2025. Január 1. Szerda - ÚJÉV

Mazda Xedos 6, Xedos 9

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pjani | 2011-06-20 10:35 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ! A legtöbb típushoz vásárolható is Thule csomagtartó, a Xedos9 2000 utáni kiviteléhez viszont nem. Pontos információ nélkül meg kockázatos a rendelés (főleg az ára miatt...)

mazda-auto.hu | 2011-06-20 08:50 atter részére

"....most meg visszakerül a kopott motorra egy tökéletesen záró hengerfej akkor előfordulhat,hogy az olaj ami eddig fölfelé távozott a motorból most majd lefelé fog..."

Ez a kijelentés nem értelmezhető. A szelepszár szimeringek kopása miatti olajfogyasztás elsősorban motorfékezéskor jelentős, hiszen ilyenkor is nyitnak a szívószelepek táguláskor, de a fojtószelep zárva van, így az erős vákuum olajat szívhat le az égéstérbe a kopott szimeringek mellett. Ha a szimeringek nem kopottak, akkor inkább a dugattyú és a henger fala között szívhat fel olajat a tágulási fázis, ha előrehaladott a tömítetlenség.

mazda-auto.hu | 2011-06-20 08:40 pjani részére

A legtöbb esetben Thule készítésű a gyári Mazda tetőcsomagtartó is. A keresztlécek profilja jól passzol a dobozok rögzítéséhez.

atter | 2011-06-19 14:33 geri59 részére

Az már nem kevés km,az enyémben 420000 volt mikor szét lett szedve és hát eléggé ráfért :)
120 körül volt a gépmunka ebben benne a dugattyúk,gyűrűsor,összes csapágy a blokk síkolása és a fűzés,ehhez még adj hozzá egy tömítésgarnitúrát,vezérlés szettet,vízpumpát,meg még pár apróságot amit ilyenkor érdemes cserélni ezzel így elvileg már 200e fölött jár a költség attól függően mit mennyiért tudsz beszerezni és ha a hengerfejhez nem kell nyúlni én azt megúsztam mert előtte csinálták,meg persze ha nem te szereled akkor a munkadíj ami nem tudom mennyi

geri59 | 2011-06-19 14:09 atter részére

Szia!
Hát azt tudom mondani, hogy 1000km- nél, fél liter olajat megeszik, igen most volt műszakin és mondták, hogy elég rossz a co-ja, a km. órában most 302500 van!! Tudom nem olcsó egy fúrás sem, megközelítőleg mennyibe kerűl? Köszönettel, szép napot!!

atter | 2011-06-19 08:32 geri59 részére

Mennyi olajat eszik konkrétan? És mennyi km van az autóban? Ezek azért fontos infók,mert ha már ott jársz,hogy 1000 kilométerenként rá kell töltögetni akkor azon csak a fúrás fog segíteni hiába öntesz bele akármit ami tömít mert az olajjal együtt azt is megeszi sajnos,és akkor még nem is beszéltem a megdöbbentő CO értékekről, én zavarba tudtam hozni bármilyen sokat látott zöldkártyást mert olyan értékeket mértek a kocsin mintha valami 30 éves ifa lenne :)
Év elején én is kicseréltettem a szelepszár szimeringeket,de mondta s szerelő,hogy nem feltétlenül lesz változás olajfogyasztás téren mert eddig azért ette mert kopott volt a henger és hengerfej is,most meg visszakerül a kopott motorra egy tökéletesen záró hengerfej akkor előfordulhat,hogy az olaj ami eddig fölfelé távozott a motorból most majd lefelé fog.
Mondanom sem kell pont így lett a dolog,ahogy mondta,bár azt is mondta,hogy a henger vállát elnézve nem tűnik olyan vészesnek de sajnos az volt :)
Pár hétre rá elromlott a váltóm (szerencsére) és azzal együtt már a motort is kiszedtem a helyéről,fölfurattam,gyártottak bele túlméretes dugókat és újracsapágyazták az egészet aztán múlt héten végre össze is raktam,a különbség megdöbbentő :)
füstöt max akkor látsz a kipufogónál ha raksz mögé egy tábortüzet :) De jó lett a hangja és a teljesítmény is helyreállt, hátránya,hogy hatványozottan többe került egy gyűrűzésnél még úgy is,hogy a gépmunkát meg a fűzést leszámítva mindent én csináltam viszont az eredménnyel több mint elégedett vagyok.

Ja egy kis plusz felfedezés: Ha valakinek dadog meg torpanva gyorsul az 1.6 akkor első körben a gyújtás jeladó csatlakozóját kell szemügyre venni,esélyes,hogy a tövében ki van repedve a kábelek szigetelése meg ezzel együtt a kábelek is emiatt érdekes gyújtás jelek képződhetnek,vagy néha csak úgy lefulladhat a motor :) a megoldásról itt van info: http://www.mazdaklub.hu/forums/viewtopic.php?f=7&t=40

zolee | 2011-06-18 22:52 pjani részére

Szia!
Nekem van tetőcsomagtartom Xedos 9-re újonnan vettem egyszer használtam Mont Blanc márkájú.Ha érdekel,küldj egy emailt:sogizoli@freemail.hu-ra.Egyébként van komlett xedos 9 bontásra, ha bármi kell. Üdv. ZoLee

geri59 | 2011-06-18 16:13 Xedosplatinum részére

Nálam hátul, a kalaptartónál a segélycsomag tárolónál hiányzik a kallanytyú, mert eltőrt, odaadtam a müa. hegesztőnek, ő, meg eltüntette, és sajnos ez zörög nekem, ha esetleg lenne ilyened megegyezhetünk?
Előre is köszönöm!!

geri59 | 2011-06-18 16:08 drnet részére

Szia!!
Nálam a főtengely ékszily tárcsáját esztergálták meg, és ez segített!!

geri59 | 2011-06-18 16:07 Xedosplatinum részére

Szia!!
Igen lettek cserélve a szeleszár szimeringek, 1,6-os motor van benne,liqui moly 10w40-es olajat használok, nem tudom, ajánlották a grafitosat, az talán segítene?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó