2024. November 22. Péntek - Cecília
MAZDA RX-8 tuning
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Skyactiv-G. A benzines.
MOTOROLAJ 1-4.
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Sorozatgyártású Mazda wankel motorok II.
MAZDA RX-8 turbósítás.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
darthb | 2007-05-09 18:52
Köszönöm a választ.
A sûrûbb olajcsere pontosan milyen intervallumot takar?
Nem a beszerelés a probléma, mert egyszer természetesen megéri lemenni. Én inkább a karbantartások miatti szervízutak alapján kérdeztem, mert emlékezetem szerint korábban írtátok, hogy 10.000 km-ként (ami nálam kb fél év) kötelezõ így a szervíz. És egy ilyen átalakított motort nem hiszem, hogy a bp-i márkaszervízek "elviselnének".
mazda-auto.hu | 2007-05-09 09:48
1. Tekintettel arra, hogy az alacsony fordulati nyomaték növekszik, elvileg nem pörgetjük annyira és annyiszor a Renesis-t a turbósítás után, mint elõtte. Mindez kevesebb fõtengelyfordulatot jelent, ami jótékony hatású az élettartam szempontjából. Persze, nehéz megállni az állandó gyorsulgatást a turbó nyújtotta nagyobb élmény következtében. Ettõl függetlenül az olajszint-olajcsere és karbantartás maximális betartása mellett nem lehetnek problémák az élettartammal. A sûrûbb olajcsere és inkább mindig maximum közeli olajszint szinte kötelezõ. 2. A turbó tulajdonképpen egy további ellenállás a kipufogógázok útjában, így csökkenti a hatásfokot, ami növeli a fogyasztást....de változatlan (turbó elõtti)vezetési stílus mellett nem számottevõ a fogyasztás növekedés( 0.5 liter). Egyesek fogyasztás csökkenésrõl számoltak be, ami betudható a nagyobb nyomaték miatti kisebb fordulatszámoknak. 3. Nem tervezzük ( bár sok elõnnyel járna) a budapesti kirendeltség nyitását : ), de másfél napot akár a gyulai várfürdõben eltöltve, testileg szellemileg felfrissülve ülhetsz vissza a turbósított RX-8-ba, amely így talán még nagyobb élmény lesz. : )
darthb | 2007-05-08 18:25
Sziasztok!
Nagyon jó a cikk a turbosításról. A következõ kérdéseim vannak:
- a motor élettartamát mennyiben éinti ez a fajta beavatkozás (ha az általatok elõírtakat betartjuk)
- mennyi plusz odafigyelést igényel így a motor(gyakoribb szervizelés, olajszint mérés stb)
- fogyasztást mennyiben dobja meg
- nem szándékoztok Budapestre is kiterjeszteni a szolgáltatást? Sajnos Békéscsaba egy kicsit messze van...
mazda-auto.hu | 2007-04-26 08:26
Köszönjük az érdeklõdést! A cikk a vége fele jár, talán ma vagy holnap felkerülhet a Mazda tuning rovatunkba. Reméljük kielégítõ választ adunk vele az elõzetes várakozásokra. A turbó szettes autókkal egyébként egészen addig nincs probléma ( következetes szervizelés mellett), amíg nem kezdik el a nyomást fokozni utólagos beavatkozással.
laller07 | 2007-04-25 20:57
Nagyon jó lenne ha lenne valami megbízható infó arról a turbós RX-8-ról, ha meg cikk is íródna az osztályon felüli lenne!
Nekem Revolution C-m van és, ha létezne kiforrott megoldás, óriási igény lenne rá, nekem elhihetitek. 10 tulajból 9-et "izgat" ez a téma, és gondolkodik rajta!!!
mazda-auto.hu | 2007-04-18 14:31
A helyzet úgy alakult, hogy a turbószett megérkezése idején megrendelõnk autója más probléma miatt szét volt szedve egy másik mûhelyben, így nem akarta már összerakatni, hogy mi újra "szétszedjük" beszerelés közben. Ezért elküldtük a szettet, ami azóta benne van az autóban és nagyon ott van a gép. A cikk ettõl függetlenül hamarosan elkészül, bár nem lesz minden mozzanat fotóval illusztrálva, mivel az elsõ beszerelésünk idején még nem volt honlapunk, így (sajnos) nem rögzítettük fényképeken az akkori mûveletet. A turbószett ára egyébként beszereléssel együtt 1.199.900,-Ft.
bukodin | 2007-04-17 18:20
Sziasztok!!!!
Szeretnék érdeklõdni, hogy beszereltétek-e a turbót az Rx-8-ba amirõl szó volt.Illetve lessz-e róla cikk? Hogy mûködik az autó?
mazda-auto.hu | 2007-04-16 09:15
Markánsabb, mélyebb az alacsonyabb fordulat melletti hangzás(nagyobb fordulaton a gyárival sincs "probléma"), és 3-5 plusz lóerõt eredményez a valamivel kisebb belsõ ellenállású dob.
Laguna L. | 2007-04-15 16:39
Nemrég szó volt a kipufogóról, említettétek, hogy 170e-ért van. Mennyit és miket módosít az autón? (LE, fogyasztás...)
mazda-auto.hu | 2007-04-10 08:10
Van, illetve rendelhetõ fekete sapka piros RX-8 felírattal-3770,-Ft, piros-fehér galléros RX-8 póló-8089,-Ft, piros mellény-11329,-Ft