2025. Március 7. Péntek - Tamás
Mazda MPV
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó
kollnor | 2011-02-10 14:20
T.Mazda-Autó!
(5W-30 vagy 10W-40)
Biztos lerágott csont, de akkor is tobzódom. Kérem a tanácsát. MPV 2004 2.0 CDH TE RF Diesel.
Eddig én is, szerviz is 5W-30-at tett bele.
Évi kb. 8e km, zöme város, kis távok, persze főleg nyáron hosszabb utak is. Évente egyszer cserélek olajat.
Bescanneltem a leírást. Látszik, a 10W-40 kéne főleg nyárra. Azt írja az 5W már +10C fok felett nem is jó, sőt káros. Mit rakjak bele? Köszönettel várom válaszát.
itt a kezelési (3db kép): http://kolnor.mtapi.hu/olaj/slides/olaj002.html
mazda-auto.hu | 2011-02-07 15:28 varadi részére
Van egy a pedál után z nyomja az olajat, míg a váltón találhatót nyomja az olaj. Két ember biztosan kell hozzá, egy aki a pedált működteti, egy pedig aki figyeli a munkahenger mozgását. A váltó felőli munkahenger ha hibás, általában ereszti az olajat.
varadi | 2011-02-07 11:36 mazda-auto.hu részére
Köszönöm válaszát, örülnék ha igaza lenne és a munkahenger lenne hibás. Azt nem értem hogy két munkahenger van vagy két típus is létezik, továbbá hogyan állapítható meg a munkahengerről, hogy hibás.
mazda-auto.hu | 2011-02-07 10:49 varadi részére
A tárcsa 50699,-Ft, a szerkezet 46971,-Ft, a kinyomócsapágy 12071,-Ft bruttó. A csere 50160,-Ft+Áfa. ..de még mindig nem vagyok meggyőződve róla, hogy nem a kiemelő részben van a hiba. Az pedig főleg a munkahengerek valamelyikét jelenti. Az egyik 36297,-Ft, a másik 40068,-Ft. Ezek cseréje nagyságrenddel olcsóbb.
varadi | 2011-02-06 20:15 tyosi részére
Szia!
A kuplungnak és a féknek egy tartály van, ha cserélteted az olajat a féket is célszerű cserélni. Nekem nem rég cserélték a fékekben, de a kuplungban csak most. Pontosan nem tudom a mennyiséget de nekem az 1 literes flakonból elég sok megmaradt.
Egyébként a problémát nem valószínű, hogy megoldja. Nekem azóta csak rosszabbodott a helyzet, most már a pedál sokszor félúton beragad a felengedéskor. A szakértőt kérdezem, hogy most mi a véleménye és náluk egy kuplung szett csere mennyibe kerül (anyag+munkadíj)?
tyosi | 2011-02-06 08:16
Sziasztok!
Valaki segitsen hogy mennyi olaj kell a kuplungmuznkahengerbe ami téma volt a napokban.
ep-son | 2011-02-06 00:39
Kedves Szakértő,
köszönöm a részletekre kiterjedő választ. Mégiscsak át kell hangoljam magam "dieseles"-re, még ha a fülemnek kissé szokatlan is. A kedvenc "kigurulásokat" is kerülni fogom. Még egyszer köszönöm.
mazda-auto.hu | 2011-02-05 10:21 ep-son részére
A kiegyensúlyozottabb működés érdekében egy viszonylag kicsi, kétliteres hengerűrtartalmű motor esetében a felsőbb fokozatokban valóban nem célszerű 1800-2000-res fordulatszám alatt közlekedni. A kiegyensúlyozottság átfogóan érvényes a rezgés, gázcsere, hőmérséklet, olajzás stb...szempontokból. Viszont a tengernyi nyomaték miatt a felesleges pörgetést is el lehet kerülni. 2000-3000 között majdnem minden forgalmi szituáció megoldható. A turbó és a motorolaj élettartama szempontjából kerülendő az üresben "kigurulás", célszerű mindig használni a motorféket. Ez a motorolaj gyorsabb áramlása miatt előnyös, így kisebbek a hőcsúcsok az egyes pontokon és az átfogó olajhőmérséklet is, ráadásul a fékek élettartamát is hosszabbítja.
ep-son | 2011-02-05 00:54
Egy vezetési stílussal kapcsolatos kérdésem volna. Először van diesel autóm és a tapasztaltabbak azt mondják, hogy a hosszabb élettartam érdekében a fordulatszám ne csökkenjen tartósan 2000/perc alá. Szeretném megkérdezni a Szakértő és a bajtársak véleményét.
Köszönöm.
mazda-auto.hu | 2011-02-04 14:33 varadi részére
"Élőben" viszonylag egyszerűen megtapasztalható, hogy a kiemelő rendszerben van a hiba, vagy a tengelykapcsoló szerkezetben. Egy szimpla folyadékcsere általában nem segít, de legalább tisztázódott, hogy nem levegős a rendszer.