2025. Január 18. Szombat - Piroska

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-03-04 14:58 zzoltan részére

Előfordul, mivel a számítógép nem mutat ki minden hibát. A motort szinte biztos, hogy nem szedték szét, hiszen azt a Mazda nem írja elő, így nem is igazán szabad.

zzoltan | 2010-03-04 10:00 corre78 részére

"Nem mondod, hogy tényleg kipróbáltad?!"

Természetesen nem egészen így igaz. :)
Fordított pszichológiát alkalmaztam. 3-ban sípolásig eltoltam, majd felváltottam 4-be, amikor is valahova 5500-6000 közé esett vissza a fordulat.
Tehát megállapítható, hogy 4-ben 6000-ről vissza 3-ba igencsak a tiltásba tolnám. :)

zzoltan | 2010-03-04 09:56 mazda-auto.hu részére

A motorcsere konkrétan kompresszió hiánya miatt volt. Szerinted ilyenkor vizsgálják azt, hogy milyen egyéb részegység okozhatta a bajt, miközben igazából senki nem tudja konkrétan miért mennek tönkre a motorok? Nem hiszem, hogy Miraiék szétszedték volna a régi motort és kielemezték volna, hogy mi okozhatta a bajt.
Az olajbefecskendező rendszer elvileg jól működik, hiszen az olajfogyasztásom átlagosnak, normálisnak mondható. Ráadásul kb 10000-ik km óta premixelek, tehát szárazon biztosan nem marad.
Gumiabroncsot pedig nem cseréltem, viszont a kuplung eléggé fent fog, bár még nem észleltem, hogy csúszna.

corre78 | 2010-03-04 08:45 mazda-auto.hu részére

Szia István!

"és nem cseréltél gumiabroncsot sem"
Ez is számít valóban :-)
Mondjuk a Mazda itt is csalt egy kicsit, mert a 225/45-höz képest egy elég alacsony oldalfalú a gyári gumi. Az én téligumim is 225/45-ös, mégis minthe 8-9 mm-rel nagyobb lenne az oldalfala (persze ez lehet, hogy pont amiatt van mert téli gumi). A gyári gumik oldalfala olan, mintha valahol a 225/40 és 225/45 között lenne. Ilyen fogással 0-100 kmh-ra gyorsításnál akár 0,2 mp-t is lehet a gyorsuláson szépíteni :-))

mazda-auto.hu | 2010-03-04 08:32 zzoltan részére

Elképzelhetetlen, hacsak nem egy részegység hibája miatt lett cserére ítélve az előző motor, és mivel a részegység nem lett cserélve, az új motort is "kikezdte". Ez egyelőre csak teória, ne ijedj meg azonnal! Pl. az olajbefecskendező rendszer valamely nem észlelt hibája...
Az is lehet, hogy a motorfordulatszám jeladónál kell keresni a hibát, bár azt elvileg a MIL lámpa jelezné.

Harmadikban 10km/h különbséghez tartozó fordulatszám eltérés igen jelentős. Ha nem a kuplung csúszik, és nem cseréltél gumiabroncsot sem, akkor ez is problémás.

corre78 | 2010-03-04 08:16 zzoltan részére

A legtöbb 8-as 3.-ban "9000"-es fordulat környékén 145-147 kmh-ig gyorsul. Nézz meg pár gyorsulásos videót a youtube-on ;-)
A JDM verziók (óra szerint) 164 kmh-t is kiütik 3.-ban.
Egyébként minden HP RX8 gyárilag tiltáson nem 9500-at pörög a valóságban, hanem "csak" 8700-at.

corre78 | 2010-03-04 08:06 zzoltan részére

Nem mondod, hogy tényleg kipróbáltad?! Egyértelmű, hogy túl magas lesz 3.-ban a fordulat (ahogy gondoltad is előtte).
De ha már ilyet próbálgatsz, akkor miért nem jegyzed meg, hogy mennyivel mész 4.-ben 6000-nél, majd visszalassítasz és 3.-ban felgyorsulsz ugyanarra a sebességre :-)

zzoltan | 2010-03-04 07:32 high-8 részére

"nekem csak 4.ben csinálta,h pont szinte 6000-nél megtorpant mintha nem kapna üzemanyagot tartja a fordulatot de szinte nem is gyorsul!"

Hát pedig az enyém is pont ezt csinálja. :( Az elmúlt 3 hónap alatt 4 alkalommal.
De ugye az lehetetlen, hogy 15 ezer km-nél meghaljon a motor?

zzoltan | 2010-03-04 07:30 mazda-auto.hu részére

Tegnap kipróbáltam és 4-ik 6000-ről visszaváltva 3-ba, pont a tiltásra váltasz vissza, tehát nemhogy nincs közvetlen gázreakció, hanem még vissza is vesz egy kicsit a tiltás miatt.
Azt viszont nem teljesen értem, hogy korábban a 3-as tiltás kb 155 km/h volt, tegnap 145 km/h... Észlelhetetlen mértékben csúszna a kuplungom?

mazda-auto.hu | 2010-03-03 16:53 high-8 részére

Arra gondolok, hogy ha negyedikben nem reagál a gázadásra, akkor visszaváltva volt-e közvetlen gázreakció, vagy ott is várni kellett, míg az áttétel miatt megváltozott fordulatszám, vagy más okán újra "feléledt".

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó