2025. Január 17. Péntek - Antal

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-10-20 08:24 siggi részére

Lehet, hogy váltó- motor tartó bak. A kuplung benyomásával kissé tehermentesített motor nem remeg annyira.

siggi | 2011-10-19 19:28

Tisztel Mazda-szakértő !

2002-es dízel MPV-mnél a sebességváltó környékén (amit a váltókarnál is érzek) furcsa egyenetlen kopogós hang jelent meg alapjáraton üresben, amely csak akkor szűnik meg, ha a kuplungpedált tövig nyomom, vagy a váltókart a kuplung benyomása nélkül valamelyik irányba feszítem. A vezetést, vagy a jármű működését a jelenség nem befolyásolja, de aggodalomra ad okot. Mi lehet a hiba ?
Válaszát előre is köszönöm !

nagydann | 2011-10-19 10:52 ep-son részére

Szia ep-son!

Sajnos ez 99%, hogy nem olajozás kérdése, hanem Te is beleestél abba, amibe előbb-utóbb minden MPV tulajdonos bele fog. A központi zár motor erősen alulméretezett ebben a kocsiban a hátsó ajtókon és előbb-utóbb meghal benne a motor. Ugyanis ebben a szerkezetben egy motor van, ami mindenféle fél és egész fordulatokkal és egy k. bonyolult (főleg műanyag) szerkezettel nyitja-zárja a zárakat. Az új működtető zár (hivatalos nevén "aktuátor") nagyon drága és ugyanilyen alulméretezett, érdemes tehát keresni valami szakit, akinak van ideje belepróbálgatni új alkatrészeket, hátha sikerül megcsinálnia. (Egy időben tudtam erre embert, de többen visszajeleztek, hogy már nem foglalkozik ezzel, meg volt zár amit visszaadott, hogy nem lehet már megcsinálni. Úgyhogy őt nem ajánlanám.)
Szereld ki, kb 5 perc és kérdezősködj itt-ott.

klizso | 2011-10-19 10:49 nagydann részére

Szia nagydann,
az ablak, spray esetén biztos, nem lesz szilikonos, vagy max. egy kicsit. Az ablakkeretben lévő ablaküveg-járatba fújd a szilikont és ha egy kicsit olyan is lesz, egyből le tudod törölni, talán egy kicsit lesz elkenve, de szerintem még az sem. Amennyire lehet, fújd be a keretbe a nem látható helyekre is a spray-t, persze ésszel...
Jó munkát, szia,
Klizso

nagydann | 2011-10-19 10:43 klizso részére

Szia Klizso.
Először is köszi a tippet! Mindenképpen ki fogom próbálni. De ha beszilikonozom (gondolom tökig lehúzott ablaknál érdemes), akkor az ablak is csupa szilikon lesz, nem? Azt pedig soha nem lehet róla lemosni. Legalábbis egy üveges nekem egyszer azt mesélte, hogy ablak soha nem szabad, hogy szilikonos legyen.
Már ha jól értettem, hogy hova kell fújni a szilikon. Oda, ahova maga az ablak eltűnik, meg előjőn. Ugye?

klizso | 2011-10-19 10:12 tyosi részére

Szia Ákos,

a fűthető tükröt az ablakfűtés bekapcsolásával automatikusan elkezdi fűteni.
Szia,
Klizso

tyosi | 2011-10-19 10:10

Sziasztok!

Ez a szilikonos megoldás nekem is müködik, csak én félévente csinálom meg egy titka van szerintem hogy nem szabad sajnálni a szilikont gazdagon adni neki.

A tükör témához visszatérve, rendelnék külföldről tükröt hihetetlen áron komoly 7000 forint a pár csak üveglap, 600Forint külömbség van a fűthető és a nem fűthető között de nem tudom hogy mivel kapcsol nekem van két szál vezeték mindkét oldalon amit rá lehet dugni a tükörre a kérdésem az lenne hogy amelyik kocsiban van ilyen azt bent melyik gomb kapcsolja.
Üdv
Ákos

klizso | 2011-10-19 07:31 nagydann részére

Szia Nagydann,
nekem is volt ilyen problémám és azt javasolta szerelőm, hogy kenjem vagy fújjam be szilikonnal az ajtókon az ablakmozgást megvezető mélyedést. Ez valóban segített, azóta kb. 2-3 havonta megcsinálom (a hátsó ablakoknál is) és nincs gond.
Remélem Neked is fog segíteni ez a módszer,
szia,
klizso

ep-son | 2011-10-18 23:57

Hidegebb időben (két napja) az én autóm sofőr ülése mögötti ajtóján nem emelkedik fel a pöcök, csak mozdul egy kicsit. Kézzel kihúzhatő és akkor nyílik az ajtó. Szét kell szedni az ajtót, hogy megolajozhassam? A többi zár jól működik.

nagydann | 2011-10-18 21:32

Érdeklődni szeretnék, hogy a 2004-es MPV-m két első ablakemelője, mióta ez a hidegebb idő bejött reggelente, nagyon lassan/szenvedősen húzza fel az ablakot. Ha jól befűtöttem a kocsit, vagy ha garázsból állok ki, akkor a probléma megszűnik. Mitől lehet ez? (lefele jól mozog)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó