2025. Január 11. Szombat - Ágota

Mazda5

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zsofijazmin | 2013-01-26 10:25

Üdv! Vásároltunk egy Mazda5 GT 103Kw autót az lenne a kérdésem,hogy a motorszámnál csak annyi van írva forgalmiba,hogy RF szám nincs ez pontosan mit jelent?

mazda-auto.hu | 2013-01-18 09:07 zoo78 részére

Köszönjük a visszajelzést, és örülünk, hogy meglett a tényleges hiba!

zoo78 | 2013-01-17 17:33

Üdv mindenkinek! Egy olyan hasznos infót osztok itt meg, ami nem csak Mazda5 tulajokat érint, hanem mindenkit, akinek autója van. Korábbi hozzászólásomban írtam egy furcsa, kopogó hangról az első futóművemben. Három szerelő is egyöntetűen a jobboldali bölcső (!!!) szilentre adta a voksát, hogy azt kell cserélni. Namármost, én nem vagyok autószerelő, de azért kicsit értek hozzá, és kizártnak tartottam, hogy annak van baja. Ebben a Autó Expanziónál is megerősítettek, hogy még ilyenről nem hallottak ők sem soha, és nem csak mazda5-nél, egyáltalán mazdánál. Szóval, annyiban volt igaza a szerelőknek, hogy a hangot ez produkálja. De! A szilentet a váznyúlványhoz rögzítő csavar kb. 4mm-re kitekeredve, ez kopog. Ez NEM jelenti azt, hogy: motor felköt, futómű leköt, komplett bölcsö ki(???), új szilentek a bölcsőbe 4 vagy 6 darab 15000/db áron, + szerelés összesen kb 100-120ezer Ft. Ellenben jelen esetben csak egy csavar meghúz és kész. Hozzáteszem, mivel a csavar kitekeredett, be is rozsdásodott rendesen, úgyhogy se ki, se be. Ez külön történet lesz, majd megírom azt is, hogy kijött-e egyben, vagy beleszakadt. De a fent említett horribilis költség helyett mindössze 1db csavar kb.2600Ft+szerelés. Na ez a nem mindegy. Hozzáteszem én vettem észre egy másik szervízben, hogy a két oldalon a szilent nem egyformán néz ki. Na ennyi a sztori. Ajánlom mindenkinek, mielőtt hatalmas költségekbe veri magát, ha van lehetősége, kérjen ki más véleményt is, ne csak egy szerelőre hagyatkozzon. Mosz kicsit összerúgtam a saját szerelőmmel aport. Végülis nem mindegy, hogy 20ezer, vagy 120 ezer. Üdv: B.Z.

zoo78 | 2013-01-16 22:40

Üdv mindenkinek! A korábbi hozzászólásimban írtam egy fura tompa kopogó hangról az első futómű felől. Bár nem mindig lehetett hallani, sőt, amikor a szerelőmmel elmentünk a kocsival egy körre, nem is hallatta a hangját, azért engem nagyon idegesített. Nos hát tegnap megszületett a diagnózis. 3 egymástól független szerelő egyöntetű véleménye, hogy a motortartó bölcső jobb oldali egyik szilentje a ludas. Nem akartam hinni a fülemnek, magam is alámentem, de tényleg az kopog. Én még ilyennel nem találkoztam, pedig volt pár autóm, és nem gondoltam volna, hogy ebben garantált 150000km után ez lesz a ludas. Expanziónál sem hallottak még ilyet egyik mazda5-ösnél sem. Ötletek, tapasztalatok? Üdv: B.Z.

mazda-auto.hu | 2013-01-14 08:02 zoo78 részére

A 4. még éppen az a fokozat, melyben lehet 1500-as fordulatot tartani, és esetleg nagyon óvatosan gyorsítani. 5-6 fokozatban már kerülendő. 2. A lengéscsillapítók, szilentblokkok mind-mind "ledermednek" a hidegben, így ilyenkor olyan hangokat is hallani, melyet egyébként nem.

zoo78 | 2013-01-11 16:58 littlerock79 részére

Hali! Nekem november óta van egy 2007-es Mazda5 GTa 143LE-s motorral. Többnyire városban (Bp) használva, rövid távokon 7,5L az átlagfogyasztás. Szerintem ez nem sok, bár ha meglesz egy éva többet tudok erről autentikusabban nyilatkozni, addig marad az optimizmus, hogy szerintem nem rossz a fogyasztás. Apropó! Expanzióhoz vittem vétel után átnézetni Békéscsabára (a legkorrektebbek a piacon), 5 személlyel oda-vissza M5-ön, plusz Gyula oda-vissza országúton, tempomattal az átlag 5,7L. Úgyhogy én is azt ajánlom, nézesd meg velük, átvizslatják, közben bármilyen, esetleg hülyének tűnő kérdéssel (nekem volt ilyen :-) ) lehet őket zaklatni. Tuti megmondják, mi a szitu vele. Üdv B.Z.

zoo78 | 2013-01-11 16:50

Másik téma még dec. 27-ről, futómű: szerdán elvittem szerelőhöz a verdát. Rángatás, feszegetés stb, diagnózis: minden feszes, max. a jobb lengőkar hátsó stabgumija lóg picit, de alig észre vehető, mentünk egy kört a szerelővel, semmi, de tényleg semmi hang nem jött ki a futóműből. Viszont ma reggel mikor jöttem le a parkoló lejáraton, kicsit keresztben, elkezdett megint "huppogni" és menet közben is, mikor billeg a kasztni. Namármost, lehet, hogy a szerdai -4 fokban nem, de a mai enyhébb +4 fokban jelentkezik a probléma? Van a hőmérsékletnek ehhez köze? Köszi a válaszokat! B.Z.

zoo78 | 2013-01-11 16:42

Üdv mindenkinek! A kuplung/vezetési stílus témához szólnék hozzá. Alapvetően dinamikus vezető vagyok, javítson ki bárki, ha nem jó az elgondolásom. Az alábbiak szerint szoktam váltani (főleg Bp-en használom, kis távokat megyek): 2-2800-as fordulatnál váltok, attól függően, mennyire sietek, viszont ha elérem a haladási sebességemet, akkor pl. 4.-ben 1500-as fordulatnál kb 58-cal haladok. Az "utazó" tempót (már amennyire Bp-en van ilyen :-) ) általában dinamikusan elérve a fenti fordulattal haladok tovább. Ha netán gyorsítani kellene, vagy nagyon finoman teszem, vagy visszaváltok. De ez értendő az 5. fokozatra is külterületen. Ilyen stílus mellett károsodhat a lendkerék/kuplung?

mazda-auto.hu | 2013-01-08 08:10 devayandras részére

:-)

devayandras | 2013-01-07 21:41

Nyilván nem az üveghangig forgatásra gondoltam. :-D Komolyra fordítva a szót, ennek a motornak a hasznos/használható fordulatszámtartománya 1800-4000 1/min között van. Nyilván a kívül eső tartományban is használható, de alatta hallhatóan kínlódik-remeg-becsörög, felette meg érezhetően nincs már erő, azaz fölösleges tovább forgatni. És szükségtelen is; én max. 3000-ig forgatom, és így is néha kockára teszem a jogsim.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó