2025. Január 18. Szombat - Piroska

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


high-8 | 2010-03-16 08:54

Üdv!

én is dühös vok kicsit mert a felújítás után kipróbáltam milyen a gép 1000km-es "bejáratás"után és nálam is 1* 3.-ban és többször szinte rendszeresen 4.-ben de nem 6000 hanem 7000 felett megtorpan és nem gyorsul tovább az autó 2* kivillnant a motcheck lámpa de el is aludt pár mp múlva,mostmár nagyon érdeklene,h hogyan lehetne orvosolni ezt a problémát mert iszonyat zavaró!?mi okozhatja ezt a rotorok közti kompresszióeltérés?

zzoltan | 2010-03-16 07:02

Tegnap ismét teszteltem ezt a megtorpanás jelenséget. Szinte egész úton 5-ikben közlekedtem, 3500 fordulaton, 96 km/h-val.
3-4 alkalommal visszaváltottam 4-be és feltoltam neki 6000-ig, ami kb 135-140 km/h.
10-15 másodpercig tartottam 6000-en, majd kigyorsítottam. Teljesen normálisan működött.
Sajnos a szélárnyékot nem tudtam tesztelni, mivel egyetlen autó sem akadt, ami ilyen sebességgel közlekedett volna.

Végül Gyömrő és Ferihegy között a 4-es úton ismét kimutatta a foga fehérjét. Először a 4-ik 6000 után simán kigyorsított, aztán el is toltam neki 9000-ig, majd 5-ik, 6-ik. Kb 30-40 másodpercig toltam neki 6-ikban 6000-en (ez kb 200 km/h), amikor is előjött az a bizonyos dadogás.
Ott egyébként nehezebb észrevenni, mint 4-ikben, mivel 6-ikban 6000-en normál esetben sincs túl nagy gyorsítás. Először azt hittem, hogy a kanyarban a tapadás fogja vissza az autót, de kiderült hogy ugyanazt a dadogást műveli, mint 4-ikben 6000-nél.

Kuplung kinyomására és visszaengedésére sem szűnik meg a jelenség. Kicsit leengedtem a fordulatot, de akkor sem szűnt meg. Visszaváltottam 5-be, akkor is megmaradt a jelenség és végül 4-ben is. Végül ismét az idő oldotta meg a problémát, 30 mp múlva mint ha mi sem történt volna újra kigyorsított mint egy rakéta.

Jó lett volna látni az olajhőmérsékletet, olajnyomást, de hát még nincsenek bent a műszerek.

Az nem lehet, hogy a magas fordulat miatt túl sok olajat fecskendez be a MOP és így a benzin-levegő-olaj keverék nem tud elégni, begyulladni?

mazda-auto.hu | 2010-03-12 08:51 corre78 részére

Ha a menetmetszőt nem tudják betekerni, akkor a menetfelújítás nem fog működni, legalábbis kiserelés nélkül. Az ilyen esetek elkerülése végett ne felejtsétek el, hogy a gyertyát először mindig kézzel kell bekapatni a menetbe!

Csak komplett motorunk van. Új rotorházat kivitelre 201000,-Ft-ért tudunk adni.

corre78 | 2010-03-11 16:51

Helló! Egy kis segítség kellene. Egy német srác keres 192 lovas verzióhoz elülső rotorházat, mert sikerült gyertyacsere közben eltekernie a menetet. Próbálták gyertyamenetmetszővel, de mindig félre megy.
Van elfekvőben ilyesmitek? Olyan kell, ami azonnal bevethető.
Vagy van valami egyéb javaslatod, amivel szétszedés nélkül is lehet megoldást elérni?
Köszönöm szépen előre is.

zzoltan | 2010-03-05 07:07 mazda-auto.hu részére

Köszönöm! Ezt én értem, csak ugye nekem nem mindegy, hogy az előző tulaj "gondatlansága" miatt halt meg a motor vagy egyéb most is fennálló külső egység hibája miatt. Mert ebben az esetben hiába vigyázok rá, mint a hímes tojásra, mélyen zsebbe kell nyúlnom majd, miközben egy elvárható átvizsgálással, hibafeltárással megelőzhetőek lennének a további motorcserék. Na mindegy, nem stresszelem magam.

mazda-auto.hu | 2010-03-04 16:03 zzoltan részére

Nálunk nem megy mindenmotor automatikusan vissza a gyárba, vagy a felújító üzembe, mint például Észak-Amerikában. Nálunk viszont nem is adnak visszaszerelésre felújított motort (gyakorlatilag gyári új), kizárólag gyári újat.

Előfordulhat, hogy külső oka volt a kompresszióvesztésnek, az nem derült ki a hibakódok hiánya miatt. Ritka, de van rá esély, ahogy a felesleges motorcserére is.

mazda-auto.hu | 2010-03-04 15:57 high-8 részére

A két rotor közötti tömítetlenségi eltérés teljesítmény vesztésben jelentkezik.

Az olajbefecskendezés hiánya könnyedén okozhat tömítetlenséget, mely teljesítményvesztésben, azaz megtorpanásban jelentkezik. Ebből a szempontból az 5000-6000-res tartomány kritikus, itt a gyár szerint igen érzékeny a tömítetlenségi gondokra a RENESIS terhelés alatt.

zzoltan | 2010-03-04 15:30 high-8 részére

Már próbáltam. Húz rendesen, illetve nem érzek különbséget a korábbi időszakokhoz képest.
Igazából nekem ez a 6000-nél megtorpanás nem folyamatosan jelentkezik. Havonta 1x fordul elő, és én havonta kb 800-1000 km-t megyek.

zzoltan | 2010-03-04 15:28 mazda-auto.hu részére

De ugye azért valahol valaki szétszedi és a hiba oka (feltételezett oka) visszacsatolásra kerül? Vagy ezeket a motorokat vissza sem küldik a gyárnak, hanem megy a kukába?
Igazából a korábbi infódon vagyok kiakadva, hogy az előző motor halálát esetleg egy másik külső egység hibája is okozhatta, és beraknak úgy egy 2 millás új motort, hogy igazából még ki sem derült, hogy mi okozta a hibát? :(
Ez olyan, mint ha egy zárlatos lámpatestben ész nélkül nyakra főre cserélném a drága energiatakarékos izzókat és magát a tényleges hibát nem szüntetem meg.
Előző autómnál volt sajnos ilyen eset, hogy fékezésnél iszonyat erősen rázott az autó eleje. Megnézték márkaszervizben, de semmit nem találtak. Végül stabilizátor rudakat és toronycsapágyat kellett cserélni, mert szétrázódtak, de a probléma továbbra is megmaradt. Levittem egy vidéki márkaszervizbe, ahol vették a fáradtságot és mentek egy kört az autóval. 5 perc alatt kiderült, hogy 2 hónappal korábban szarul rakták fel a féktárcsákat és az vert szét mindent.

high-8 | 2010-03-04 15:21

a kuplungom mikor nálam elkezdett csúszni elég könnyen észrevehető volt,próbáld ki azt,h 3.asban kb 3000nél nyomsz egy padlót és megnézed,h megy felfele a fordszámmérő,ha a normálistól eltérően akkor a kuplungcsere és nem a motor!

amúgy az előfordulhat,h az egyik olajbecsepegtetőm eldugult és anno amiatt nem pörgött ki az autóm 6000fölé?ill mennyire okoz problémát ha a 2 rotor közt kompresszióeltérés van?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó