2024. December 22. - Zéno
MAZDA RX-8 tuning
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2007-07-13 14:59
Felhívjuk kedves honlap és fórum látogatóink figyelmét, hogy Július 27-ig nem áll módunkban válaszolni, illetve hozzászólni a fórumon. Szervíz árajánlat, vagy alkatrész árra vonatkozó kérésekre a lenti Szervíz linken "keresztül" tudunk válaszolni.
mazda-auto.hu | 2007-06-06 15:05
Az eddigi tapasztalatok alapján ez a teljesítményszint növekedés még nem számottevõ az alkatrészek élettartamának csökkentésében. A gyári szénszál kompozit kardántengely kb.: 400 lóerõ teljesítmény (és az ehhez tartozó nyomaték) esetén kezd "elgyengülni". A diffi, a féltengelyek, a váltó, de még a tengelykapcsoló is "kezeli" ezt a teljesítményt.
Technoir | 2007-06-06 13:31
Az RX-8 turbosítással kapcsolatban megkérdezném, hogy az eröátvitelre (váltó, kardán, diffi, féltengelyek) nem hat-e károsan a nyomatéknövekedés, mert nyílvánvaló hogy az kb 30%-al fog növekedni?
mazda-auto.hu | 2007-05-17 12:39
Rendszámtábla nincs, de azt egy dekoros is el tudja készíteni. A keretet jelenleg csak Japánból tudnánk hozni, , ami így kb.: 25000,-/db lenne.
Laguna L. | 2007-05-16 13:33
Igen, szétnéztem itt is:) Alapból rendszámtábla helyetti felíratra gondoltam, de ahogy így említetted, érdekelnének a karetek is, milyen lenne...:)
mazda-auto.hu | 2007-05-16 08:54
http://www.mazda-auto.hu/mazda+tuning/54/?sid=
Ezen a linken van az RX-8 kiegészítõk cikkje, igaz, azóta bõvült a kínálat, ideje lenne megújítanunk a cikket. Rendszámtábal keretre gondolsz, vagy a rendszámtábla helyetti (reklám) felíratra gondolsz?
Laguna L. | 2007-05-15 20:29
Említettétek, hogy kaphatóak RX-8-as kiegészítõk. Lenne "RX-8" felíratú rendszámtábla?
mazda-auto.hu | 2007-05-10 14:18
Egy olajcsere esetén biztosan nem zavarja a turbó az adott szervízt. Nyilván jobban örülnénk, ha más nem nyúlna az autóhoz, de nem lehetnek gondok így sem.
darthb | 2007-05-10 14:02
És az átalakított 8-ast csak hozzátok lehet vinni szervízelni??? pl, ha floodol, vagy egyéb meghibásodás esetén,ill. éves szervíznél. Csk azért, mert az itteni szervízek-egyet leszámítva- nem igazán érzik még ezt a motort, és ha gond van vele és hozzányúlnak, akkor gondolom ugrik a turbora a garancia is. Talán az olajcserével a budapestiek is megbírkóznak a turbo ellenére.
mazda-auto.hu | 2007-05-10 09:00
10000km-enként mindenképpen cserélni kell az olajat. Mint azt Te is tudod a wankel motorban a motorolaj kis mennyiségben befecskendezésre kerül a kamrákba a motor mûködése közben. Alapvetõ fontosságú a lerakódások megelõzése és az éltömítések élettartama szempontjából, hogy ez az olaj ne legyen "túlhasznált" és szennyezett, ami csak sûrûbb olajcserével biztosítható. A turbó miatti plusz hõterhelés szintén gyorsíthatja az olaj öregedését. Erre lehet azt mondani, hogy úgyis frissül az olaj az utántöltések miatt, de ez a frissülés nem olyan mértékû, a viszonylag kis olajfogyasztás miatt, ami kompenzálja az olaj "öregedését-szennyezõdését". A hozzánk járó Mazda RX-8-asok esetében eleve 10000km-enként cseréljük a motorolajat, mivel a Mazda is ezt javasolja, az olyan porosabb klímájú országokban, mint a miénk. Ebbõl kiindulva még a 7500km/olajcsere is mérlegelendõ egy turbós RX esetében. Mûszaki szemmel nézve ez a kívánatos.