2025. Január 11. Szombat - Ágota
Mazda5
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Mazda2 Show autók.
Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
MOTOROLAJ 5-10.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda Furai
Ajtók száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm
Tengelytávolság: 2790
Ülések száma: 2
Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés: középen hosszában
Szívómotor
Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata.
Kamratérfogat (cm3): 3 x 654 = 1962
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp
Végsebesség: ~290 km/h
Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.
Több autó
devayandras | 2014-03-11 20:57
A motortérből furcsa és ütemes szuszogó hangra lettem figyelmes. Lehet hogy eddig is megvolt, nem tudom. Ha a kezemet a hengerfej jobb oldalának a végére teszem (nyitott motortér, tehát menetiránnyal szemben) ahol két cső fut, akkor - mintegy - lefedem a szuszogást. Érezni nem érzek semmit. Mi lehet ez? Hideg volt a motor, épp csak kiálltam a garázsból.
http://www.mazda-auto.hu/userfiles/motor4.jpg
http://www.mazda-auto.hu/userfiles/mazda6_2005_080.jpg
Mindkét kép job oldalánál értendő.
mazda-auto.hu | 2014-03-07 13:39 berzoltan részére
Mindkettő speciális akkumulátor. A kisebb 32676,-Ft, a nagyobb 46283 Ft. Hagyományos töltővel nem tölthetők, és valóban csak kiszerelve (lecsatlakoztatva) tölthető, pontosan meghatározott áramerősség, feszültség,idő korlátokkal.
Nem váltható ki a kettő egy nagyobbal, az az i-Stop nélküli kivitelekhez van.
berzoltan | 2014-03-06 21:23
2011-es benzines 2.0 DISI i-stop rendszerével kapcsolatban kérdeznék.
Az autó gyárilag 2 akkuval van szerelve(45 + 26Ah), melyekre nem igazán van írva semmi.
Ami infót eddig sikerült kiderítenem: az egyik az istop akkuja, (tippem szerint a 26Ah-s) és ez valami speciális akku (Q85/T110), továbbá, hogy pont ezért nem is tölthető hagyományos akkutöltővel. (Csak a kocsiból kiszerelve 17V fesszel és 1/5Ah árammal max 6 óráig.???)
Igazak ezek az infók?
Mind a 2 akku speciális, vagy legalább az egyik cserélhető "kommersz" akkura? (Sajnos amúgy sem hétköznapi méretek.)
Sok akkugyártó katalógusa 1db 80Ah akkut ír ehhez az autóhoz. Kiváltható a 2 akku 1 nagyobbal? (Boltban is kapható start stopos akkuval?)
Önök árulnak bele való(kat)? Ha igen, mennyiért?
mazda-auto.hu | 2014-03-03 09:36 attes részére
littlerock79 válasza átfogó.
Annyit azért kérdeznék, hogy most a motorlámpa villant fel, vagy a DPF, illetve világított, vagy villogott? Nem mindegy.
littlerock79 | 2014-03-01 17:32 attes részére
hát ennek rosszul álltál neki... elég nehéz a monitor mögül megmondani a helyes választ...
- a dpf hiba nem ok, hanem valaminek a következménye. Már többször leírtam a saját kálváriámat, de senki nem néz utána. Nem biztos, hogy cserélni kell, lehet azt tisztítani is 30-50.000 huf egy tisztítás. (nem vegyszeres, hanem szétszedés, kiégetés, visszaszerelés- ahol kell, vágással hegesztéssel)
- tudni kellene kb milyen az előélete az autónak.
- Ezeknél a motoroknál a gyári porlasztó alátét átég, cserélni kell. Ha kilazul, a porlsztó, az hasonló tüneteket produkál, de ez esetben kézzel is mozgatható a porlasztó szabadon lévő vége. Le kell venni a motortakaró burkolatot, a forgattyúsház szellőzésének a csövét lehúzni, és ha kipufugógáz szaga van,illetve füstöl, akkor valamelyik fenti hiba borítékolható.
- az ember szeretné hinni,hogy egy hiba az oka mindennek, de általában nem ilyen egyszerű az esetek többsége...
- Lehet porlasztó hiba, vákumos szabályzás hiba, DPF szenzorok valamelyike stb...
- a csattogás lehet más mechanikai zaj, érdemes lenne alaposan megnézni. Ez a motor nem hidrotőkés, a szelephézag magától ritkán állítódik el, van, hogy a 120.000-km-es szervizen se kell hozzányúlni.
Javaslatom: egy szerelő vegye le a szelepfedelet, nézzen be a vezérlés burkolata alá is. Szemrevételezni kell a porlasztókat, de jobb lenne kiszerelni, és bevizsgáltatni. Ha átégett valamelyik alátét, akkor az olaszivattyú kosarát is ellenőrizni kell. Ez vagy endoszkóppal, vagy az olajteknő levételével történik. Koromdarabok rakódhatnak az előszűrőbe, és ezzel kenési elégtelenséget okoznak...
Ez amit írtam, az első lépés. Én 250-300.000-huf-t költöttem az autómra, és magam csináltam a javítást...
- Olyan szerelőre van szükséged, akinek van műszere ehhez az elektronikához, mert anélkül semmire se mész.
-
attes | 2014-03-01 16:45
Sziasztok! Szeretnék kis segítséget kérni, hátha volt valakinek hasonló gondja. Vettem 1 Mazda 5-t, 2.0 dízel, 110 lovas. Felvillant a motorlámpa, elvittem szerelőhöz azt mondta DPF, szétszedték, hogy kipucolják, de nem lehetett. Kicseréltettem 1 újra (utángyártott), ment egy 200 km-t, azt megint felvillant. Vissza vittem, megint mutatja a DPF hibát, de az ki van cserélve, szóval fingjuk sincs. Valami koszolja a filtert, gondolom magas emissziós értéket mutat, aztán jelez. Filter csere előtt elment az autó ereje, de most nem megy el. Van egy zakatóló hang a motorból, ami forgás sebesség növekedésével arányosan gyorsul. Lehet a hidraulika szelep emelő, de nem tudom van e köze a hibához. Kezedem feladni a szitut, fogom a felgyújtom... Valakinek ötlete??? Előre is köszönöm. Attila
csonkasz | 2014-02-27 08:15
Köszönöm!
mazda-auto.hu | 2014-02-27 07:39 csonkasz részére
Szélsőséges használati körülményekből adódó esetektől eltekintve nincs jellemző probléma a benzineseket illetően. Az automata váltókra ugyanez jellemző, általában rendkívül hosszú az élettartamuk.
csonkasz | 2014-02-25 08:50
Üdv!
Lehet-e tudni valamit a 2,5 l-es benzines erőforrású Mazda 5-ökről? Gondolok elsősorban a motor megbízhatóságára ill. az automata váltó lehetséges problémáira.
mazda-auto.hu | 2014-02-18 08:21 pajcs részére
1. A szűrő becsült telítettségét mutatja a számítógép, ez viszont nem azonos a szűrő állapotával. A pörgetéssel kapcsolatban az a véleményem, hogy felesleges, elég ha "normálisan" használjuk az autót. Pl. nem használjuk felsőbb fokozatokban túl alacsony fordulaton, illetve el tudjuk kerülni az állandó városi közlekedést.
2. Ennek az autónak a szűrőrendszere az 1,6-os motor ellenére már a 2,0-2,2 Mazda dízel motorokhoz hasonlóan működik, azaz többlet gázolaj befecskendezéssel égeti ki a rendszer időszakosan a szűrőt. A szűrő várható élettartama az említett rendszerekhez hasonlóan nincs megadva.
3. A fogyasztás rengeteg változótól függ (vezetési stílus, gumi, guminyomás, klíma használat, üzemanyag stb Eco-Tak.:-)., így nem tudom minősíteni csak annyira, hogy az átlagba belefér.
4. Tudomásom szerint nem.
5. Igen, rendben van.