2025. Január 11. Szombat - Ágota

Mazda5

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


bátor | 2013-03-07 09:23 mazda-auto.hu részére

Köszönöm szépen! Milyen sürgős a szíjcsere? Okozhat-e gondot, ha még várok vele? Ritkán járok a szerviz felé, ezért, ha nem sürgős, akkor külön emiatt nem kerülnék arra.

mazda-auto.hu | 2013-03-06 14:51 bátor részére

Igen, ha vizet, vagy valamit ráfújsz, és elhallgat, akkor szinte biztosan a szíj a zaj okozója. Sajnos a befújás valóban csak időszakosan segít. Egy szíjcsere hosszabb távon megoldja a problémát, persze ha nem a szíjtárcsákkal van valamilyen probléma.

bátor | 2013-03-06 10:05

Sziasztok! Először is köszönöm az eddigi válaszokat. Édesapám vitte, nem voltam ott tehát csak másodkézből kapott információim vannak: a szíjnak először álló helyzetben ellenőrizték a feszességét, állapotát, majd alapjáraton megnézték, hogy megcsúszik-e. Nem csúszott meg, de volt hangja. Erre azt mondták, hogy csak az anyag ridegsége miatt van. Szilikonnal kezelték és a hang megszűnt. Ezt követően néhány tíz (max. száz) km és néhány nap múlva újra hallottam a hangot, viszonylag halkan (az utastérben nem hallom csak ha kiszállok). Szakaszosan jelentkezik. Néha igen, néha nem. A motor 2 literes 143 LE-s dízel. Segítségeteket előre is köszönöm.

Dexx33 | 2013-03-05 20:24 mazda-auto.hu részére

Tisztelt VArga Ur! Hat megvagyok a NAVI beszerelesevel es beuzemelesevel... Sikerult de meg a gps antenna nincs rajta - varom, de kerem tudasson a postazasrol mert a felesegem kozben beteg lett de a kollegai atveszik csak tudni kellesz hogy mikorra varjak azt! Minden mukodik es meg kabelt sem huztam be eddig, de meg nem navigalt az auto persze! Majd utanna meglatjuk kell-e valami huzal vagy nem. Viszont amit gondolok az az, hogy a CI es a Clock Spring kabelek azt biztositjak hogy motor leallitasnal amikor csak a kozepkijelzo vilagit vilagitson a kijelzo koruli vezerles illuminacio is. TAlan... Vagy nem tudom! Meg a kormany vezerles is mukodik de a NAVI behelyetesitette a AC vezerlest de ez nem annyira nagy baj! Viszont ami nagyon fontos az az hogy a bekapcsot kovetoen a MAZDA NAVI DVD-t kbe kell helyezni mert az aramtalanitast kovetoen konfugaciot kell vegrehejtani a NAVI-nak es ehez a fajlokat a DVD-rol huzza! Koszonom a segitseget es remelem hogy a befejezest kovetoen abszolut mukodni fog az egyseg ugy ahogy annak mukodni is kell! Esetleg ha van velemeny a huzalokkal kapcsolatban varom azt. Koszonom! Dexx

csonti | 2013-03-05 19:25

Bátor részére: Nem szeretném elvenni a kedved de a vezérlést nézesd meg .Nekem 2007 11 havi 110le 5 nél 65000 km - nél elment a vezérmü szij feszittö patron az adott ilyen hangot !

mazda-auto.hu | 2013-03-05 14:43 bátor részére

Hogyan ellenőrizték a szíjat? Milyen motor van az autóban?

bátor | 2013-03-05 08:58

Sziasztok! Néhány napja a motortérből nem túl hangos, nagyon magas nyikorgó hangot hallok. Először egyértelműan arra gondoltam, hogy megcsúszik az ékszíj, de szervizben ellenőrizték, nem ez a probléma. Szeretném megkérdezni, van-e valakinek ötlete, hogy merre érdemes tovább keresni a hibát. Előre is köszönöm.

littlerock79 | 2013-02-23 19:06

Üdv mindenkinek! Kiderült, hogy 4-ből 3 izzítógyertyám már kilehelte lelké. Denso-val pótoltam őket, mind a négyet cseréltem. A csere előtt - épp amikor az alkatrészért mentem tegnap, elkezdett világítani a dpf lámpa, mehettem egy jó kört... utána hazafelé még kb 20 km városi forgalom egyetlen leállítással. Ma reggel kicseréltem az izzítógyertyákat, kellő alapossággal ki is takarítottam a fészküket. Utána beindítottam, van-ekülönbség, de számottevő különbséget nem tapasztaltam. Ma Budapestről kiautóztam majdnem a Dunakanyarig, kb 40 km, ott elidőztünk icsit, és viaaszfelé indulás után ismét 10 liter körüli fogyasztást mutatott, azaz regenerált a lelkem... Itt szeretném megjegyezni, hogy szerdán szereltem ki az EGR szelepet, illetve takarítottam ki a folytószelepet. Nem mondanám, hogy eszetlen nagy volt a korom, csak a fojtószelep fölötti kipufogógázcsatorna folt 30%-ig eltömődve. Csütörtökön kiszereltem a hozamszabályzó szelepet, az szépen jár, bár meglepődtem a működésén, mivel a benne lévő rugó miatt túl pici áramerősségre nem reagál... Személy szerint azt váretam, hogy az izzítógyertyák cserélyével az esetleges koromképződés enyhül, de cslódnom kellett... még valami: indulás után 60-90 sec múlva ha gázpedállal szeretnék 1500-as fordulatot tartani, mintha párszor égéskimaradás lenne... Hibatárolóban nincs semmi. Gutmann 42-essel kiolvasva... egyenletesebb viselkedést várnék ettl a motortól.

punyi | 2013-02-20 18:39

Köszönöm a választ, azóta nem tapasztaltam újra a problémát. Remélem csak a gázolaj volt "darabos".

mazda-auto.hu | 2013-02-18 10:45 punyi részére

A lendkerék nem "gyári" állapota is hasonlóan jelentkezik.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó