Mazda6

2024. December 21. Szombat - Tamás

Mazda6 típusok szervizelésével és karbantartásával kapcsolatos információk.

 

Mazda6 generációk

 

 

 

MAZDA6 KIEGÉSZÍTŐ FELSZERELÉSEK ITT.

 

1. Mazda6 2,0D (dízel) hivatalos karbantartási tájékoztató:

  molaj/szűrő levegősz. utastér lev.sz. gázolajsz. sebváltó olaj hűtőfoly. vezérműszíj
 1 év/20000 km           x  javasolt  javasolt        
 2 év/40000 km           x         x javasolt        
 3 év/60000 km           x  javasolt       x          x      
 4 év/80000 km           x         x  javasolt      x, vagy 100000 km  
 5 év/100000 km           x  javasolt  javasolt           x    
 6 év/ 120000 km           x         x        x          x  

 2 évente

           x

 

X = Csere

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

A Mazda figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda6 szerviz. 

2. Mazda6 1,8i, 2,0i, 2,3i (benzines) hivatalos karbantartási tájékoztató:

   motorolaj  olajszűrő  levegősz.   gyújtógy.   sebv.olaj  ékszíj hűtőfoly. 
 1 év/ 20000 km        X         X    javasolt        
 2 év/ 40000 km        X         X    javasolt            
 3 év/ 60000 km        X         X           X      ellenőrzés   
 4 év/ 80000 km        X         X    javasolt        X, majd 2 évente
 5 év/ 100000 km        X         X   javasolt        X         X    
 6 év/ 120000 km        X         X         X        
               

Mazda6 szervizelés Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

 

 Tájékoztató jellegű Mazda6, gyári alkatrész árak:

 

 

              MAZDA jelzésű alkatrészek  
 olajszűrő benzines             2944,-Ft  
 olajszűrő dízel             4739,-  
 levegőszűrő             8652,-  
 utastéri levegő szűrő 2002-2007             8050,-  
 utastéri levegő szűrő 2007- től             7455,-  
 üzemanyagszűrő dízel             9422,-  
 gyújtógyertya (irídium-platina)             7518,-  
 vezérműszíj dízel 2,0           27139,-  
 

 

 
 generátor/klíma szíj 2,0           19243,-  
 generátor/klíma szíj 2,2           15155,-  
 vezérműszíj feszítő görgő           24469,-  
 vezérműszíj vezető görgő           34710,-  
 első fékbetét garnitúra           25143,-  
 első fékbetét garnitúra M6 MPS           54057,-  
 első fékbetét garnitúra 2007-től           37121,-  
     
     
     

Mazda6 szerviz. Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

Gyakran ismételt kérdések (és válaszok) Mazda6 típusokkal kapcsolatban (GYIK):

 

- Hol található a mazda-auto.hu szervize?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda6 dízel 2005.07-től) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A 2005 07.-hó utáni európai Mazda6 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.

VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A DPF lámpa villogása sajnos azt is jelenti, hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra is utalhat, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely  radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul. A szűrő eltömődés esetén annak teljes tönkremenetelét okozhatja a szervizlátogatás későbbre halasztása! 

- VILLOGOTT  (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?

- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.

- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda6 típusban?

- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.

- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) a 2005.07 hó utáni, úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda6 típusok motorjában?

A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval!  Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.

 - A 2,0 literes Mazda6 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?

- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.

- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda6 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?

- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.

 

Kommentek

mazda-auto.hu2 | 2017-09-26 15:09 tripla (2017-09-25 07:58 ) részére Válasz erre

Mi gyári termosztátot használunk, annak csak cikkszáma van. Az árhoz alvázszám kellene. Fagyálló pedig FL22-es, annak literje 1.099.-Ft+ÁFA.

tripla | 2017-09-25 07:58 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó!
Milyen termosztátot és fagyálló folyadékot javasolnak a 6-os 2006-os benzines 2.0 motorba? Érdekelne az ár és a tipus, illetve milyen színű a belevaló fagyálló. Válaszukat előre köszönöm!

mazdauser1 | 2017-09-17 10:06 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Expanzio,
Automataváltó olaj/folyadék csere ügyében kérem segitsenek eligazodni.
2006 M6 2,3 166 kézkönyv szerint atf m-v, a 4x4-es valtozat atf m-III olajat kér a váltóbé. Elözöleg szerelő atf mIII-at rakott bele, 40000 km telt el azóta. Mekkora a különbseg a két specifikáció között, ha egyébként minden más viszonyitási adat (viszkozitas, hömérséklet tart.) hasonló vagy jobb mint az eredeti total féle változatnál. Mennyit ártok, ha továbbra is mIII-at használok, vagy térjek vissza egy m-v-hez mindenféleképpen? Válaszukat előre is köszönöm!

mazda-auto.hu2 | 2017-08-14 14:49 CsLajos (2017-08-12 18:33 ) részére Válasz erre

Ha megkapom az átírt forgalmit és személyit a garai@mazda-auto.hu címre, elküldöm a teljes anyagát. Egyébként pont a 120.000 km-es szerviz nincs berögzítve.

Gézu1974 | 2017-08-13 17:08 Válasz erre

Üdv! Nem találtam én kocsitipusumhoz topikot itt,ezért ide irok hátha kapok itt egy kis segitséget. 1993as évjáratu mazda b2200 diesel pickuphoz aminek az alvázszáma jmzuf1u3200616879 és a motorkod r2es szoval létezik itthon illetve leher hozzá beszerezni szervos kormánymüvet illetve szettet? Akármelyik bontót kérdeztem eddig sehol nem kaptam jo hirt...

CsLajos | 2017-08-12 18:33 Válasz erre

Tisztelt Mazda-autó!

Pár napja vettem az alábbi alvázszámú autót,erről szeretnék infót. Főleg két dolog érdekelne, hogy mikor volt vezérlés cserélve, ill. hogy miért volt utoljára szervíz én, ugyanis 200km után a részecskeszűrő megadta magát.
Az autó Németországi.
alvázszám: JMZGY19R671427009
Segítségüket előre is nagyon köszönöm.

mazda-auto.hu2 | 2017-08-04 07:40 SanZi (2017-07-19 11:24 ) részére Válasz erre

Holland, és végig szervizelt.

SzaboA | 2017-07-27 23:38 Válasz erre

Tisztelt Mazda-auto!

Autóvásárlás előtt állok és a segítségüket szeretném kérni, hogy melyiket válasszam.
Mindkét autó ismerőstől lenne, ismerve az előéletüket.
Mindkettő 2004es 6os 2 literes diesel Mazda.
Az egyik a gyengébbik 120 lo körüli 150ekm főként Bp városi használattal, túl a nagyszervizen, de azon kívül semmi hibája ezáltal csere nem volt, garázsban tartott, új nyárigumi alu felnin, használt téli acél felnin.
A másik az erősebb 136 lo körüli 330e km főként autópályán használt, cserélve már a kettőstömegű, kuplung, porlasztók, alvázvédőzve, új fékekkel, túl a nagyszervizen, utcán áll mindig, új nyári gumi acél felnin, itt nincs hoztá téli.
A két autóra nekem kellene ajánlatot tennem, hogy mennyiert vinnem nyugodt szívvel a jó kapcsolat érdekében.
Kérem segítsenek választani, valamint egy korrekt árat ajánlani.
A fentiek tükrében milyen meghibásodással/költségekkel kell nagy valószínűséggel számítanom?
Köszönöm szépen a segítségüket!

SanZi | 2017-07-19 11:24 Válasz erre

Tisztelt Mazda-autó!

Az alábbi alvázszámú autóról szeretnék információt szerezni szerviztörténet tekintetében, amennyiben ez lehetséges. Ha jól tudom az autó Holland volt.
alvázszám: JMZGJ597621144211
Segítségüket előre is köszönöm.

henka13 | 2017-07-14 04:53 Válasz erre

Tisztelt mazda-autó!
Törés miatt a jobb első lámpámat cserélni kellett.Sajnos a szerelő figyelmetlenségéből adódóan ,olyan lámpa került bele,amibe nem lehet ködlámpa égőt tenni,mert foglalat sincs benne,csak a helye.Kérdésem,hogy utólag van e lehetőség arra,hogy foglalat legyen bele téve,vagy az egész lámpa cserére szorul?2006-os 1.8 ferde hátú mazda 6 ról lenne szó.Ha cserélni kell,hol tudok bele szerezni reális áron bronzosított jobb első lámpát?Válaszukat előre köszönöm!
Tisztelettel:Horváthné Erika

mazda-auto.hu2 | 2017-06-07 10:01 kiszli (2017-04-18 13:18 ) részére Válasz erre

Általában 7-8 liter, de nyilván lábfüggő, és ha valaki nagyon nyomja, símán elmehet 10-11 liter.

mazda-auto.hu2 | 2017-06-07 09:47 doboskoma (2017-05-04 20:02 ) részére Válasz erre

Erre sajnos nincs tippünk, az autó nélkül nem tudunk választ adni.

mazda-auto.hu2 | 2017-06-07 09:44 Győző (2017-05-20 22:10 ) részére Válasz erre

Ha kapok a garai@mazda-auto.hu címre egy névre írt forgalmi és személyi másolatot, elküldöm az előéletét.

mazda-auto.hu2 | 2017-06-07 09:42 Vicuska26 (2017-05-29 08:24 ) részére Válasz erre

Műszerre kell tenni, valószínűleg a vákum oldalon lehet a gond, de ezt csak akkor lehet pontosan megmondani, ha itt az autó.

mazda-auto.hu2 | 2017-06-07 09:38 Botosm (2017-05-29 17:50 ) részére Válasz erre

Nem rozsdásodik mindegyik, de a Német és Osztrák autók általában rozsdásak. Javasoljuk szakember segítségét, aki átnézi alaposan az autót, sérülések, motor, futómű stb. állapotát.

mazda-auto.hu2 | 2017-06-07 09:27 79eszoli (2017-05-29 18:29 ) részére Válasz erre

Nincs jelentős fogyasztáskülönbség, és az árak is majdnem azonosak, így inkább a 2,0 ajánlanánk. Általában a felszereltségük is magasabb.

79eszoli | 2017-05-29 18:29 Válasz erre

Tisztelt Uraim!Kombi Mazda 6 a kiszemelt használtautó amit venni akarok.
Az lenne a kérdésem,hogy 1.8 vagy 2.0 benzines?Fogyasztásban jelentős a különbség?Az 1.8 elbírja gond nélkül a klímát?És néhány jó tipp is jöhet,hogy mire figyeljek vásárláskor?Előre is köszönöm

Botosm | 2017-05-29 17:50 Válasz erre

Sziasztok,
Első autóvásárlas előtt állok ,és a kiszemelt egy 2002 évjáráratú Mazda 6 lenne 1.8Te benzines motorral.
A kérdésem az lenne az autóval kapcsolatban hogy ugyebar sajnos a Mazdák eléggé hajlamosak a rozsdásodásra ,viszont amit én kinéztem az eladó szerint rozsdamentes állapotban van.
Minden Mazda 6-nak rozsdásodik az alváza ?
Megelőzni sehogyan sem lehet ?
Mire figyeljek vásárlás előtt?

Vicuska26 | 2017-05-29 08:24 Válasz erre

Tisztelt Mazda-autó!
Mazda 6 2004 turbó dieselem van. Motorhiba és ESP együtt világít a műszerfalon,mást nem produkál,néha hidegen nehezen indul,nem tartja az alapjáratot de ez sem mindennapos probléma. Mi lehet a gond?
Előre is köszönöm válaszát!

Üdv:Évi

Győző | 2017-05-20 22:10 Válasz erre

Tiszelt Cím!
Nemrég vásároltunk egy Ausztriából behozott Mazda6 kombit. Ha jól tudom, akkor elektronikusan vezetett szervizkönyve van. Tudna segíteni benne, hogy milyen információkat lehet megtudni az autóról az alvázszáma (esetleg egyéb adatok alapján).
JMZGY19T671458961
Várom szíves válaszát,
üdvözlettel:
Győző

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó