Mazda6 típusok szervizelésével és karbantartásával kapcsolatos információk.
MAZDA6 KIEGÉSZÍTŐ FELSZERELÉSEK ITT.
1. Mazda6 2,0D (dízel) hivatalos karbantartási tájékoztató:
molaj/szűrő | levegősz. | utastér lev.sz. | gázolajsz. | sebváltó olaj | hűtőfoly. | vezérműszíj | |
1 év/20000 km | x | javasolt | javasolt | ||||
2 év/40000 km | x | x | javasolt | ||||
3 év/60000 km | x | javasolt | x | x | |||
4 év/80000 km | x | x | javasolt | x, vagy 100000 km | |||
5 év/100000 km | x | javasolt | javasolt | x | |||
6 év/ 120000 km | x | x | x | x |
2 évente |
x |
X = Csere
A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.
A Mazda figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!
- Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
- Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).
2. Mazda6 1,8i, 2,0i, 2,3i (benzines) hivatalos karbantartási tájékoztató:
motorolaj | olajszűrő | levegősz. | gyújtógy. | sebv.olaj | ékszíj | hűtőfoly. | |
1 év/ 20000 km | X | X | javasolt | ||||
2 év/ 40000 km | X | X | javasolt | ||||
3 év/ 60000 km | X | X | X | ellenőrzés | |||
4 év/ 80000 km | X | X | javasolt | X, majd 2 évente | |||
5 év/ 100000 km | X | X | javasolt | X | X | ||
6 év/ 120000 km | X | X | X | ||||
|
MAZDA jelzésű alkatrészek | |
olajszűrő benzines | 2944,-Ft | |
olajszűrő dízel | 4739,- | |
levegőszűrő | 8652,- | |
utastéri levegő szűrő 2002-2007 | 8050,- | |
utastéri levegő szűrő 2007- től | 7455,- | |
üzemanyagszűrő dízel | 9422,- | |
gyújtógyertya (irídium-platina) | 7518,- | |
vezérműszíj dízel 2,0 | 27139,- | |
|
||
generátor/klíma szíj 2,0 | 19243,- | |
generátor/klíma szíj 2,2 | 15155,- | |
vezérműszíj feszítő görgő | 24469,- | |
vezérműszíj vezető görgő | 34710,- | |
első fékbetét garnitúra | 25143,- | |
első fékbetét garnitúra M6 MPS | 54057,- | |
első fékbetét garnitúra 2007-től | 37121,- | |
Gyakran ismételt kérdések (és válaszok) Mazda6 típusokkal kapcsolatban (GYIK):
- Hol található a mazda-auto.hu szervize?
- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!
- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda6 dízel 2005.07-től) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?
- A 2005 07.-hó utáni európai Mazda6 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.
- VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?
- A DPF lámpa villogása sajnos azt is jelenti, hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra is utalhat, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul. A szűrő eltömődés esetén annak teljes tönkremenetelét okozhatja a szervizlátogatás későbbre halasztása!
- VILLOGOTT (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?
- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.
- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda6 típusban?
- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.
- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) a 2005.07 hó utáni, úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda6 típusok motorjában?
A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval! Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.
- A 2,0 literes Mazda6 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?
- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.
- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda6 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?
- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.
Kommentek
doboskoma | 2017-05-04 20:02 Válasz erre
T.Mazda Autó !Tisztelettel kérdezem ,hogy 1.8 2007-es benzines kombi 130 as tempónál
kifejezetten hangos, mélyen búgó hangot ad ./ olyan mintha a kipufogó bizonyos fordulaton " begerjedne " / Kerékcsapágyak cserélve hátsó kipufogó dob cserélve !Volt már hasonlóval dolguk ??? Mi lehet a baj ?
kiszli | 2017-04-18 13:18 Válasz erre
Tisztelt mazda-autó!
Olyan kérdésem lenne, hogy a 2003/9 havi évjáratú 1.8 TE Mazda 6-os autó mennyit fogyaszt városban?Tényleg megeszi a 10-11 litert?
Köszönöm válaszát.
kiszli | 2017-04-15 20:09 Válasz erre
Tisztelt mazda-auto!
Egy használt Mazda 6-os 2004/5 havi évjáratú autóval szemezek.
Nagyon megtetszett és az interneten utána olvasottak alapján elég megbízható autónak is tartják.Jelen autóban 206 ezer km van.
Kérdésem,hogy rendszám alapján esetleg utána tudna e nézni kicsit?
Mert N-es betűvel kezdődik.
Illetve,hogy rövid távon városi autónak is jo választás lenne e a kiszemelt típus?Neha autópályán is mennek vele..
Előre is köszönöm szépen válaszát,és egyben kellemes húsvéti ünnepeket!
mazda-auto.hu2 | 2017-04-13 13:15 arsenal0413 (2017-04-12 10:19 ) részére Válasz erre
Igen, ezt Németországban helyezték forgalomba, 2005. 09. 15-én. Csak 3 éves koráig járt márkaszervizbe, az utolsó bejegyzése 2008. 09. 30. akkor 51.343 kilométer volt benne.
+1 Ez szubjektív, de nálam nem kérdés, hogy a Mazda, mert teljesen más vezetési élményt nyújt.
arsenal0413 | 2017-04-12 10:19 Válasz erre
Tisztelt Mazda-auto!
Szeretnék megvásárolni egy 2005 évjáratú Mazda 6 1.8 TE kombiról.
Gondolom behozott Kocsi mert N.... kezdetű a rendszáma ezért vagyok benne bizonytalan. (160000km)
Alvázszáma: JMZGY198251199673
+1 kérdés ,
Egy Opel AstraH kombi a másik kiszemeltem hasonló paraméterek (kor/km). Melyiket lehet a jobb választás főleg városba használnám 2 gyerekülés és pakolhatóság szerint.
Előre is köszönöm!
mazda-auto.hu2 | 2017-03-21 13:21 Bai987 (2017-03-15 10:28 ) részére Válasz erre
Nem lehet kikapcsolni.
Bai987 | 2017-03-15 10:28 Válasz erre
Szisztok,van egy Mazda6 2.0 Benzines 2005 ös m.A kérdésem csupan annyi lenne hogyan tudom kikapcsolni a jobb oldali legzsakot.elore is köszönöm a segítséget.
bariarpi | 2017-03-14 15:31 Válasz erre
Tisztelt Mazda Autó!
2008-as diesel103kw-os 1998 cm3 combim van. Az utóbbi időben a turbó és a levegőszűrő között motorolaj jelent meg. A futott km 183000. Nem tudom mi lehet az oka. A jármű Olaszországból jött.
mazda-auto.hu2 | 2017-03-08 16:28 MT (2017-03-05 14:35 ) részére Válasz erre
Nincs rögzítve a digitális rendszerben, de azt látni egy bejegyzésből, hogy az első 4 évben átlag 9 ezret ment évente.
MT | 2017-03-05 14:35 Válasz erre
Tisztelt Mazda-auto!
Szeretnék némi információt az alábbi alvázszámú Mazda 6 kombi-ról:JMZGY19F661424549
Előre is köszönöm!
bajhober | 2017-02-25 14:49 Válasz erre
Tisztelt Mazda Autó!
Elnézést kérek ha már olyat kérdezek amiről biztosan volt már szó. Azt szeretném kérdezni, hogy milyen olajat javasolnak 2015-ös évjáratú Mazda 6 2,5l (192le) Skyactiv motoros autóba? Valamint mennyi kell bele? Előre is köszönöm.
Bela mazda | 2017-02-23 14:01 Válasz erre
Tisztelt Mazdások.
Én már 6 hónapja küzdök egy M6 Gh sorozatú csodával.
Ha jót akartok akkor ilyen autót ne vigyetek a portára!
Az MZR.CD motor egy igazi ballépés.
Ahogy van úgy szar az egész hiába sztárolják a márkakereskedések!
148000-km nél oda a 4 befecskendező a DPF tele kitakaríthatatlanul a befecskendező alatti tömítés elégett a motorolaj tele korommal a kormánymű nyomatékérzékelője kuka.
4db befecskendező legolcsóbban 620000
Dpf 180000
Kormánymű 560000
És ezen felül a Mazda Hungária hozzáállása is egy nagy 0 átlőve!
Kakas Péter úr gratulált hogy ,,Okos " vagyok mert magamtól rájöttem hogy szar az egész Mazdájuk!
Aki ilyen fostalicskát akar mindenképpen az vegyen újat és 100000-nél adja el valami baleknak.
Mint Pl én! :(
gery719 | 2017-01-29 19:16 Válasz erre
szia vetem egy 2004 es mazda 6 2 éve edig semi baja nemn volt karban volt tartva de vagy 2 hete este hazajőtem vele és azota nem indulbe csak teker igaz hogy reggelre -20 volt de hijába beviszem meleg hejre semi fujtam neki féktisztitot akor be indul de csak adig jár mig az bene van hijába hivtam hozá szerelőt és rátete a gépet de hiba nincs benne mi lehet vele?
mazda-auto.hu2 | 2017-01-10 13:49 GyPeti (2017-01-07 12:33 ) részére Válasz erre
Kellene egy forgalmi és személyi másolat a garai@mazda-auto.hu címre, és elküldöm az anyagát.
Peti 01 | 2017-01-08 12:52 Válasz erre
Tisztelt Mazda-auto!
Kérném a segítségeteket külföldről behozott Mazda 6 Kombi autómmal kapcsolatban.
Hol és hogyan lehetne megtudni az általam vásárolt gépjármű alvázszáma alapján az esetlegesen hivatalosan elvégzett javításokat és egyéb kortörténetet az autóról.
Az alvázszámok :
JMZGY19R671429110
előre is köszönöm !
GyPeti | 2017-01-07 12:33 Válasz erre
Tisztelt Mazda-auto!
Szeretnék némi információt az alábbi alvázszámú Mazda 6 kombi-ról:
JMZGY19F671478967
Előre is köszönöm!
mazda-auto.hu2 | 2017-01-03 12:47 kos19880409 (2016-12-28 14:26 ) részére Válasz erre
Több oka is lehet, rossz minőségű betétek, vagy tárcsák, véletlenül a tárcsa mögött maradt szennyeződés, pl. rozsda, nagyobb tócsán áthajtani felmelegedett tárcsákkal stb.
kos19880409 | 2016-12-28 14:26 Válasz erre
Tisztelt Mazda-auto!
Egy olyan kérdéssel fordulok önökhöz, hogy van egy mazda 6 2.0 sport diesel autóm 150 000 km-el és fékezéskor erős remegést érzek előlről, ha a kézifékkel fékezek akkor semmi és minél alacsonyabb sebességgel megyek annál kevésbé érződik, ha erősen fékezek akkor se lehet annyira érezni ... a "satu" fékezésnél meg semmit. Mi okozhatja ezt? A féktárcsák és a fékbetétek egy éve lettek lecserélve kb 10 000 km-t mentem vele.
csebi | 2016-10-26 21:32 Válasz erre
T. Mazda Autó!
Mazda-6 2,0 CDH TE 2003-as dízel (JMZGG12R241187160) két éve küszködök (szerelőtől-szerelőig) induláskor, néha lassú haladáskor (1-esben alapjáraton) motortérből erős csattanást követően a motor leáll. Indítani nem lehet azonnal,. Kulcs ki (áramtalanít) 5 mp után símán indul. Mindezt kétnaonta 1-2 szer megcsinálja, rém kellemetlen pl a Blaha Lujzán. Ezen kívül majdnem minden tökéletes. Hibakód nem jelenik meg szerelőnél sem. A kocsi munkaeszközöm, szerelő szét akarja szedni az egész motort. Van-e ötlet, mi lehet a gond?
kettőstömegű | 2016-10-26 15:01 Válasz erre
A felhasználónevem nem véletlen. Tisztelettel kérdezem.2007-es évjárat 2000-es diesel Mazda-6os. Milyen egyértelmű jele lehet a kettőstömegű hibájának.
Szakértő válaszát megköszönve, Üdvözlettel:Zoli