2025. Április 22. Kedd - Csilla
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Tisztább égés, kisebb fogyasztás, kevesebb korom, és lerakódás. ECO-TAK.
Mazda 3 Sport 2.0i
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2010-03-04 14:58 zzoltan részére
Előfordul, mivel a számítógép nem mutat ki minden hibát. A motort szinte biztos, hogy nem szedték szét, hiszen azt a Mazda nem írja elő, így nem is igazán szabad.
zzoltan | 2010-03-04 10:00 corre78 részére
"Nem mondod, hogy tényleg kipróbáltad?!"
Természetesen nem egészen így igaz. :)
Fordított pszichológiát alkalmaztam. 3-ban sípolásig eltoltam, majd felváltottam 4-be, amikor is valahova 5500-6000 közé esett vissza a fordulat.
Tehát megállapítható, hogy 4-ben 6000-ről vissza 3-ba igencsak a tiltásba tolnám. :)
zzoltan | 2010-03-04 09:56 mazda-auto.hu részére
A motorcsere konkrétan kompresszió hiánya miatt volt. Szerinted ilyenkor vizsgálják azt, hogy milyen egyéb részegység okozhatta a bajt, miközben igazából senki nem tudja konkrétan miért mennek tönkre a motorok? Nem hiszem, hogy Miraiék szétszedték volna a régi motort és kielemezték volna, hogy mi okozhatta a bajt.
Az olajbefecskendező rendszer elvileg jól működik, hiszen az olajfogyasztásom átlagosnak, normálisnak mondható. Ráadásul kb 10000-ik km óta premixelek, tehát szárazon biztosan nem marad.
Gumiabroncsot pedig nem cseréltem, viszont a kuplung eléggé fent fog, bár még nem észleltem, hogy csúszna.
corre78 | 2010-03-04 08:45 mazda-auto.hu részére
Szia István!
"és nem cseréltél gumiabroncsot sem"
Ez is számít valóban :-)
Mondjuk a Mazda itt is csalt egy kicsit, mert a 225/45-höz képest egy elég alacsony oldalfalú a gyári gumi. Az én téligumim is 225/45-ös, mégis minthe 8-9 mm-rel nagyobb lenne az oldalfala (persze ez lehet, hogy pont amiatt van mert téli gumi). A gyári gumik oldalfala olan, mintha valahol a 225/40 és 225/45 között lenne. Ilyen fogással 0-100 kmh-ra gyorsításnál akár 0,2 mp-t is lehet a gyorsuláson szépíteni :-))
mazda-auto.hu | 2010-03-04 08:32 zzoltan részére
Elképzelhetetlen, hacsak nem egy részegység hibája miatt lett cserére ítélve az előző motor, és mivel a részegység nem lett cserélve, az új motort is "kikezdte". Ez egyelőre csak teória, ne ijedj meg azonnal! Pl. az olajbefecskendező rendszer valamely nem észlelt hibája...
Az is lehet, hogy a motorfordulatszám jeladónál kell keresni a hibát, bár azt elvileg a MIL lámpa jelezné.
Harmadikban 10km/h különbséghez tartozó fordulatszám eltérés igen jelentős. Ha nem a kuplung csúszik, és nem cseréltél gumiabroncsot sem, akkor ez is problémás.
corre78 | 2010-03-04 08:16 zzoltan részére
A legtöbb 8-as 3.-ban "9000"-es fordulat környékén 145-147 kmh-ig gyorsul. Nézz meg pár gyorsulásos videót a youtube-on ;-)
A JDM verziók (óra szerint) 164 kmh-t is kiütik 3.-ban.
Egyébként minden HP RX8 gyárilag tiltáson nem 9500-at pörög a valóságban, hanem "csak" 8700-at.
corre78 | 2010-03-04 08:06 zzoltan részére
Nem mondod, hogy tényleg kipróbáltad?! Egyértelmű, hogy túl magas lesz 3.-ban a fordulat (ahogy gondoltad is előtte).
De ha már ilyet próbálgatsz, akkor miért nem jegyzed meg, hogy mennyivel mész 4.-ben 6000-nél, majd visszalassítasz és 3.-ban felgyorsulsz ugyanarra a sebességre :-)
zzoltan | 2010-03-04 07:32 high-8 részére
"nekem csak 4.ben csinálta,h pont szinte 6000-nél megtorpant mintha nem kapna üzemanyagot tartja a fordulatot de szinte nem is gyorsul!"
Hát pedig az enyém is pont ezt csinálja. :( Az elmúlt 3 hónap alatt 4 alkalommal.
De ugye az lehetetlen, hogy 15 ezer km-nél meghaljon a motor?
zzoltan | 2010-03-04 07:30 mazda-auto.hu részére
Tegnap kipróbáltam és 4-ik 6000-ről visszaváltva 3-ba, pont a tiltásra váltasz vissza, tehát nemhogy nincs közvetlen gázreakció, hanem még vissza is vesz egy kicsit a tiltás miatt.
Azt viszont nem teljesen értem, hogy korábban a 3-as tiltás kb 155 km/h volt, tegnap 145 km/h... Észlelhetetlen mértékben csúszna a kuplungom?
mazda-auto.hu | 2010-03-03 16:53 high-8 részére
Arra gondolok, hogy ha negyedikben nem reagál a gázadásra, akkor visszaváltva volt-e közvetlen gázreakció, vagy ott is várni kellett, míg az áttétel miatt megváltozott fordulatszám, vagy más okán újra "feléledt".