szerelők széthúzták, és kitakarították ezt a részt. (Lehet, hogy naiv a kérdés, de ez is kormolódik, vagy mi "koszolja" be?) Hallottuk is, ahogy utána nyomogatták neki a gázt és szépen felpörgött a motor a próba alatt. AZt javasolták, hogy egyelőre használgassuk, teszteljük így, és ha újra jelentkezik a probléma, akkor viszont célszerű kicserélni a gázpedálhelyzet érzékelőt, ami 84 ezerbe fáj + 7700 munkadíj. Így most egyenlőre emésztgetem ezt az összeget, valamint használgatom az autót, hogy lássuk mi lesz. KÉrdésem az, hogy ez a kistisztítás vajon megoldhatja, esetleg csak ideig-óráig odázza el a cserét? A kellemetlen dolog csak az az egészben, hogy az autó nem állhat meg, és mi van ha autópályán áll be megint a szituáció ráadásul külföldön? No akkor fogok nyilván lemenni hídba.

mazda-auto.hu | 2011-10-26 14:35 sandrabee részére

Egy új EGR szelep 82073,-Ft, de azért egy takarítással érdemes lehet próbálkozni. Kíváncsian várjuk a diagnosztika eredményét!

sandrabee | 2011-10-26 14:22

Kedves tyosi! Volt már aksisaru leszedés, sajnos nem hozott megoldást!!! Ugyanúgy világít. Viszont annyit sikerült elérjek, hogy egy diagnosztikára azért bevihetem a kocsit, remélem valami okosság kiderül. Azért köszi a kommenteket. EGR szeleppel más márka kapcsán volt már tapasztalat, nem olcsó, de legalább működik azóta is. Mit kóstál egy EGR szelep? Emlékszem, hogy valahol már láttam itt a fórumon belül,de lehetett azóta árváltozás. A hibakód órákon belül kiderül, majd írom.

tyosi | 2011-10-26 13:43

Szia nekem egy ilyen hibát generált amikor egyszer a gázpedál szenzor romlott el, a lámpák meg a levegő vákum és miegymás motorba jutását hivatottak jelezni, volt már hogy EGR szelep tisztitás megoldotta, legutobb a vákumszelep volt rossz akkor mindig a TCS TCSOFF meg a motor jel világít. Egy aksi leszedést mindenképpen javaslok a hiba marad akkor mákaszerviz, nekem vagy 3 szor kiszedte a hibát meg persze, de a nagyobb hibát nem orvosolja.

mazda-auto.hu | 2011-10-26 11:17 sandrabee részére

Valószínűleg nem, az egyébként legkésőbb 60000 km-enként cserélendő gázolaj szűrő dugulása okozza a problémát, de az sem kizárt. Inkább a kipufogógáz visszavezetéssel lehet probléma, de javaslunk egy Mazda szervizes hibakód olvasást, hiszen egyértelműen lesznek tárolt hibakódok az autó "számítógépében". A 10000 km/ olajcsere "dícséretes". :-)

sandrabee | 2011-10-25 21:37

Tisztelt Szakértő! Most találtam rá erre a szuper fórumra. Átolvasva már most nagyon sok hasznos tanácsot jegyeztem fel magamnak a teendőink listájára. Idén júliusban vásároltunk egy 2004-es 2,0 diesel MPV-t, elvileg 124ezer km-rel. Korábbi használtautó vásárlásunk tapasztalataiból kiindulva azonnal előjegyeztettük 120ezres nagy szervizre. Történt teljes vezérlés csere, olajcsere, levegőszűrő, minden ami ilyenkor általánosan. Azonban a szerelő tanácsára az üzemanyagszűrőket akkor nem cseréltettük ki, azt az első 10ezer km-t követő – hamarosan esedékes - olajcserére hagytuk. (Megj. az autót nagy futásteljesítmény igényünk miatt vettük, ezért alapból a 10 ezrenkénti olajcserét látjuk szükségesnek.) Mindezt azért tartottam fontosnak leírni, mert pár napja a városhatártól 10 km-re országúton kb. 70-80-as tempónál történő előzési kísérletnél kigyulladt a TCS, TCS OFF illetve a motor ellenőrző lámpa, ezzel egyidejűleg pedig az elektronika letiltott, és kb. 1500-as fordulatnál (30km/h-nál) többet nem is engedett. Nyilván mindez a motor védelmében. Nem is kínoztuk az autót, hanem családilag hazavontattuk. Családunk autókedvelő, de semmiképp nem autószerelő férfi tagjai szerint eltömődhetett valami, akár a gázolajszűrő akár valami más alkatrész táján. Lehetséges, hogy egy a nagy szervizkor esedékes gázolajszűrő cseréjével ez elkerülhető lett volna? Noha a fórum 2009. májusi indítóüzenete hasonló problémát vet fel, mégis jó lenne, ha fenti eset ismeretében tudna bővebb infót adni – már amennyire ez ennyi rendelkezésre álló adatból lehetséges-, hogy mégis milyen jellegű problémával állhatunk szemben, illetve a javítási költségek terén mire kell számoljunk. Sajnos a helyi szakszervizben jelenleg egy szerelő dolgozik, és így nem kaptam csak jóval későbbre (jövő hétre) időpontot, de addig is szeretném tudni hogy mégis mire számíthatok. Megtisztelő válaszát előre is nagyon köszönöm. Tisztelettel: Alexandra ( sandrabee82 kukac gmail pont com)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó