2025. Január 11. Szombat - Ágota
Mazda5
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
martonvarga | 2013-12-17 11:26
Tisztelt mazda-auto.hu!
Szeretnék leinformálni egy Mazda 5-öst, hogy az elektronikus nyilvántartás szerint mi az autó előélete. Az autó Németországból behozott, azonosítói a következők:
Modell: Mazda 5T 1.8 MZR SV EX TREND K
Alvázszám: JMZCR198280217865
Nagyon köszönöm
berzoltan | 2013-12-11 10:57
Köszönöm!
Próbálkozom. Az a testeléses alapjáratbeállítás, az a módszer amikor a Diag. csatlakozó TEN és GND pontját összekötik, mint a régebbi Mazdák esetében? Ezen is van ilyen Diag. csatlakozó, nem csak az OBD?
Vagy inkább szakszervíz?
mazda-auto.hu | 2013-12-10 08:42 berzoltan részére
Elképzelhető, hogy a takarítás közben szennyeződés került az alapjárati megkerülő levegő csatornába. Másrészről szükséges lehet egy "testeléses" alapjárat beállítás.
Egyébként az nem hiba, hogy nagyobb sebességnél magasabban tartja üresben a fordulatszámot a vezérlőegység.
berzoltan | 2013-12-09 17:02
Tisztelt Mazda-Auto!
Nemrég vásároltam egy faceliftes Mazda 5 1.8TX benzines autót. A hideg reggeleken feltűnt, hogy a bemelegedésig mintha szorulna (ragadna) a gázpedál, majd be is határoltam, hogy a (mechanikus, bowdenes) fojtószelep a hajlamos "ragadni" az alapállásnál amíg hideg. A fojtószelepet nem leszerelve (a légszürő felöl, nőgyógyászati alapossággal, hozzá való anyaggal) kitisztítottam. A szokásos trutyi volt benne, attól ragadt. A tünet megszűnt, könnyedén jár, a gáz finoman adagolható. Tudom, hogy az ECU "tanul, meg ilyenek", így az első pár kilométeren lévő 2000 körúli alapjáraton nem lepődtem meg, néhány tíz km alatt be is állt normálisra.
Viszont azóta az a jelenség áll fenn, hogy 2000 környékén (kb. 1800-2300) közötti folyamatos fordulatszámnál időnként mintha lelépnék a gázról, majd pár mp múlva újra jó. (ez kb 600km óta van - ebből gondolom, hogy már nem az ecu próbálkozik?) Továbbá ha kb 30km/h alatt teszem üresbe a guruló autót akkor alapjáratot ad, míg ha e sebesség felett, akkor (akár 1100ról is) kb. 1600 körül forog a motor. Ha simán megállok akkor szépen beáll a normális alapjárat.
OBD2n lekérdezve hibakód nincs.
Az autó sajnos már nem garanciális.
Mi lehet a probléma valószínű oka?
Válaszukat előre is köszönöm!
littlerock79 | 2013-12-05 11:08 ZSEBI78 részére
szerintem Ebay-en találsz emberi áron, de nem tudom nem kell -e hozzá foglalat is? Gondolkodtam már a dolgon én is, de egyelőre megvagyok nélküle...
ZSEBI78 | 2013-12-04 18:51
mazda-auto.hu | 2013-11-25 11:55 Robby részére
Az utolsó szerviz kb 275000 km-nél volt Hollandiában. Inkább elküldtem email-ben, olyan sok adat van.
Robby | 2013-11-22 16:11
Tisztelt mazda-auto.hu!
Lehet tudni valamit a kovetkező alvázszámú autóról:
jmzcr19t600348787
Köszönettel
mazda-auto.hu | 2013-11-19 09:25 Fisher részére
Az inkább a hűtővíz melegítő kályha füstje lehetett. A rejtett, vagy normál regenerálásokat változatlan terhelési körülmények esetén is megugró pillanatnyi fogyasztási érték emelkedésből lehet észrevenni.
Fisher | 2013-11-18 22:19
Tisztelt mazda-auto.hu!
Azzal a kérdéssel fordulok Önökhöz, hogy miből tudhatom, hogy az autóba regenerálási ciklus megy végbe? A minap az indítás után közvetlenül nagy fehér füst jött az autó alól, a motor leállítása után elmúlt és azóta sem jelentkezett. A műszerfalon nem jelez hibát.
Ez mi lehetett? Válaszukat előre is köszönöm!