2024. December 23. Hétfő - Viktória

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


kpeter | 2017-06-06 09:09 zozika részére

Szia Zozika,

nekem egy kicsit más volt a jelenség néhány éve, egyik pillanatról a másikra beesett a kuplungpedál, akkor lendületből begurultam egy benzinkúthoz, onnan trélerrel a szervízbe. A kilyukadt kuplungcsövet cserélték 10e Ft-ért, azóta jó. Munkahengerről szó sem volt, lehet, hogy Nálad más a helyzet. Akkor azt mondta a szerelő, hogy ha ismerem az autómat, akkor kuplung nélkül is elevickélhettem volna hozzá, mert a megfelelő fordulatra pörgetve a motort, lehet váltani. Hát én ezt nem próbáltam meg.

Üdv.:: Péter

zozika | 2017-06-06 08:43

 

sziasztok   a mpv -mmel múlt héten voltam szervízben…...munkahelyre  menet  a kuplungom egyre kevésbbé emelt ki  , aztán benn ragadt és nem tudtam  váltani  , beszéltem a szerelővel és valahogy kettesben elevickéltem   a szervízbe  ,,  megnézés  nélkül azt mondta   hogy  fő munkahenger csere és a kis munkahengert is cseréljük  mert így   100 ezer kilóméterig nem lesz  semmi bajom  vele , ( olaj volt benne    nem az olaj  folyt el hanem levegős lett a rendszer)    4 nap  és elkészült  ,, szuper     3 napig  jártam vele  majd  tegnap a családdal megpakolva   Velencén  ugyan az  ,,..pedál lenn   ,,nem ugrik  vissza  v...váltani képtelenség  …. apósom   80 éves  ….szerelő volt   mondta  már  a szerviz közben  is  hogy  hülyeség  cserélni a munkahengert  mert nem tud elromlani  ...csak a gumigyűrű  és csak azt kéne cserélni ,,, szerencsére ő is ott volt  és  látta és tapasztalta  mi van  , egyből  azt mondta    ...mondtam  hogy nem kellett volna cserélni  ,, de ha a henger vadi új  akkor  biztos nem ott van a baj  hanem az összekötő csövek  vagy a tartály lehet a baj ,,biztos repedtek  ( hajszál ) és  levegőt  kap a rendszer  ...ezért  puhul le a kuplung  ,, próbáltuk  utána tölteni  ( mert most  kevés volt benne az olaj és légtelenítettünk  de  nem ok  ,, most várom a szerelőt  hogy oldja  meg  ha már  a semmiért ott hagytam  53 ezret …… van valamilyen  tapasztalatotok vagy tanácsotok    ezzel kapcsolatban ??  köszi  minden infót előre  is  

Gyuszkó | 2017-06-05 18:32

sziasztok

esetleg nincs valakinek szerelési utasítás mazda mpv2 hez?

vagy hogyan tudnám kiiratni a fogyasztást az óracsoportra. a műszerfalon találtam egy nem használt kapcsolót,aljzattal kábelekket. de nem tudom oda milyen kapcsoló kell. milyen cikkszámú. esetleg valami ötlet?

tusortamas | 2017-06-05 14:37

Sziasztok, 

van esetleg valakinek valami tippje, hogy hol folyhat el a hűtővíz? pár napja (kb 2 napja) enyhe “víz szagot” éreztem a motortérből, de látni nem láttam víz nyomát és nem láttam, hogy folyna a hűtővíz. Tegnap azonban mikor megálltam a benzinkútnál pár saroknyira itthonról, egy pillanat alatt elfolyt az összes hűtőfolyadék. Feltöltöttem ion cserélt vízzel és hazagurultam kb 300m-t de mire hazaértem megint majdnem teljesesen elfogyott… Felülről nem látok semmit a motortérben, alulról próbáltam alámászni, de csak mérsékelten sikerült, egyelőre nem sikerült megállapítsam, hogy honnan jön a lé… valakinek esetleg valami ötlet (tudom, hogy ez így túl tág, de sok csodát olvastam már tőletek itt a fórumban)...

INDYGO | 2017-06-03 09:26 ep-son részére

Szia!

Nem próbálod meg a kedves szerelővel legalább a felét fizettetni? Ez elég nagy szakmai hiba, hogy akksi töltése helyett inkább bikázzunk, csak minél előbb szabaduljon a kuncsafttól. Persze ha nem így van, és te normális szerelőnek tartod, akkor megértem a döntésedet is.

ep-son | 2017-06-02 22:16

Sziasztok, beszámolok a fejleményekről légzsákvezérlő ügyében. Mivel a mátészalkai Mazda szervíz nem rendelkezik megfelelő elektronikai diagnosztikus eszközökkel, a debreceni szervízbe irányítottak, ahova a tegnap el is jutottam. Az első műszer ott sem mutatta ki a hibát, de a második műszeres vizsgálat illetve bizonyos pin-ek kis dróttal történő párosítása után ugyanazt a diagnózist adták, amit már itthon is: légzsákvezérlő egység hiba. Éspedig fizikális hiba, ami valószínüleg a hegesztésnek vagy bikázásnak tudható be. Kiszedték a cserére szoruló alkatrészt, amit a táskámban hoztam haza. Most már nem villog a jelző, hanem folyamatosan ég :) Potom 17 ezerbe került a kiruccanás.

Szóval várom és köszönettel elfogadom az ajánlatot a bontott egységre.

Kyrsoh | 2017-05-30 09:29

Sziasztok!

Köszönöm a karosszériával kapcsolatos válaszokat, találtam egy baranyai helyet, ami ígéretesnek tűnik. Ha az nem felel meg, akkor igénybe fogom venni az általatok ajánlott segítségeket, mert a leírásotokból úgy tűnt, hogy elégedettek vagytok azzal a munkával, amit Nektek végeztek Csepelen és Öttevényben! 

vargzo.72 | 2017-05-27 09:20 lordpici részére

A váltót már sajnos elvitték, de ha bármi másra szükség lenne keress nyugodtan.

ep-son | 2017-05-26 18:06 vargzo.72 részére

Köszönöm szépen. Ha szükség van segítségre, szólok. Üdv!

lordpici | 2017-05-26 09:00 vargzo.72 részére

Hali, vargzo.72!

Írtad, hogy van egy donor autód.A váltó meg van még? Ha igen, milyen állapotú?  Lehet, hogy meg tudnánk egyezni, ha neked nem kell!

Előre is köszi, üdv: lordpici!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó