2025. Január 11. Szombat - Ágota

Mazda5

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-01-07 08:01 devayandras részére

Egyetértünk, annyi kitétellel, hogy magas fordulatszám helyett, inkább a nem használom túl alacsony fordulatszámot írnánk, nehogy valaki félreértse.

littlerock79 | 2013-01-05 16:19 devayandras részére

Szia! 143 lovas verziónk van nekünk is. A vezetési stílusunk, így első olvasatra megegyezik. Én azt nehezményeztem, hogy van olyan szituáció vezetés közben, ami nagyon kényelmetlen tud lenni, mert vagy csúsztatom a kuplingot, vagy feltartom a mögöttem lévőt, vagy amikor rálépek a gázpedálra, és elgezd belengeni az autó, azonnal elengedem, és kicsit erélyesebben megismétlem a gázadást. ez milimétereket jelent, nem tövig nyomott pedált.A fogyasztásodat irígylem, és így kicsit furcsán nézek magam elé, mert én is nagyon ritkán engedem 1800 alá a fordulatot. az elején még az előző autómnál megszokott 1-2-4 vagy 1-3-5 is benne volt a kezemben, de erről iszonyatosan hamar sikerült leszoknom. Ha sikerülne egy 6,5-ös átlagot kihoznom az autóból, madarat lehetne velem fogatni.

devayandras | 2013-01-05 15:50

Ja, azt elfelejtettem hozzátenni, hogy a mi Mazda5-ünk (CDH GT 143LE, DPF) aktuális átlagfogyasztása: 5,8 l/100km. Ez tankolva 6,125 l/100km-re változik. És ez közút+város. Pályán volt már kevesebb is, szigorú 120 km/h-val, 3személy+csomag a fedélzeten.

devayandras | 2013-01-05 15:43

Az én véleményem az, hogy igenis kell pörgetni ezt a fajta motort, persze csak ésszel. 1500-1800 1/min alatt kifejeztten érezhető az egész autón, hogy nem tetszik neki. Azért van benne (többek közt) a kettőstömegű lendkerék, hogy a motor különböző fordulatszám-tartományban ébredő rezonanciáit, valamint a hatáslánc terhelésváltásaikor fellépő erőcsúcsok hegyét lesímítsa. Minél alacsonyabb a fordulat, minél hirtelenebbek a terhelésváltási reakciók, annál nagyobb igénybevételnek van kitéve a lendkerék és az összes függesztőelem, valamint maga a hajtáslánc összes eleme is. Én egy egyszerű receptet követek: - Igyekszem 1800 1/min felett tartani a fordulatszámot. Ha ez azzal jár, hogy városban szigorú 50 km/h-nál harmadikban autózok, 90-es tempó helyett inkább 100 km/h nál "csak" 5.-ben hát na und was. A hatodik fokozat autópályára való. - Minden kuplungolás, váltás lehetőség szerint sima és zökkenőmentes legyen. Nyilván nekem sem jön össze mindig, de ettől függetlenül igyekszem úgy csinálni, hogy lehetőség szerint az legyen. Az idevonatkozó indokok lásd fentebb. - Minden motorindítás, és megállítás üresben, kinyomott kuplungnál megy végbe. Ezt azért csinálom így, mert ilyenkor a motor "le van választva" a sebességváltóról, tehát a lendkerék terheletlenül pörög, így is áll le, azaz különösebb erőhatásoknak nincs kitéve - A gyorsítások/sebességváltásokhoz megválasztott gázpedálállást a "viszonylag dinamikus" kategóriába sorolnám, azaz kis gázpedálállással kezdem, és a teljesítmény megjelénésével fokozatosan adok nagyobb gázt az optimális gyorulás eléréséig. Azaz nem nyomok inokolatlanul nagyobb gázt, mint amekkora feltétlenül szükséges. - Egy lassítós forgalmi szituációban nem tehelem az autót túl magas fokozatban, mondván úgyis kipörgi magát előbb-utóbb. Azonnal visszaváltok. Mint azt a fentiek mutatják igen sokat használom a sebességváltót. Eléggé hosszúak a fokozatok és hiába nyomatékos a motor, "kímélőbb" üzem a gyakori váltás és magasabb fordulaton való üzemeltetés. Szerintem egy olyan motor-váltó párosítás, ami egy viszonylag erős benzines autó jellegét adja, dízelmotor-fogyasztással. Egúttal szeretnék egy tévhitet eloszlatni. A kettőstömegű lendkerék és kuplung gyors elhalálozását nem az okozza elsősorban, ha az ember sokat váltogat. A túl alacsony fordulaton fellépő erőhatások, azok frekvenciája, a hirtelen kialakuló (nem összehangolt kuplung és gázpedál kezelés pl.) terhelésváltások sokkal nagyobb károkat okoznak. Ismerek olyan embert akinek a 163LE-s Ford S-Max-a 70.000 km-nél a második kettőstömegű lendkereket kapja garanciában. Tisztában vagyok vele, hogy a Ford ezen motorja lendkerékevő, de azért ennyire nem szar. Mint kiderült 1200-1300 1/min-nál elváltja, hogy ne pörögjön... Másik eset: taxis használatú Golf IV 1.9PDTDI valami 500.000km-nél lett kuplungozva/lendkerékcserélve. A bácsi tud kuplungpedált összehangolni a gázpedállal. Saját példám: - még meglévő Toyota Corolla 2.0D kocsimban közel 350.000 éltalam megtett km után cseréltem kuplungtárcsát. - a másik autóban (Rover 620SDi, 269.000 km) még a gyári kuplungtárcsával van összerakva. Egyszóval egy kettőstömegű lendkerék is lehet kis túlzással élve "örökéletű". Nagyon sok múlik a használaton.

Fecó | 2013-01-04 16:49 littlerock79 részére

Ja. Viszont arról is meg vagyok győződve,ez a Japán díesel, motor/hajtáslánc(összes eleme),tökéletesen túl méretezett,erős darabok!

Fecó | 2013-01-04 16:29 littlerock79 részére

Én ezt a "hibát" már a 2006 átvétele óta tapasztalom,esetemben nem hiszem hogy itt lendítőkerék difi lenne,mert pont ugyan úgy működik a kuplung is,meg az egész szerkezet mint újkorában működött,meg az eddig beleszaladt kevés kilométer(49.000) sem indokolja,feltételezi a lendítőkerék hibáját(befecskendezők korrekciója pedig megtörtént márkaszervizben Cegléden)! Szerintem a te autódnak sincs semmi baja(valszeg "túl jó,kifinomult műszer" ez Japán "vacak",és a mindenkori pilóta a "hiba" ok(bocs),meg az általad említett "jól használható" tartomány,igen szűk! minden írt szavadra bólintok,de ha lenne rávalóm,bíz én inkább lecserélném(szerelem ide-oda,na)!

littlerock79 | 2013-01-04 15:16 Fecó részére

Köszi a választ! Kb mióta tapasztalod ezt? Ma egyébként megpróbáltam egy picit jobban megnyomni a pedált 2. fokozatban a kérdéses forgalmi helyzetekben, és határozottan jobb a dolog. Bár elképzelhető, hogy csak hamarabb átlépem ezt a tartományt, és azért nem veszem olyan mértékben észre... illetve mivel 3. fokozatban (amikor a forgalom belassul előttem) kis előre gondolkodással, már előbb kapcsolok vissza, így ezt az állapotot ma egészen sikerült elkerülnöm... egy dolog tény, nagy mértékben csalódtam az újonnan vásárolt autónkban e miatt... Próbálom reálisan felfogni a lendkerékcserének az esélyét is... no igen, de ha kicserélem és a rángatás megmarad? sajnos kb 300 000 huf az nem akad minden párnám alatt... A rángatásra visszatérve elég nehéz lesz elmagyaráznom az asszonynak, hogy mire ügyeljen amikor az autót vezeti... mert ez biztosan nem tesz jót a hajtásláncnak... Köszönöm a választ mazda-auto-nak is. A diagnosztikának majd utánakérdezek... elvileg a 100.000km-es revíziónál illett volna egy kalibrálást megcsinálni...

mazda-auto.hu | 2013-01-04 14:05 littlerock79 részére

Sajnos nagyon esélyes, hogy a kettős tömegű lendkerék hibája okozza a rángatást, de azért egy befecskendezés hengerteljesítmény korrekciót, illetve diagnosztikát érdemes lenne lefuttatni az autón.

Fecó | 2013-01-04 13:55 littlerock79 részére

Bocs. Én 143 Le Hatost hajtok,és itt is ez a bakkecskézés van jelen,lassú kanyarodáskor berángat,ha 1200-1300 fordulatnál második fokozatban(nem szeretem pörgetni),sőt ekkor még szeret is lefulladni,de ha "szerencsém" van,akkor csak fulladozgat/rántgatgat,vagy pont jól eltalálom a fordulat és kapcsolás összhangját,akkor semmi gond pont(megjegyzem a volt benzineseimnél sem tapasztaltam soha)!És a rángatózás engem is roppantul idegesít(még jó hogy nem járok sokat,na meg Pesten/városban,valszeg meg is örülnék így)!Így ugorhat be valami kuplung,hajtáslánc gixer! OK-Ok valamelyest más hogy kel vezetni,de ne B@ssz@ már meg!!!

littlerock79 | 2013-01-03 22:46

Végigolvastam a fórumot...ezen hozzászólásban: Cicero 2010-05-26, 14:52 mazda-auto.hu részére 2010-04-19 van említés egy 1300-as fordulati remegésről... a dologból azt veszem ki, porlasztóprobléma is lehet a dolog... ez lehet nem lesz olcsó...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó