2025. Január 18. Szombat - Piroska
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
ALKATRÉSZ BÖNGÉSZDE, Mazda és más.
Díjnyertes Mazda i-stop.
Új Mazda3, okostelefon, web...
Mazda2, Ford Fiesta teszt.
Új Mazda6 MPS?
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda5 Mazda3 Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
zzoltan | 2010-04-26 08:49 mazda-auto.hu részére
Hibakódot még nem olvastunk, de tegnap hazafelé 11 litert fogyasztott. :) Eddig ez a rekord! :)
mazda-auto.hu | 2010-04-26 08:22 zzoltan részére
A hibakód segítséget nyújthat a probléma megfejtésében. Várjuk a fejleményeket!
zzoltan | 2010-04-25 09:13 mazda-auto.hu részére
De, sajnos találtunk valamit, van egy check engine-m, vagyis van hibakódunk. Tegnap hazafelé olyan drasztikusan jött elő ez a megtorpanás, mint még soha és nem múlt el hazáig sem. Kigyulladt a check engine és gyorsítani abszolút nem lehetett. Ha le kellett lassítanom pl. 60-ra, akkor onnantól kezdve csak 60-al tudtam menni. Bent a városban le kellett lassítanom 30-ra, utána kb fél perc alatt tudtam 40-re feltornázni. Leállítottam a motort, majd újraindítottam, de nem változott semmi. 4-5 óra múlva viszont bár a check engine megmaradt, olyan mint ha semmi nem történt volna.
De most már van mit kiolvasni. :)
mazda-auto.hu | 2010-04-24 09:48 zzoltan részére
Ez is lehet, vagy akár valami másra rossz hatással van a tartósan magas hőmérséklet.
Ilyen nagy tempóhoz tartozó motorterhelésnél a szívórendszer szabályzó hengereit (APV-SSV) tartósan második állásukban tartják a szabályzó elemek, így akár az is elképzelhető, hogy szennyeződés miatt a lassításnál nem térnek vissza azonnal eredeti helyzetükbe.
Szóval sok minden lehet, egy-egy elem kizárásával lehet tovább lépni, viszont mivel a probléma csak ritkán jelentkezik, ezért nem könnyű még így sem kiszűrni, hogy megtaláltuk-e az okot.
zzoltan | 2010-04-23 20:28 mazda-auto.hu részére
Úgy volt, hogy ma kipróbálom a nyugis stílust, hogy lássam úgy mennyit fogyaszt. Nem sikerült, mert útfelbontás miatt dugó és terelés volt, utána pedig be kellett hoznom az elvesztegetett időt. :)
Szóval az első 20 km nyugis volt, mert eleve még hideg volt az olaj. Aztán jött egy fél óra araszolás, majd kb 20 km 70 km-es tempóban, mert nagyon összetorlódtak a korábbi útterelés miatt az autók. Tehát az első 40 km-en elvesztegetett időt a maradék 60 km-en be kellett hozni, így 180-200 volt a tempó. Kb 40 km után le kellett lassítani egy körforgalomnál, és kifelé a körforgalomból jövet előzni szerettem volna, de ismét jött a megtorpanás. Most amikor éreztem, azonnal elvettem a gázt és pár másodpercig motorfékkel mentem, majd újra gyorsítottam és akkor már minden rendben volt. Ez után még jöttem 20 km-t, szintén ebben a nagy tempóban, de nem volt semmi gond.
Valószínűleg megint túlmelegedtek a gyertyák?
mazda-auto.hu | 2010-04-23 12:14 zzoltan részére
Ne is sokkolj ezekkel a műszer adatokkal, mert tényleg messze állnak a valóságtól. A motorolaj egyébként lehet melegebb mint a hűtővíz, de nem a bemelegedési fázisban, hanem igen komoly motor terhelésnél.
zzoltan | 2010-04-23 09:59 mazda-auto.hu részére
Mondhatod így. :) A fogyasztással kapcsoltban, városban nem jelentős a változás, eddig 18 volt, most 17 liter. 250 km-t tettem meg az elmúlt 2 hétben, kizárólag városban, 5-10 km rövid etapokkal, tehát érthető.
Ami viszont vicces, hogy volt olyan, amikor a rövid etapon a vízhő csak 60 fokig tudott felmenni, viszont az olajhő már 75 fokos volt. :))) Idióta műszer. :)
mazda-auto.hu | 2010-04-23 09:26 zzoltan részére
Köszönjük a visszajelzést! Jó a gondolat menet, ha mondhatom így! :-)
zzoltan | 2010-04-23 09:15 mazda-auto.hu részére
A helyzetjelző/féklámpa foglalta felett ÉK irányban van egy kb 3 mm-es lyuk. :)
A megoldás tökéletes, köszönöm! Hétvégén még kicsit barkácsolnom kell rajta, mert csak 7 mm vastag polifom-ot kaptam és így (bár észrevehetetlen), de nem került teljesen síkba a lámpatest a karosszériával. A nyílások peremei holnapra gondolom már szép nyomot hagynak a polifomban és majd ott szikével kicsit elvékonyítom, hog a lámpatest szépen belesimuljon a kasztniba. :)
mazda-auto.hu | 2010-04-21 11:18 zzoltan részére
Őszintén szólva most hirtelen nem tudom megnézni és nem is emlékszem, de minden lámpatesten van szellőző nyílás, hogy a hőmérsékletingadozás miatt kialakuló páralecsapódás el tudjon párologni. Talán valamelyik izzó foglalata mellett. Az újabb szériás RX-8 -asokon egyébként már egy kiegészítő szivacs tömítés is van a lámpa hátoldalának felső részén.