2025. Január 1. Szerda - ÚJÉV
Mazda Xedos 6, Xedos 9
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó
pjani | 2011-06-20 10:35 mazda-auto.hu részére
Köszönöm a választ! A legtöbb típushoz vásárolható is Thule csomagtartó, a Xedos9 2000 utáni kiviteléhez viszont nem. Pontos információ nélkül meg kockázatos a rendelés (főleg az ára miatt...)
mazda-auto.hu | 2011-06-20 08:50 atter részére
"....most meg visszakerül a kopott motorra egy tökéletesen záró hengerfej akkor előfordulhat,hogy az olaj ami eddig fölfelé távozott a motorból most majd lefelé fog..."
Ez a kijelentés nem értelmezhető. A szelepszár szimeringek kopása miatti olajfogyasztás elsősorban motorfékezéskor jelentős, hiszen ilyenkor is nyitnak a szívószelepek táguláskor, de a fojtószelep zárva van, így az erős vákuum olajat szívhat le az égéstérbe a kopott szimeringek mellett. Ha a szimeringek nem kopottak, akkor inkább a dugattyú és a henger fala között szívhat fel olajat a tágulási fázis, ha előrehaladott a tömítetlenség.
mazda-auto.hu | 2011-06-20 08:40 pjani részére
A legtöbb esetben Thule készítésű a gyári Mazda tetőcsomagtartó is. A keresztlécek profilja jól passzol a dobozok rögzítéséhez.
atter | 2011-06-19 14:33 geri59 részére
Az már nem kevés km,az enyémben 420000 volt mikor szét lett szedve és hát eléggé ráfért :)
120 körül volt a gépmunka ebben benne a dugattyúk,gyűrűsor,összes csapágy a blokk síkolása és a fűzés,ehhez még adj hozzá egy tömítésgarnitúrát,vezérlés szettet,vízpumpát,meg még pár apróságot amit ilyenkor érdemes cserélni ezzel így elvileg már 200e fölött jár a költség attól függően mit mennyiért tudsz beszerezni és ha a hengerfejhez nem kell nyúlni én azt megúsztam mert előtte csinálták,meg persze ha nem te szereled akkor a munkadíj ami nem tudom mennyi
geri59 | 2011-06-19 14:09 atter részére
Szia!
Hát azt tudom mondani, hogy 1000km- nél, fél liter olajat megeszik, igen most volt műszakin és mondták, hogy elég rossz a co-ja, a km. órában most 302500 van!! Tudom nem olcsó egy fúrás sem, megközelítőleg mennyibe kerűl? Köszönettel, szép napot!!
atter | 2011-06-19 08:32 geri59 részére
Mennyi olajat eszik konkrétan? És mennyi km van az autóban? Ezek azért fontos infók,mert ha már ott jársz,hogy 1000 kilométerenként rá kell töltögetni akkor azon csak a fúrás fog segíteni hiába öntesz bele akármit ami tömít mert az olajjal együtt azt is megeszi sajnos,és akkor még nem is beszéltem a megdöbbentő CO értékekről, én zavarba tudtam hozni bármilyen sokat látott zöldkártyást mert olyan értékeket mértek a kocsin mintha valami 30 éves ifa lenne :)
Év elején én is kicseréltettem a szelepszár szimeringeket,de mondta s szerelő,hogy nem feltétlenül lesz változás olajfogyasztás téren mert eddig azért ette mert kopott volt a henger és hengerfej is,most meg visszakerül a kopott motorra egy tökéletesen záró hengerfej akkor előfordulhat,hogy az olaj ami eddig fölfelé távozott a motorból most majd lefelé fog.
Mondanom sem kell pont így lett a dolog,ahogy mondta,bár azt is mondta,hogy a henger vállát elnézve nem tűnik olyan vészesnek de sajnos az volt :)
Pár hétre rá elromlott a váltóm (szerencsére) és azzal együtt már a motort is kiszedtem a helyéről,fölfurattam,gyártottak bele túlméretes dugókat és újracsapágyazták az egészet aztán múlt héten végre össze is raktam,a különbség megdöbbentő :)
füstöt max akkor látsz a kipufogónál ha raksz mögé egy tábortüzet :) De jó lett a hangja és a teljesítmény is helyreállt, hátránya,hogy hatványozottan többe került egy gyűrűzésnél még úgy is,hogy a gépmunkát meg a fűzést leszámítva mindent én csináltam viszont az eredménnyel több mint elégedett vagyok.
Ja egy kis plusz felfedezés: Ha valakinek dadog meg torpanva gyorsul az 1.6 akkor első körben a gyújtás jeladó csatlakozóját kell szemügyre venni,esélyes,hogy a tövében ki van repedve a kábelek szigetelése meg ezzel együtt a kábelek is emiatt érdekes gyújtás jelek képződhetnek,vagy néha csak úgy lefulladhat a motor :) a megoldásról itt van info: http://www.mazdaklub.hu/forums/viewtopic.php?f=7&t=40
zolee | 2011-06-18 22:52 pjani részére
Szia!
Nekem van tetőcsomagtartom Xedos 9-re újonnan vettem egyszer használtam Mont Blanc márkájú.Ha érdekel,küldj egy emailt:sogizoli@freemail.hu-ra.Egyébként van komlett xedos 9 bontásra, ha bármi kell. Üdv. ZoLee
geri59 | 2011-06-18 16:13 Xedosplatinum részére
Nálam hátul, a kalaptartónál a segélycsomag tárolónál hiányzik a kallanytyú, mert eltőrt, odaadtam a müa. hegesztőnek, ő, meg eltüntette, és sajnos ez zörög nekem, ha esetleg lenne ilyened megegyezhetünk?
Előre is köszönöm!!
geri59 | 2011-06-18 16:08 drnet részére
Szia!!
Nálam a főtengely ékszily tárcsáját esztergálták meg, és ez segített!!
geri59 | 2011-06-18 16:07 Xedosplatinum részére
Szia!!
Igen lettek cserélve a szeleszár szimeringek, 1,6-os motor van benne,liqui moly 10w40-es olajat használok, nem tudom, ajánlották a grafitosat, az talán segítene?