2025. Január 17. Péntek - Antal

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-01-06 09:35 Anonymous részére

1.Ezekben az autókban nagyon ritka a hengerkopás, így nem feltétlenül kell fúrni is a motort. 2. Ha csak a főtengelyt kell cserélni, illetve nyilván az összes csapágyát-hajtókarcsapágyat, akkor nincs számottevő hátrány az ismeretlen előéletű komplett motorral szemben. 3. Valóban jó bele a Hatos motor. 2005.07 hó után csak hengerfej nélkül, illetve ha az újabb szériás blokk megy bele, akkor van egy fontos apróság, melyre figyelni kell az összeszerelésnél.

siggi | 2012-01-06 00:19 Supermoto részére

Valóban jól érzed, ezt a kettős tömegű lendkerék meghibásodása okozza. Nekem ugyanezen tüneteket mutatta. Tipikus MPV betegség, azonban ezt majdnem minden autóról el lehet mondani, amiben kettős tömegű van. Szervizben lévő ismerősömmel csináltattam meg felújított alkatrészekből. Ilyen esetekben a kuplungszettet is ki kell cserélni, amit szintén lehet felújított alkatrészből. A szükséges alkatrészek gyári ára attól függően hol veszed meg, összesen kb. 270eFt. és 430eFt. között van, ehhez számold hozzá a javítás költségét. Nekem felújított alkatrészekből munkadíjjal együtt 240eFt.-ért megcsinálta, azzal, hogy a felújított alkatrészekre a készítő egy év garanciát ad (tehát nem a munkára). Ha kell, elküldöm a szerelő telefonját. A kérdésed második részére velem azt közölte, hogy a lendkerék súlyosabb meghibásodása legrosszabb esetben a főtengely törésével járhat. Mivel indításnál és leállásnál a csattanásokat nem hallod, még ugyan nem nagy a baj nálad, de ez az előjel, ezért ne kockáztass és minél hamarabb cseréltesd ki. Az már csak az én véleményem, hogy addig is úgy közlekedj vele, hogy amikor üresben vagy, illetve leállítás előtt nyomd be a kuplungot és akkor kevésbé terheled a szerkezetet, mivel ilyenkor nincs kapcsolat a tengelyek között.

Supermoto | 2012-01-05 20:23

Tisztelt Szakértő ill. fórumtársak! 134000 Km van az autómban és úgy érzem a kettős tömegű lendkerék megérett a cserére. Kis fordulaton érzem a kuplungpedálon és a váltókaron is a remegést, alapjáraton csúnya zörgő hangja van, ha kinyomom a kuplungot csendben marad. Ötödikben alacsony fordulaton is csúnyán beremeg, gondolom ezek a tünetek a lendkerék hibái. Olvastam azt is, hogy indításnál és leállításnál hangos csattanást kellene hallanom de ezt a tünetet nem érzékelem még. Sajnos jelen helyzetemben 3-400 ezer forintom nincs, hogy újat vegyek bele viszont olvastam a neten felújítást vállaló cégekről. Ha valakinek volna erről tapasztalata információja szívesen venném ha megosztaná velem. Továbbá érdekelne a további használattal okozhatok e nagyobb kárt. Válaszait előre is köszönöm. Tisztelettel: Moto

Anonymous | 2012-01-05 19:08 Hozzászólás szerkesztése

Tisztelt Szakértő! Sajnos az MPV-m főtengelyes lett, most pedig döntés előtt állok, ebben szeretném kérni a segítségét. Az egyik megoldás a motorcsere, találtam is már bontott motort, de nem látok bele, nem tudhatom milyen. A másik, jóval drágább és macerásabb megoldás felújíttatni a motort (főtengelyt megköszörülni, hengereket felfúrni, új főtengely- és hajtókarcsapágyak, új gyűrűk). Állítólag, ha felújíttatom a főtengelyt és új csapágyakat kap, akkor már érdemes (sőt szinte kötelező) a hengereket is rendbe rakni. A probléma az, hogy a gyűrűk teszik ki az akció legtetemesebb anyagi részét. A kérdéseim a következők: 1, egyetért-e ön a fenti megállapítással (hengerek rendbetétele)? 2, megéri-e azt a plusz 100-150e Ft-ot, hogy "új" motorja lesz az autónak (valóban "új" a felújított, vagy jobb egy jó állapotban lévő "összekopott")? 3, Csak 6-osból bontott motort találtam kb 130e Km-rel (elmondás alapján jó állapotú tudott hibája nincs - törött autóból). Elvileg ua. a motor, mint az MPV-ben, pár apróságot leszámítva, amik viszont nem akadályozzák a beszerelését. Igaz ez? Amúgy, itt valamelyik fórumon olvastam, hogy ua motor 6-osban kevésbé van megerőltetve (jobb szellőzés, kisebb meghajtandó tömeg) Válaszait előre is köszönöm. Varga Róbert

FS | 2012-01-05 12:11 mazda-auto.hu részére

Nagyon köszönöm

mazda-auto.hu | 2012-01-04 13:03 FS részére

A V helyett Z betű kellett. 2005.02.18. 90637 km befecskendező csere, 2005.06.10. 98740km kipufogó öntvény csere, 2009.09.23. 202234 km töltőlevegő hűtő, 2011.09.28. 208068 km akkumulátor.

mazda-auto.hu | 2012-01-04 12:50 varadi részére

Ennél a típusnál csak találgatni tudnék ennyi információ alapján. Várjuk a szervizben mit mondtak!

FS | 2012-01-04 12:03

Tisztelt Szakértő! Érdeklődnék mit tudnak erről az autóról: JMVLW19R230204444 mazda mpv jelenleg német papírokkal köszönettel Fülöp Sándor

tamasmazda | 2012-01-01 12:37

Tisztelt MPV Tulajdonostársak! 4 db 16 colos acélfelnire lenne szükségem.Esetleg van valakinek eladó? Tamas

tamasmazda | 2012-01-01 12:33

Tisztelt Szakértő! A 2003-as MPV vezérműszij ugrása volt, leállt az autó, a görgök nem voltak állítólag feszesek, vagy lazák(..) emiatt a vezérműszij összekócolta a vezérlést. Görgőcsere , beállították. A kérdésem, ez előfordulhat máskor is,illetve azért bízzak az autóban , hogy nem fordul elő többet? tamas

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó