2025. Január 18. Szombat - Piroska

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


kollnor | 2011-02-10 14:20

T.Mazda-Autó!
(5W-30 vagy 10W-40)
Biztos lerágott csont, de akkor is tobzódom. Kérem a tanácsát. MPV 2004 2.0 CDH TE RF Diesel.
Eddig én is, szerviz is 5W-30-at tett bele.
Évi kb. 8e km, zöme város, kis távok, persze főleg nyáron hosszabb utak is. Évente egyszer cserélek olajat.
Bescanneltem a leírást. Látszik, a 10W-40 kéne főleg nyárra. Azt írja az 5W már +10C fok felett nem is jó, sőt káros. Mit rakjak bele? Köszönettel várom válaszát.
itt a kezelési (3db kép): http://kolnor.mtapi.hu/olaj/slides/olaj002.html

mazda-auto.hu | 2011-02-07 15:28 varadi részére

Van egy a pedál után z nyomja az olajat, míg a váltón találhatót nyomja az olaj. Két ember biztosan kell hozzá, egy aki a pedált működteti, egy pedig aki figyeli a munkahenger mozgását. A váltó felőli munkahenger ha hibás, általában ereszti az olajat.

varadi | 2011-02-07 11:36 mazda-auto.hu részére

Köszönöm válaszát, örülnék ha igaza lenne és a munkahenger lenne hibás. Azt nem értem hogy két munkahenger van vagy két típus is létezik, továbbá hogyan állapítható meg a munkahengerről, hogy hibás.

mazda-auto.hu | 2011-02-07 10:49 varadi részére

A tárcsa 50699,-Ft, a szerkezet 46971,-Ft, a kinyomócsapágy 12071,-Ft bruttó. A csere 50160,-Ft+Áfa. ..de még mindig nem vagyok meggyőződve róla, hogy nem a kiemelő részben van a hiba. Az pedig főleg a munkahengerek valamelyikét jelenti. Az egyik 36297,-Ft, a másik 40068,-Ft. Ezek cseréje nagyságrenddel olcsóbb.

varadi | 2011-02-06 20:15 tyosi részére

Szia!
A kuplungnak és a féknek egy tartály van, ha cserélteted az olajat a féket is célszerű cserélni. Nekem nem rég cserélték a fékekben, de a kuplungban csak most. Pontosan nem tudom a mennyiséget de nekem az 1 literes flakonból elég sok megmaradt.
Egyébként a problémát nem valószínű, hogy megoldja. Nekem azóta csak rosszabbodott a helyzet, most már a pedál sokszor félúton beragad a felengedéskor. A szakértőt kérdezem, hogy most mi a véleménye és náluk egy kuplung szett csere mennyibe kerül (anyag+munkadíj)?

tyosi | 2011-02-06 08:16

Sziasztok!

Valaki segitsen hogy mennyi olaj kell a kuplungmuznkahengerbe ami téma volt a napokban.

ep-son | 2011-02-06 00:39

Kedves Szakértő,
köszönöm a részletekre kiterjedő választ. Mégiscsak át kell hangoljam magam "dieseles"-re, még ha a fülemnek kissé szokatlan is. A kedvenc "kigurulásokat" is kerülni fogom. Még egyszer köszönöm.

mazda-auto.hu | 2011-02-05 10:21 ep-son részére

A kiegyensúlyozottabb működés érdekében egy viszonylag kicsi, kétliteres hengerűrtartalmű motor esetében a felsőbb fokozatokban valóban nem célszerű 1800-2000-res fordulatszám alatt közlekedni. A kiegyensúlyozottság átfogóan érvényes a rezgés, gázcsere, hőmérséklet, olajzás stb...szempontokból. Viszont a tengernyi nyomaték miatt a felesleges pörgetést is el lehet kerülni. 2000-3000 között majdnem minden forgalmi szituáció megoldható. A turbó és a motorolaj élettartama szempontjából kerülendő az üresben "kigurulás", célszerű mindig használni a motorféket. Ez a motorolaj gyorsabb áramlása miatt előnyös, így kisebbek a hőcsúcsok az egyes pontokon és az átfogó olajhőmérséklet is, ráadásul a fékek élettartamát is hosszabbítja.

ep-son | 2011-02-05 00:54

Egy vezetési stílussal kapcsolatos kérdésem volna. Először van diesel autóm és a tapasztaltabbak azt mondják, hogy a hosszabb élettartam érdekében a fordulatszám ne csökkenjen tartósan 2000/perc alá. Szeretném megkérdezni a Szakértő és a bajtársak véleményét.
Köszönöm.

mazda-auto.hu | 2011-02-04 14:33 varadi részére

"Élőben" viszonylag egyszerűen megtapasztalható, hogy a kiemelő rendszerben van a hiba, vagy a tengelykapcsoló szerkezetben. Egy szimpla folyadékcsere általában nem segít, de legalább tisztázódott, hogy nem levegős a rendszer.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó