2025. Január 18. Szombat - Piroska

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


dia66 | 2011-02-11 22:46 andras.76 részére

Szia
Nem vagyok szakértő, csak tapasztalatokat tudok megosztani és magas fogyasztásban nincs tapasztalatom, úgyhogy három dolgot tudok mondani:
1, valószínűleg a mazda szakértő véleményére érdemes hallgatni, vagy keress egy jó szerelőt
2, nézz át a 6-os fórumára, mert azt hiszem 6-osokban is van ilyen motor (ha nem, javítsatok ki), hátha ott találsz hasonló problémát-megoldást, esetleg más mazdás fórumokon
3, ha lámpánál kilőve legyorsulod a suzukikat, akkor ne csodálkozz a 11-en :)
komolyra fordítva a megfelelő vezetési stílus megválasztásával litereket lehet lefaragni
+ 1 javaslat: ha ki kell menned a városból, akkor mérj le meleg motorral egy 100-200km-t nyugodt 90-es tempóval, ha így 8-9 fölé megy, akkor tényleg vmi gáz van és akkor az 1-es pont!

andras.76 | 2011-02-11 20:38 dia66 részére

Szia mi lenne a tiped mert nekem van a 11 literes fogyasztás most vásároltam jan.elején .2.0 CDH.2002-évjárat.Ajánloták valami Spuri nevezetű üzemanyag adalékot,hogy letisztit minden kormot,lerakodást smajd meglátod nem fog fogyasztani anyit.De ugyan ot vagyok ahol a part szakad.Válaszodat várom köszi elöreis

dia66 | 2011-02-11 20:06

Más; idéntől Kínában (FAW) gyártják az új MPV-t bal kormányos kivitelben Mazda8 néven, valaki tud már róla konkrétabban valamit?
T. mazda-auto, nem várható, hogy esetleg bejön európába is? Annyit tudok róla, hogy csak 2,3-as benzines és autómata + az ára átszámolva jüanból 6,5-7,5 millió felszereltségtől függően. Képeket láttam róla, marha szép. Kérdés, hogy a kínai összeszerelés milyen minőséget eredményez. Erről esetleg infó? A FAW-Mazda már régóta gyárt 6-ost is.
köszi

dia66 | 2011-02-11 19:53 pistukam részére

Szia
nem túl sűrűn nézek rá a fórumra, úgyhogy bocs hogy régebbi dolgokhoz szólok hozzá. Az ajtóbefagyás ellen nyilván jó és olcsó megoldások, amit a többiek javasolnak én viszont "melegen" ajánlom, hogy az autóban lévő kiegészítő fűtést alakíttasd át állófűtéssé, ezzel megoldódnak az ilyen problémák is + meleg autóba ülnek a gyerekek (én is főleg miattuk csináltattam). Mivel a belső tér igen nagy ezért lassabban melegszik fel, mint egy kisebb autó, de 2-es ventilátor állásnál kb 1 óra alatt 15-20 fokot. Én mindig beindítom, ha megyek akkor is, ha csak 10 percre, mert a motornak is jobb, meg gyorsabban beindul a melegedés is. Persze ez csak akkor áll, ha van kb 100-120e Ft rá. A fogyasztásban persze ez megjelenik, de én télen így is 9 liter alatt maradok, úgyhogy a 11 (egy másik hozzászóláshoz) nagyon sok.

mazda-auto.hu | 2011-02-11 12:16 kollnor részére

Én csak fejből mondtam egy adatot a viszonyítás kedvéért. Egy 0w-30, vagy 0w-40 ennek a atrtománynak is megfelel.

kollnor | 2011-02-10 17:06

Nem akarok értetlenkedni, először nem értettem, DE!, a -40C és +40C -es adatot azt a Benzin motoroknál táblázatban írják. a Dieselnél (alatta) más az ábra. Nekem meg Diesel van.

kollnor | 2011-02-10 16:31 mazda-auto.hu részére

OK! Köszönöm. Akkor tehát holnap veszek 5l 5W-30 Mobil1 -t. + szűrőt

mazda-auto.hu | 2011-02-10 15:28 kollnor részére

Ezeket a 30-40 éves használati hőmérséklet tartomány nyilazásokat el kellene már felejteni, sajnos valóban csak félreértéseket okoznak.
Ami -40C és +40C fok között hasznáható, az természetesen +30C és +40C fok között is jó. Ráadásul a motorolajok használhatóságát a vízhűtéses motorok esetében melegindex oldalon elsősorban nem a külső hőmérséklet határozza meg.

kollnor | 2011-02-10 15:13 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ, én is így érzem.
Nem tudom miért, a könyv hivatkozik a táblázatra (5W max 10C fokig, előbb küldtem), aztán írja, hogy olyan olaj használata, ami nem felel meg az adott hőmérsékleti tartományokhoz, károsítja a motort. itt: http://kolnor.mtapi.hu/olaj/slides/olaj003.html

igazából a könyvet nem értem.

mazda-auto.hu | 2011-02-10 14:35 kollnor részére

Hol írja, hogy az 5w-xx káros? Én nem látom. Sehol nem ír ilyen valótlanságot a kézikönyv.

Sokadszor írom le, többfokozatú motorolajokoról beszélünk, hideg és melegoldali jelzéssel. Hidegindításkor, még 40 C fok külső hőmérséklet esetén is sokkal viszkózusabb egy 0w-xx, vagy 5w-xx többfokozatú motorolaj, mint az optimális vastagság. Erről két hosszú cikket is írtam már a KONCEPCIÓ rovatunkban. Jó az 5w-30, ha kicsit fogyasztja a motor, akkor lehet 5w-40-et használni, de még jobb lenne 0w-30, vagy 0w-40.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó