2024. December 22. - Zéno
MAZDA RX-8 tuning
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
tsutsi | 2007-01-15 16:38
Neten keresgéltem, de semmi erre utaló nyomot nem találtam: Lesz kisebb köbcentis wankel rotor a "közeljövõben"??? (dízelrõl már kérdeztem) Mert ugye 193/231 lóerõ egy sportautóba oké, de 7köznapi autoba elég lenne egy fele akkora is...
nagyon megtetszett a technika...magasabb fordulat, könnyebben pörög, stb stb
mazda-auto.hu | 2007-01-02 16:45
Ha jobban megnézzük, ez az igazság.
Standi | 2006-12-17 23:15
Nekem majd egy éve va meg a mazda RX-8 asom, de szerintem ez az egész egy hülyeség. Az RX 8 az egy olyan különleges autó, ami mindenkinek szúrja a szemét, fõleg a Honda s2000 tulajdonosoknak, de igazából mindenkinek, akinek nincs RX-8-a. Ezért sokkal nagyobb a figyelem és a felhajtás ezek körül a mûszaki "problémák" körül, mint amennyit az valójában ér. Vannak dolgok, amikre oda kell figyelni, de ez MINDEN AOTÓNÁL VAN. CSak az RX-8-nál jobban körüllihegik. Szóval szarni rá, és ha jót akarsz vegyél egy új RX-8-at!
mazda-auto.hu | 2006-12-11 08:51
A wankelmotor teljesen eltérõ konstrukció a hagyományos belsõ égésû motorokhoz képest. Néhány dologra, sõt talán összesen két dolog esetében kell jobban odafigyelni rá az említett hagyományos motorokhoz képest. Az egyik az általad említett hidegindítás utáni nem azonnali leállítás. A kamrákban rendkívûl nagy felületek vannak, összevetve a hagyományos henger felületével. A hidegindítás utáni benzin lecsapódás a felületekre minden belsõ égésû motorra jellemzõ, de a wankelban a nagyobb felületek miatt jelentõsebb mértékû. Egyszer ez a benzin lemossa a kenõolajat a kamra-rotorház falairól (rosszabb kompresszió), másrészrõl a rotor éltömítései rátolják a benzin egy részét a gyertyákra, illetve a túl sok benzin mintegy ékként visszanyomhatja az apex tömítéseket a fészkükbe amely szintén kompresszióvesztést okoz. Hidegindításnál a kompresszióvesztés, az amúgy sem ideális tömítettség miatt sorsdöntõ a beindulási esélyekre nézve. Mindezt tetõzheti (ha túl hosszan indítózunk) a gyertyák végeire is rakódott benzin miatti szikrahiány. Van olyan ügyfél akinél még soha nem fordult elõ flooding, van akinél már igen. A gyár tett a flooding megkerülése ellen, csak sajnos kevés ügyfél használja jól ezt a megoldást(pedig a kezelési könyvben is benne van): Ha nem indul egy-két fordulatra Mazda RX-8 gépünk, akkor azonnal hagyjuk abba az indítózást. Nyomjuk be padlóig!!! a gázpedált, majd így indítózzunk kb. tíz másodpercig. Ha véletlenül beindulna (elvileg nem) akkor azonnal vegyük el a gázt. A tíz másodperces teljesgázos indítózás után 20 mp-ig pihentessük az akksit és az önindítót, majd gáz nélkül el kell, hogy induljon a Renesis. A megoldás titka, teljes gázos indítózásnál a gyári programozás alapján nem megy a benzin befecskendezés, így ki tud szellõzni a motor. Persze ha valaki elõzõleg sokáig kínozta a motort indítózással, akkor már ez sem segít, ilyenkor lehet szükség a gyertyák kiszedésére. Hogy még kisebb legyen az esély az említett floodingra, a gyár menetközben gyorsabb fordulatszámú önindítóra cserélte az elsõ két évben a Mazda RX-8-ban alkalmazott lassabb fordulatú önindítót, illetve jobban szellõzõ vezér gyertyákat használ azóta. Mi ezeket a módosításokat az összes hozzánk járó autón elvégeztük (ezekkel még egy flooding sem volt azóta), de lehetnek még lassan "tekerõ" önindítós autók a piacon. Bõvebben az alábbi linken található cikkünkbõl is tájékozódhatsz: http://www.mazda-auto.hu/mazda+koncepcio/254/?sid=WOA4MrgZibPyavZIqoWpBsJW
leslie 78 | 2006-12-08 21:08
Sziasztok!tervezem egy rx8 vásárlását a közeljövõben.Mennyire igaz az hogy az auto hidegben nem indúl be esetleg a még hideg motort leállítva nem indúl be újra,csak gyertyacsere után.Mi pntosan az a floading.és mennyire kell tõle tartani?Köszi
mazda-auto.hu | 2006-11-28 11:27
Az ajtónyitó mechanizmus bruttó 535.000,-Ft. A gombnyomásos nyitás további tétel, de hogy mennyi, még nem tudjuk pontosan.
rxx-888 | 2006-11-27 18:20
Én még idén szeretném megcsináltatni a felfelé nyiló ajtókat. Ráadásul egy ismerösömnek gombnyomásra nyilik. Vajon ezt mennyi pénzböl lehet megoldani?
mazda-auto.hu | 2006-11-24 12:36
Már nekünk is felkeltette az "érdeklõdésünket" az ajtónyitás, de konkrét kérés hiányában eddig nem kalkuláltunk árat. A Mazda RX-8 turbószett beszerelése 78e+áfa körül mozog.
rxx-888 | 2006-11-24 12:09
950 ezer Ft-be be is szerelitek?
Ha nem akkor az mennyi?
Felfelé nyiló ajtót ti már csináltok?
mazda-auto.hu | 2006-11-24 08:24
Várjuk jelentkezésedet!